شناسهٔ خبر: 38362553 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اخبار پایگاه پلیس

دستگیری دزدان یک میلیاردی خانه‌های منطقه تهرانسر

رییس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر از دستگیری اعضای سه نفره باند سارقان منزل در منطقه تهرانسر خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاري صدا وسيما به نقل از  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمود مالمیر با اعلام این خبر گفت: ماموران در جریان ۲ فقره سرقت خانه که به یک شیوه و شگرد صورت گرفته بود، قرار گرفتند و تیم عملیات کلانتری برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند.
وی افزود: ماموران با حضور در محل سرقت‌ها به سراغ دوربین مداربسته‌ای که در صحنه سرقت بود رفته و مشاهده کردند که ۳ مرد سوار بر خودروی سمند سفید رنگ در محل حاضر و به شیوه تخریب پنجره وارد ساختمان می‌شوند که یکی از متهمان داخل خودرو، یکی دیگر داخل راه پله و سومین متهم در خانه اقدام به سرقت می‌کند که در ۲ فقره نزدیک به یک میلیارد طلا، جواهرات، پول و ارز سرقت کرده اند.
این مقام پلیسی ادامه داد: در ادامه تحقیقات مشخص شد سارقان در دومین سرقت خود در زمان خروج ساختمان در برابر صاحبخانه که زن جوانی است قرار گرفته اند که با استفاده از افشانه اشک آور موفق به فرار شده اند.
رییس کلانتری ۱۵۰ تهرانسر عنوان کرد: تجسس‌های پلیسی برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه ماموران خودروی سمند سفید رنگ با ۳ سرنشین را که پلاک خودرویشان مخدوش بود مشاهده کردند و با توجه به مرموز بودن آن‌ها دستور ایست صادر شد.
سرهنگ مالمیر گفت: راننده سمند با مشاهده خودروی پلیس به سرعت خودروی خود افزوده و سعی بر فرار داشت که ماموران به تعقیب و گریز سارقان پرداختند و متهمان در مسیر فرار یک کوله پشتی و کیف دستی به بیرون خودرو پرتاب کردند و در ادامه و پس از یک تعقیب و گریز، پلیس موفق به توقیف خودرو و دستگیری ۳ مرد جوان شد.
این مقام پلیسی ادامه داد: ماموران پس از دستگیری و برداشتن کوله پشتی سارقان وسایل و ابزار سرقت از قبیل ماسک، دستکش، و یک حلقه برای باز کردن دستگیره پنجره‌های خانه به دست آوردند و جالب اینکه متهمان اصرار بر بیگناهی داشتند که تصویر دوربین مداربسته که داخل یکی از خانه‌ها تصاویر دزدان را با همان لباس‌های زمان دستگیری شان ثبت کرده بود، پیش روی متهمان قرار گرفت و زن جوان که در زمان فرار دزدان خانه اش آن‌ها را مشاهده کرده بود آن‌ها را شناسایی کرد و همین کافی بود تا سارقان به سرقت خانه‌ها اعتراف کنند.
سرهنگ مالمیر در پایان گفت: متهمان برای تحقیقات بیشتر به دستور مقام محترم قضایی در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته اند.
 
دستگیری سارق افغان در قیام دشت
رئیس کلانتری ۱۷۴ قیام دشت از دستگیری سارق گوشی قاپ و کیف قاپ که از اتباع افغانه بود، خبر داد.
سرهنگ "مصطفی اسکندری" در خصوص این پرونده گفت: در ۲ ماه گذشته ۲ فقره گوشی و کیف قاپی به کلانتری گزارش شد که ماموران تجسس برای شناسایی سارقان وارد عمل شدند و شاکیان پرونده را هدف تحقیق قرار دادند.
این مقام پلیسی ادامه داد: مشخصات سارقان در اختیار ماموران گشت کلانتری قرار گرفت تا اینکه یکی از تیم‌های پلیسی سارقان را سوار بر موتور هندا که پلاکش مخدوش بود مشاهده کردند و دزدان به محض دیدن ماموران پا به فرار گذاشته و با استفاده از شلوغی خیابان موفق به بر فرار شدند.
رییس کلانتری ۱۷۴ قیام دشت اظهار کرد: ماموران که چهره سارق لاغر اندام را مشاهده کرده بودند با مراجعه به آلبوم مجرمان سابقه دار رفته و موفق به شناسایی سارق سابقه دار که از اتباع افاغنه است، شدند.
سرهنگ اسکندری گفت: ماموران در این مرحله اطلاع پیدا کردند که این سارق مخفیگاه خود را تغییر داده که با تلاش شبانه روزی و اقدامات فنی مخفیگاه جدید سارق را شناسایی و در یک عملیات ضربتی این متهم دستگیر و موتور هندا پلاک مخدوش نیز از مخفیگاه وی کشف شد.
وی افزود: این سارق ۲۱ ساله ابتدا منکر هرگونه سرقت بود، اما وقتی در برابر طعمه هایش قرار گرفت به سرقت هایشان اعتراف کرد و مقام محترم قضایی پس از تحقیقات تکمیلی متهم را روانه زندان کرد و تحقیقات برای دستگیری همدست این سارق افغان در دستور کار ماموران تجسس کلانتری قرار گرفته است.
 
