شناسهٔ خبر: 38381994 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰ هزار ماسک در داروخانه‌های اراک توزیع شد

اراک - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۲۰ هزار عدد ماسک روز جمعه در سطح داروخانه های اراک توزیع شد که در کمتر از نصف روز با تقاضای کاذب مردم تمامی این محصول بهداشتی به فروش رسیده است.

صاحب‌خبر -

دکتر «محمد جمالیان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۳۵۰ هزار عدد ماسک موجود در داروخانه‌های استان نیز طی ۲ روز گذشته با اعلام مثبت بودن نتایج  آزمایشگاهی یک بیمار کرونا در اراک نیز به فروش رسیده بود.

وی اظهار داشت: با توجه به نبود الگوی کنترلی در توزیع و تقاضای کاذب ماسک در داروخانه‌های خصوصی، از هفته آتی  با ورود ۱۰۰ هزار عدد ماسک خریداری شده از هیات امنای ارزی، کار توزیع این اقلام بهداشتی با فرآیندی مشخص و عادلانه  از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک و سیستم دولتی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: تاکنون در مجموع ۱۸ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در اراک شناسایی وآزمایش تخصصی از آن‌ها انجام شده که در مرحله اول هشت بیمار سنجش شد و  نمونه یکی از آنان مثبت بود و اکنون در قرنطینه بیمارستانی است و با طی شدن مراحل درمانی وضعیت عمومی وی در حال بهبود است.

دکتر جمالیان گفت: در مرحله دوم نیز روز گذشته هشت مورد مشکوک دیگر به ویروس کرونا در اراک آزمایش تخصصی شدند که نتیجه نمونه آزمایش همه آنان منفی بود.

وی توضیح داد: ۲ بیمار مشکوک به ویروس کرونا نیز امروز از نظر آزمایشگاهی مورد سنجش قرار گرفته‌اند که هنوز نتایج آن اعلام نشده و تا اواخر شب به طول می‌انجامد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: تیم واکنش سریع کنترل و مدیریت کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ۲ روز اخیر تمامی استان را رصد کرده و نتایج حاصله رضایت‌بخش است و مشکل نگران کننده‌ای وجود ندارد.

دکتر جمالیان ادامه داد: چهار تخت بخش ایزوله بیمارستان ولیعصر (عج) اراک برای شرایط خاص و بحرانی کرونا آماده‌سازی شده ولی اکنون بیماری در آن نیست و اگر وضعیت به‌گونه‌ای باشد که نمونه‌های مثبت احتمالی کشف شود، پیش بینی تخلیه یک بیمارستان به طور کامل برای سرویس‌دهی به بیماران شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه شمار قابل توجهی از مدارس استان امروز شعبه رای‌گیری بوده و حضور و تردد مردم در آن صورت گرفته است، فردا تمامی مدارس استان تعطیل اعلام شده و این اماکن پس از ضدعفونی پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مراحل ضدعفونی تجهیزات و وسایلی که بیشتر در معرض استفاده عمومی در سازمان‌های مختلف است نیز آموزش داده شده و از این نظر پیش آمادگی و اقدامات لازم در کنار مراقبت‌های بهداشت فردی تبلیغ و انجام می‌شود.

تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی کرونا ویروس در اراک مستقر شده و به صورت روزانه نمونه‌های مشکوک و احتمالی ارزیابی می‌شود.

بیمار مبتلا به کرونا ویروس در اراک پزشک متخصص طب اورژانس است که ساکن استان قم بوده و با سیستم درمانی استان همکاری دارد که شرایط بیماری وی رو به بهبود است.

نظر شما