شناسهٔ خبر: 38355862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/روز انتخاب/

رقابت ۸۷ کاندیدا برای ۴ کرسی استان قزوین در مجلس

در پی انصراف ۵۲ نفر از کاندیداهای انتخابات مجلس در استان قزوین، شمار نامزدهای انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان قزوین به ۸۷ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

اسدالله حمزه‌ای، دبیر ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قزوین امروز پنجشنبه اول اسفند ماه اظهار کرد: در حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز ۷۶ نامزد تایید صلاحیت شده حضور داشتند که با انصراف ۲۸ نامزد، شمار نامزدهای باقی مانده در این حوزه به ۴۸ تن کاهش یافت.

حمزه‌ای در ادامه بیان کرد: در حوزه انتخابیه تاکستان نیز که ۲۴ نامزد تایید صلاحیت شده بودند با انصراف ۱۱ نامزد، شمار نامزدهای باقی مانده به ۱۳ نفر رسید.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، این مسئول گفت: در حوزه انتخابیه بوئین زهرا و آوج که ۳۹ نامزد تایید صلاحیت شده داشت نیز با انصراف ۱۳ نفر اکنون ۲۶ نامزد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فردا جمعه دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد، ۹۲۵ هزار و ۴۷۸ شهروند در استان قزوین واجد شرایط رای‌دهی هستند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۱۸ نفر رای اولی هستند.

۱۰۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر استان قزوین وجود دارد و ۶۲۴ بازرس فرآیند انتخابات را بازرسی می‌کنند، همچنین ۱۰ بازرس ویژه و در هر شهرستان یک هیئت بازرسی وجود دارد.

حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز دارای ۲ کرسی در مجلس و حوزه‌های انتخابیه تاکستان و بوئین زهرا و آوج نیز هر کدام دارای یک کرسی نمایندگی هستند.

انتهای پیام

نظر شما