شناسهٔ خبر: 38363015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ما حافظان خلیج فارس فردا می آییم

بندرعباس- ایرنا- ما دریادلان خطه جنوب وحافظان مرزهای خلیج فارس همانند سایر هموطنان کشورمان، از قبل خود را برای حضور پرشور و آگاهانه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای آماده کرده و فردا دوم اسفندماه همه می آییم.

صاحب‌خبر -

ما مردم دیار گرما و شرجی به عنوان عضو کوچکی از این انقلاب و نظام وظیفه خود می دانیم که بار دیگر با حضور پررنگ خود برای سرنوشتمان تصمیمی سازنده بگیریم و در واقع رای آری به انقلاب و نظاممان بدهیم.
فردا همه ما دریادلان و مرزنشینان هرمزگانی از خرد و کلان همراه با اقوام کرد، لر، ترک، آذری، کرمانی، شمالی، یزدی، بوشهری و خوزستانی خود یکدل و هماهنگ صف طویل و اتحادی تشکیل می دهیم و با حضور تک تک خود برگ زرین دیگری را برای انقلاب رقم خواهیم زد.
ما به عشق رهبری و سردار دلها می آییم، به عشق کشور و امنیت و انقلابمان می آییم، انگشت اشاره مان را رنگین می کنیم تا حماسه حضور را که در مراسم شهادت قاسم سلیمانی و راهپیمایی ۲۲بهمن به نمایش گذاشتیم، بار دیگر به جهانیان نشان دهیم.
آری ما رهروان سلیمانی فردا فجر سلیمانی دیگری را برای حفظ و پایداری نظام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران رقم می زنیم.
یک بانوی معلم می گوید:  همان طور که همگان می دانیم آمریکا شیطان بزرگ است و دل خوشی برای پیشرفت جوانان مملکت ما ندارد که ما می توانیم با اتحاد و همبستگی خود در همه عرصه ها و صحنه ها همچون انتخابات این دشمن زبون را مایوس کنیم.
حکیمه نجفی افزود: ما همه می ‏خواهیم که اسلام در این مملکت تحقق پیدا یابد و جمهوری اسلامی ایران ادامه پیدا کند که ادامه این مسیر  با اتحاد، انسجام و همبستگی یکدیگر رقم می خورد و دشمن از این باهم بودن ما می ترسد.
وی اضافه کرد: امروز نیز خبری مبنی بر ویروس کرونا به کشورمان دریافت کردیم اما می گویم ما را از کرونا نترسانید ما زنان سرما و گرما دیده جنوب شجاع تر از آنیم که با بیدی بلرزیم و صحنه انتخابات را ترک کنیم.
سجاد و محمدرضا غلامی زاده نیز که امسال به عنوان رای اولی نخستین حضور سیاسی خود در عرصه انتخابات را جشن می گیرند، اینگونه می گویند: حضور در انتخابات همانگونه که امام خمینی( ره) و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند یک وظیفه شرعی و قانونی است و برهمه واجدان شرایط بالای ۱۸سال لازم است که شرکت پرشور و دشمن شکنی در این عرصه سیاسی داشته باشند.
این نوجوانان ۱۸ساله و ۲۰ساله بیان داشتند: باید افراد مومن، انقلابی، وطن دوست، قوی وشجاعی به مجلس پانهند، چرا که اگر مجلس ما ضعیف و خودباخته باشد، تاثیر منفی بلندمدت دارد.
یک زن جوان ۲۵ ساله نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور زنان هرمزگانی در عرصه انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: طبق بیان رهبری دشمن سال ها درصدد جدا کردن جوانان ایرانی از نظام و انقلاب است اما بداند در انتخابات پیش رو نیز مثل راهپیمایی ۲۲بهمن و بزرگداشت شهید سلیمانی دشمن به هدفش نمی‌رسد.
علی چشم براه دانشجوی کارشناسی هرمزگان نیز می گوید: باتوجه به اینکه یاوه‌گویی آمریکایی‌ها و سایر دشمنان انقلاب اسلامی علیه ایران، به‌خاطر انفعالشان پس از شهادت سردار سلیمانی بیشتر شده لذا همانگونه که
رهبر فرزانه انقلاب اخیر در دیدار با مردم آذربایجان شرقی فرمودند مجلسی می خواهیم که با وضع قوانین لازم، کشور را از توطئه‌ها مصونیت ببخشد.
وی که دارای دو فرزند دختر و پسر است، اظهارداشت: فردا جمعه با زن و فرزندانم به پای صندوق‌های رای می روم، چرا که اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم در واقع دشمن داخلی و خارجی را خوشحال کرده ایم.
ندا نقیبی نیز می گوید: مجلس به ترکیب متناسبی از جوانان و باتجربه‌ها نیاز دارد نه اینکه گروهی با یک پرس غذا و یا دادن سیمکارت و شارژ مردم ساده دل ما را فریب می‌دهند و رای آن ها را می خرند.
وی که دارای شغل آزاد و منشی در و پنجره سازی است، بیان داشت: اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند مجلس ما روز به روز ضعیف تر می شود.
فرشته بنایی یک روستا زاده و روستانشین دهستان شمیل بندرعباس نیز می گوید: از زمانی که به سن رای دادن رسیده ام همواره در این عرصه شرکت کرده وامسال نیز نه تنها خودم بلکه همگان را تشویق به شرکت در این جشن سیاسی می کنم.
این زن ۳۱ساله که دارای دو فرزند پسر و یک فرزند دختر است، می گوید: درست است که شرایط معیشتی سختی را امسال به خاطر تحریم های ظالمانه دشمن و شرایط بد اقتصادی کشورمان پشت سرگذاشته و می گذاریم اما این دلیل نمی شود که در صحنه انتخابات شرکت نکنیم.
وی ابزار داشت: امسال به عشق رهبرم و سردار سلیمانی از همان نخستین ساعت های روز جمعه در مسجد محل مان برای رای دادن حاضر و آماده ام تا دشمن یاوه گو از حضور ما خفه شود.
وی گفت: فردا جمعه دوم اســفندماه ۹۸ میعادگاه دیگری برای حضور میلیونی مردم در صحنه سیاسی و اجتماعی کشورمان (انتخابات مجلس) و نمایش اقتدار ملت ایران اســت.
فردا جمعه دوم اسفندماه ۴۴ نامزد تایید صلاحیت شده در هرمزگان شامل ۲۵ نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر و بوموسی، ۱۰ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۹ نفر در حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد وارد عرصه رقابت برای پنج کرسی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می شوند.
هرمزگان دارای پنج کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل، حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان ازقبیل، بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.
براساس سرشماری سال ۹۵ استان هرمزگان، یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک‌میلیون و۱۷۴هزار و۱۶۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بر این اساس ۷۲هزار و ۴۰۲نفر رای اولی در هرمزگان نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.
یکهزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی هرمزگان در نظر گرفته شده که ۷۸۵شعبه ثابت و ۵۳۳ شعبه سیار است.

نظر شما