شناسهٔ خبر: 38368463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار ایلام رای خود را به صندوق انداخت

ایلام- ایرنا - استاندار ایلام به همراه معاونان، فرماندار و جمع دیگری از مسوولان استانی با حضور در پای صندوق های رای، در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت و رای خود را به صندوق انداخت.

صاحب‌خبر -

قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز با حضور در شعبه اخذ رای مدرسه توحید شهر ایلام در نخستین ساعت آغاز رای گیری، رای خود را  به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان ایلام همواره در تمامی صحنه های فرهنگ و سلحشوری بزرگواری خود را نشان داده اند و در جریان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی که اغلب آنها از اقوام و طوایف بودند هیچ‌گونه درگیری و اختلافی رخ نداد و در کمال آرامش و امنیت کامل تبلیغات به پایان رسید.

استاندار ایلام افزود: برخلاف تبلیغات مخالفان نظام و انقلاب که فکر می کردند حضور مردم کمرنگ و مردم پای صندوق رای نخواهند امد اما در همین ساعات اولیه مشاهد می کنیم مردم حضور خود را نشان دادند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: ایلامیان نیز همانند سال های گذشته به مانند دیگر استان های کشور حضوری چشمگیر در انتخابات خواهند داشت و این حضور وحدت آفرین ملت در صحنه وحدت و همگرایی ملت ایران را قوی تر خواهد کرد.

وی با اشاره به حضور گسترده و چشمگیر مردم کشورمان در صحنه های حساس انقلاب اسلامی، گفت: امروز در شرایط بسیار حساس ملی، منطقه ای و بین المللی قرار گرفته ایم و آنچه می تواند مشکلات کشورمان را برطرف کند حضور گسترده مردم در صحنه است.

سلیمانی دشتکی اشاره به پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی یادآور شد: حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تضمین کننده استقلال ، امنیت و اقتدار کشور است و این عامل جایگاه ایران اسلامی را در جهان تقویت خواهد کرد.

گام دوم انقلاب، قانون مداری، بی‌طرفی و انسجام ملی ، شعار یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در استان ایلام از بین ۱۳۹ نفر داوطلب، صلاحیت ۶۱ نامزد نهایی از سوی شورای نگهبان تایید شد که در روزهای اخیر با انصراف تعدادی از این افراد در نهایت ۲۷ نفر در حوزه شمالی و ۱۸ نفر در حوزه جنوبی به رقابت خواهند پرداخت.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال هستند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار می‌شود.

نظر شما