دستگیری عامل تهدید انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی
رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری یکی از عاملان انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی خبر داد.
سرهنگ «سید محمد گنجه»، با اعلام این خبر، گفت:چندی پیش خانم جوانی با مراجعه به پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، مدعی بود؛ شخصی یا اشخاصی با ارسال پیام در شبکه اجتماعی تلگرام اقدام به تهدید وی در خصوص انتشار تصاویر شخصی اش در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام کرده اند.
این مقام انتظامی افزود:در پی اعلام شکایت این خانم جوان و با توجه به اهمیت موضوع و پیش از انتشار تصاویر، کارشناسان این پلیس سریعاً بررسی موضوع و شناسایی فرستندگان پیام‌های تهدید آمیز را در دستور کار خود قرار دادند.
وی ادامه داد:مأموران پلیس با انجام اقدامات فنی، نفر و متهم اصلی پرونده و محل اختفای وی را شناسایی کردند و با دستور مقام قضایی موفق شدند این فرد مجرم را در مخفیگاهش در حوالی شهرری دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی انتقال دهند.
رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، تصریح کرد: متهم در بازجویی صورت گرفته با توجه به قرائن و شواهد چاره‌ای جزء بیان حقیقت نداشته و به بزه انتسابی اعتراف کرد.
سرهنگ «گنجه» با بیان اینکه فرد دستگیر شده به همراه پرونده اولیه به مراجع قضائی معرفی شد، به شهرندان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی به ویژه بانوان می‌بایست از قرار دادن عکس‌های شخصی خود بر روی پروفایل و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

دستگیری گوشی قاپ با ۱۲ کاپشن رنگی
رئیس کلانتری ۱۰۱ تجریش از دستگیری یکی از اعضای باند سارقان گوشی قاپ در تعقیب و گریز پلیسی خبر داد.
 سرهنگ شاپور بهرامی در تشریح این خبر گفت: زن جوانی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از به سرقت رفتن گوشی موبایلش خبر داد که با اطلاعات به دست آمده از سارقان که ۲ جوان سوار بر موتور تیزرو مشکی رنگ بودند، مشخصات آن‌ها به واحد‌های گشت کلانتری مخابره شد.
وی افزود: تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه یکی از واحد‌های گشت کلانتری ۲ سارق موتور سوار را در نزدیکی پارک وی مشاهده کردند که دزدان با دیدن ماموران پا به فرار گذاشتند و پس از ۱۰ دقیقه تعقیب و گریز پلیسی، سارقان با خودروی پرایدی برخورد می‌کنند.
رییس کلانتری ۱۰۱ تجریش ادامه داد: یکی از سارقان پس از تصادف با خودروی پراید با پای پیاده توانست فرار کند، اما راننده موتور قبل از اینکه راهی برای فرار پیدا کند خود را در محاصره ماموران دید، سارق با در دست داشتن قمه ماموران را تهدید کرد و ماموران با استفاده از فنون دفاع شخصی توانستند این سارق قمه به دست را زمینگیر کنند.
سرهنگ بهرامی اظهار داشت: در بررسی‌ها مشخص شد که ۳ روز قبل نیز این دزدان در میدان تجریش با استفاده از شلوغی خیابان توانسته بودند از دست ماموران فرار کنند و در بازرسی از این سارق یک کوله پشتی و ۴ گوشی سرقتی به دست آمد.
این مقام پلیسی عنوان کرد: درحالیکه داخل کوله پشتی سارق تعداد ۷ کاپشن وجود داشت و سارق نیز ۵ کاپشن به تن کرده بود مشخص شد دزدان برای اینکه شناسایی نشوند پس از هر گوشی قاپی یا زورگیری اقدام به جابجا کردن کاپشن‌های خود می‌کنند تا ردی از خود به جا نگذارند.
وی افزود: متهم پس از دستگیری ادعا کرد که یک باند ۷ نفره هستند که یکی از آن‌ها در داخل خانه‌ای که پاتوق شان است مسئول فروش گوشی‌های سرقتی به مالخرهاست و ۶ تن دیگر در ۳ تیم جداگانه سوار بر ۳ موتور در خیابان‌های شمال تهران اقدام به زورگیری و گوشی قاپی می‌کنند.
رییس کلانتری ۱۰۱ تجریش ادامه داد: متهم در ادامه عنوان کرد که در ابتدا زاغ زنی می‌کردیم و با شناسایی گوشی‌های گرانقیمت آیفون دست به سرقت می‌زدیم، گوشی‌های سرقتی را به قیمت ۷ میلیون تومان می‌فروختیم و مالخر‌ها نیز برای خرید با پرداخت نقدی گوشی‌ها را می‌خریدند.
سرهنگ بهرامی در خصوص این متهم ۲۰ ساله گفت: این سارق به گفته خودش در سن ۸ سالگی، پدرش به خاطر اعتیادش از مادرش طلاق گرفته و نخستین بار در سن ۱۰ سالگی به کانون اصلاح و تربیت رفته و ۲ سال در آنجا بوده و یک ورزشکار رشته ورزشی پارکور است که از چندی قبل با دوستانش دست به سرقت گوشی قاپی و زورگیری می‌زند.
این مقام پلیسی در پایان گفت: پس از تشکیل پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته و تحقیقات برای دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه دارد.

نظر شما