شناسهٔ خبر: 38371813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تاکنون تخلف چشمگیری در همدان رخ نداده است/ استفاده از استامپ و اثر انگشت اجباری نیست

فرماندار همدان گفت: تاکنون تخلف چشمگیری در روند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس رخ نداده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین افشاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در همدان اظهار کرد: امروز در شهرستان همدان شاهد برگزاری جشن یازدهمین دوره از انتخابات هستیم و از خبرنگاران نیز در انجام رسالت سنگین انعکاس اخبار قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری شرکت در این دوره از انتخابات را جهاد عمومی عنوان کرده اند گفت: ایشان در دوره‌های قبل از این تعبیر استفاده نکرده بودند که نشان از اهمیت و جایگاه ویژه این دوره انتخابات است.

فرماندار شهرستان همدان بیان کرد: انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته و متاسفانه دشمنان هر توطئه‌ای برای نابودی آن بکار گرفته‌اند اما ملت ایران بیدارند و فریب آنها را نمی خورند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه همدان و فامنین 342 شعبه اخذی رای مستقر شده است گفت: 55 نامزد در این حوزه به رقابت باهم می‌پردازند تا در نهایت دو نفر انتخاب شوند.

افشاری از فعالیت ۷ هزار و ۴۰ نفر عوامل اجرایی، نظارتی، محافظین صندوق، پشتیبانی و خدمات در حوزه انتخابیه همدان و فامنین خبر داد و افزود: خوشبختانه تاکنون تخلفات محرزی که منتج به تشکیل پرونده با ادله قوی بر اساس گزارش رئیس کل دادگستری در حوزه انتخاباتی همدان و فامنین باشد، نداشته‌ایم.

وی با تاکید به اینکه عمده تخلفات این دوره از انتخابات، تبلیغات قبل از وقت قانونی بود که با تذکر رفع شد گفت: بخشی از بد اخلافی‌های انتخاباتی بین نامزدها در حوزه انتخابیه همدان و فامنین  بوده اما به نسبت سایر حوزه‌های انتخابیه کمتر است و نامزدهای همدان عاقلانه برخورد کرده‌اند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه بنده از نامزدها و اعضای ستادهای آنها رضایت دارم افزود: با وجود اینکه چهار اکیپ نظارت ویژه تعیین کرده‌ایم اما تاکنون تخلف چشمگیری در همدان گزارش نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به بیماری کرونا و نگرانی مردم از حضور در پای صندوق‌های رای، آیا عوامل بهداشتی در شعب حضور دارند و تمهیدات لازم اندیشده شده است گفت: چند روز پیش وزارت بهداشت نتیجه آزمایش ابتلای دو نفر در کشور به این بیماری را مثبت اعلام کرد  و به همین دلیل تدابیر لازم از سوی این وزارت و سایر عوامل ذی ربط اتخاذ شده است.

افشاری خاطرنشان کرد: طبق گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا مورد مثبتی از بیماری کرونا در همدان مشاهده نشده اما اقلام بهداشتی مانند مواد شوینده و ضد عفونی کننده در شعب  تعبیه شده است.

وی در پاسخ به اینکه مردم در استفاده از استامپ و مهر حساسیت دارند در این خصوص چه تدابیری اندیشیده شده است ؟ افزود: امروز اطلاعیه ستاد انتخاباتی مبنی بر این بود که استفاده از استامپ و اثر انگشت اجباری نیست و ماهم اعلام کرده‌ایم ضرورتی به گرفتن اثر انگشت نخواهد بود.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه تقریبا شعبات اخذ رای در چندین دوره انتخابات ثابت  هستند و مردم هم اطلاعی از آنها دارند و می توانند به این مراکز مراجعه کرده و رای دهند گفت: در روستاها اغلب مساجد و مدارس شعب رای انتخاب شده‌اند و البته در اطلاعیه شعب اخذ رای طی دو هفته پیش تمام آدرس های شعب اطلاع رسانی شده است.

وی از افزایش ۱۱ شعبه اخذ رای نسبت به انتخابات سال ۹۴ خبر داد و افزود: در شعبی که تعداد آرای دوره قبل بیش از ۲ هزار واریزی داشت، به دو شعبه ارتقا یافته است.

افشاری با اشاره به اینکه خوشبختانه امروز تخلفی در شعب اخذ رای حوزه همدان و فامنین گزارش نشده است گفت: حضور مردم طبق رصد سامانه الکترونیک در یک ساعت و ربع آغاز رایگیری بیش از 30 هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه شمارش آرا بعد از اعلام رسمی پایان انتخابات از سوی وزیر انجام خواهد شد خاطرنشان کرد: شمارش آرا مقطعی اعلام نخواهد شد و تا زمانی که شمارش انجام نشده اطلاعی داده نمی شود.

فرماندار همدان عنوان کرد: صندوق الکترونیکی نداریم و آن دستی انجام می‌شود و به همین دلیل نمی‌توانیم رصد لحظه‌ای کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود چندین تخلف نصب بنر در استان وجود داشته وضعیت در همدان چطور بوده است افزود: طی این هفته بنرهایی بیش از اندازه مجاز در سطح شهر نصب شده بود که جمع‌آوری شد.

افشاری با بیان اینکه در یک شب ۲۶ بنر و شب دیگری ۲۴ مورد جمع‌آوری شد اما اینها را تخلف قانونی نمی‌دانیم گفت: طبق قانون ۱۰ ساعت فرصت رای‌گیری است اما بر اساس تجارب سال‌های گذشته قابل تمدید است.

وی توصیه کرد مردم همدان ابتدای زمان رای گیری اقدام به رای دادن کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

 

نظر شما