شناسهٔ خبر: 38362170 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار قم:

بخش‌های درمانی قم برای مقابله با کرونا در آماده‌باش هستند

استاندار قم با اشاره به گزارشی از موارد ابتلا به ویروس کرونا در قم اظهار کرد: برای مقابله با این بیماری، همه بخش‌های درمانی و بهداشتی استان در آماده‌باش کامل بسر می‌برند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز پنجشنبه در جلسه مشترک ستاد بحران، کارگروه سلامت و قرارگاه پدافند زیستی استان بابیان این‌که تدابیر پیشگیرانه لازم برای مدیریت و کنترل این بیماری در استان اتخاذشده است و جای نگرانی نیست تصریح کرد: مردم مسائل و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر این‌که هر نوع اخبار کذب و شایعات در خصوص این بیماری می‌تواند منجربه تشویش اذهان عمومی بشود گفت: دراین‌ارتباط دانشگاه علوم پزشکی قم تنها مرجع ذی‌صلاح محسوب شده و مردم و رسانه‌ها نیز اخبار موثق مربوط به این بیماری را صرفاً از طریق این مجموعه دنبال کنند.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مسئول برای مقابله با این بیماری خاطرنشان کرد: ضروری است سایر دستگاه‌ها نیز همکاری بیشتری را با مجموعه بهداشت و درمان استان داشته باشند.

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از تمهیدات اتخاذشده برای کنترل این بیماری در استان گفت: به مردم تاکید می‌کنم آرامش خود را حفظ کنند و با رعایت مسائل بهداشتی و با آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

 در پی فوت دو بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در قم، قرارگاه پدافند زیستی قم با حضور استاندار و معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد و برنامه‌های مختلف برای کنترل و مراقبت‌های لازم صورت گرفته است. در همین ارتباط مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز حوزه‌های علمیه قم امروز تعطیل اعلام شد.

مسئولان مختلف کشوری و استانی با تاکید بر ضرورت بیش‌ازپیش رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی در خصوص بیماری کرونا، از تلاش همه‌جانبه برای مهار و کنترل آن خبر داده‌اند.‌

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید۱۹ تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند.

کیانوش جهانپور درباره ابتلای ۳ نفر به ویروس کرونا جدید در قم و اراک افزود: تا صبح امروز (پنجشنبه ۱ اسفند ۹۸) آزمایشات از  ابتلای دو مورد جدید در قم و یک مورد در اراک به کرووید ۱۹ حکایت دارد، هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ماست. با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید ۱۹ تایید شده در کشور به پنج نفر می رسد.

نظر شما