شناسهٔ خبر: 38371570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ذوالفقاری در گفتگو با رادیو انتخابات مطرح کرد

مراجع رسمی منبع موثق اخبارند

معاون امنیتی وزارت کشور: مردم در فضای مجازی به اخبار ناصحیح، ناقص و جعلی، توجه نکنند و حتما از مراجع و مسئولان رسمی که در شعب نیز هستند سوال کنند.

صاحب‌خبر -
مشکل امنیتی در برگزاری انتخابات نداشتیمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور در گفتگو با برنامه «زنده باد مردم» رادیو انتخابات با تاکید بر اینکه در حال حاضر امنیت در تمام شعب اخذ رای در سرتاسر کشور برقرار است، گفت: با برنامه ریزی هایی که از چند ماه قبل انجام گرفته و بیش از ۳۰۰ هزار نفر به طور مستقیم از نیروهای انتظامی و نیروهای کمکی از سپاه و بسیج برای تامین امنیت با نیروی انتظامی همکاری می کنند، کار تامین امنیت را به صورت خاص انجام می دهند.
وی افزود: همچنین تمامی نیروهای سپاه، مرزبانی و ارتش در مرزها و نقاط مختلف کشور و نیروهای اطلاعاتی از چندین ماه قبل، کار اشراف اطلاعاتی را انجام می دهند و کارهای بسیار خوبی هم مقابل کسانی که قصد ناامنی در امنیت انتخابات را داشتند انجام گرفته است.
معاون امنیتی وزارت کشور به مردمی که کاندیدای مورد نظرشان رای نخواهد آورد، توصیه کرد: در حوزه های انتخاباتی که رقابت بالاست به هر کدام از طرفین که رای نیاوردند توصیه می کنیم مراعات کنند و هیچ گونه اقدامی نسبت به طرفداران کاندیدای رقیب شان نداشته باشند.
وی در خصوص اخبار جعلی که در فضای مجازی منتشر می شود اشاره و متذکر شد: برخی ها به دنبال ایجاد تردید در میان مردم هستند تا برای رای دادن اقدام نکنند؛ از مردم می خواهیم در فضای مجازی به اخبار ناصحیح، ناقص و در خیلی از مواقع جعلی که دارد اعلام می شود ، توجه نکنند و هر موردی که هست حتما از مراجع رسمی و از مسئولان رسمی که در شعب نیز هستند سوال کنند و نگرانی نداشته باشند.
سردار ذوالفقاری با بیان اینکه نقطه کانونی در امنیت انتخابات، امنیت شعب اخذ رای است، در این حال گفت : اگرچه امنیت فقط به شعب اخذ رای ختم نمی شود، ما وقتی می خواهیم شعبه اخذ رای را امن کنیم باید از مرزها و آن سوی مرزها کار امنیت را انجام دهیم تا خیابان ها و تا کوچه ها و بعد داخل شعب.
وی افزود: در نقطه کانونی جایی که مردم برای رای دادن به آنجا می روند، نیروها کاملا توسط فرماندهان خودشان توجیه شدند، حتی دستور کاری در اختیارشان است و تا آخرین دقایق مسئولیت تامین امنیت را در شعبه دارند و همه جانبه مراقبت و کنترل می کنند و از هرگونه کار خلاف قانون در آنجا جلوگیری کنند و تا آخرین لحظه که صندوق را در نقاط تعیین شده تحویل می دهند با هوشیاری و آمادگی کامل از امنیت شعب اخذ رای مراقبت لازم را خواهند داشت تا هیچ گونه غفلتی صورت نگیرد.
معاون امنیتی وزارت کشور اظهار کرد: رای مردم توسط مجریان و ناظران صیانت می شود و نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت شعبه های اخذ رای هستند.
 
مشکل امنیتی در برگزاری انتخابات نداشتیم
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور: تا کنون مشکل امنیتی در بحث برگزاری انتخابات نداشتیم.
حسین ذوالفقاری در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران افزود: در رابطه با امنیت انتخابات، از ۶ ماه پیش برنامه ریزی انجام شده و ستاد امنیت انتخابات در استان‌ها کارش را شروع کرده و با کمیته‌های مختلفی که زیر مجموعه ستاد امنیت است برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: حدود ۳۰۰ هزار نفر از نیرو‌های انتظامی، سپاه و بسیج برای تامین امنیت انتخابات در نظر گرفته شدند و به طور مستقیم در جهت تامین امنیت انتخابات در شعب اخذ رای و همچنین در بخش‌هایی که مربوط به مسیر تردد صندوق‌های اخذ رای است قرار دارند.
ذوالفقاری گفت: در مرز‌های کشور نیرو‌های مرزبانی، سپاه و ارتش و در تمام کشور نیرو‌های اطلاعاتی و انتظامی در حال فعالیت هستند که انتخابات با امنیت کامل برگزار شود.
وی تاکید کرد: نیاز‌های بالگردی توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح برای امر انتخابات تعیین شده است و بالگرد‌ها و امکانات هوایی برای اقدامات عملیاتی انجام شده است و تمام سیستم‌های امنیتی، اطلاعاتی و الکترونیکی در آمادگی کامل قرار دارد تا انتخابات با امنیت کامل به پایان برسد.
ذوالفقاری گفت: تا این لحظه مشکل خاصی از نظر امنیتی نداشته ایم و اشراف اطلاعاتی کامل وجود دارد.

نظر شما