شناسهٔ خبر: 38371008 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور - تا شماره 30

اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور در این صفحه اطلاع رسانی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان؛

اطلاعیه شماره 16

متن اطلاعیه بدین شرح است:

به آگاهی هم میهنان عزیز می‌رساند فرآیند اخذ رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح روز جمعه مورخ ۲-۱۲-۱۳۹۸ آغاز می‌شود و همه شعب اخذ رای در سراسر کشور آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط (متولدین ۲-۱۲-۱۳۸۰و ماقبل آن) هستند.

اطلاعیه شماره 17

با عنایت به آغاز فرآیند اخذ رأی از ساعت ۸ صبح، به آگاهي عموم ملت شريف ايران مي رساند جهت اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شوراي اسلامي و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نيز ضروري مي باشد.

لذا از هموطنان عزيز درخواست مي شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملي خود، ضمن مراجعه به یکی از شعب اخذ رأی، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران اسلامی افزوده و مجریان انتخابات را در هرچه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند.

اطلاعيه شماره 18

به اطلاع اعضاي محترم شعب اخذ رأي مي رساند ، كليه اوراق و آثار تبليغاتي متعلق به احزاب، گروههای سیاسی و نامزدهاي انتخاباتي به هيچ عنوان نبايد در محل شعبه و اطراف درب ورودي و خروجي آن وجود داشته باشد . لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان  اخذ رأی آن را امحاء نمايند.

اطلاعیه 19

ضرورت روشن بودن رادیو در شعب اخذ رای

اعضاي محترم شعب اخذ رأي حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه راديو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعمل هاي ستاد انتخابات كشور كه از طريق صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران ابلاغ مي گردد را در دستور کار قرار دهند.

ضمناً یادآوری می‌گردد اطلاعيه ها به منزله دستور كتبي ستاد انتخابات كشور بوده و رعايت آن الزامي است.

اطلاعیه 20

اخذ رأي فقط با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی

أخذ رأي در كليه شعب ثابت و سيار فقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأي دهنده امکان پذير می‌باشد و هيچ مدرك ديگري قابل قبول نمي باشد.

اطلاعیه 21

به اطلاع اعضاي محترم شعب اخذ رأي در استانهای تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم که همزمان دو انتخابات مجلس شوراي اسلامي و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را برگزار مي نمايند می‌رساند؛ به رأي دهندگان تذكر دهند كه نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأي مربوط به همان انتخابات درج نمايند و توجه داشته باشند كه برگهاي رأي انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان رهبري درصندوقهاي مربوط به آن انتخابات انداخته شود.

اطلاعیه 22

نصب اپلیکیشن برای شناسایی نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت

ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی و ساخت برنامه ای در بستر تلفن همراه نموده است.

براین اساس عموم واجدین شرایط می توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی www.moi.ir  و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند.

اطلاعیه 23

با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأي از كليه واجدين شرايط مي باشند، لذا از هم میهنان عزیز تقاضا می شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خود داری نمایند.

اطلاعیه 24

پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص «انتخابات در شناسنامه» پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد.

چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات می‌بایست در قسمت «توضیحات شناسنامه» ضرب شود.

اطلاعیه 25

هموطنان عزيز و اعضاي محترم شعب اخذ رأي توجه داشته باشند كه به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عكس نيز مي توانند در انتخابات شركت نموده و رأي دهند.

همچنين از كليه هموطنان گرامی درخواست مي شود جهت تسهيل در امر رأي گيري به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، كارت ملی يا شماره ملي خود را نيز به همراه داشته باشند.

اطلاعیه 26

به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می رساند، با توجه به احراز هویت رأی دهندگان بوسیله دستگاه‌های الکترونیک و ثبت کد ملی افراد در سامانه انتخابات و به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.

اطلاعیه 27

به اطلاع اعضاي محترم شعب اخذ رأي مي رساند، ملاك اصلي جهت تشخيص واجدین شرايط اخذ رأي و صدور تعرفه براي ايشان،

- اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی

- متولدین ۲/۱۲/۱۳۸۰ وماقبل آن

- استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت مي باشند.

ضمناً يادآور مي شود عكس دار بودن شناسنامه الزامي نيست.

اطلاعيه 28

 به اطلاع كليه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامي مي‌رساند، براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي، سن انتخاب كنندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام  مي باشد. يعني كليه متولدين روز ۲ اسفند ماه سال۱۳۸۰و قبل از آن مي توانند با حضور در شعب اخذ رأي اولين حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأي بدهند.

اطلاعيه 29

براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي و تبصره الحاقي ماده ۶۳ آيين نامه اجرايي انتخابات مجلس خبرگان رهبري، حضور نمايندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأي به همراه كارت شناسايي صادره از سوي  هيأت نظارت مربوطه مجاز است و اين افراد مي توانند تا پايان زمان اخذ رأي  و شمارش آراء و تنظيم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

نمايندگان محترم نامزدهاي انتخاباتي در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرايي، مراتب را به هيأتهاي اجرايي يا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمايند.      

 

 

 

نظر شما