شناسهٔ خبر: 38352637 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

هشدار کرملین درباره عملیات نظامی ترکیه علیه سوریه

صاحب‌خبر -

«دمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که عملیات نظامی احتمالی ترکیه در استان ادلب سوریه، بدترین سناریو خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری روسی تاس، ‌وی در مورد واکنش مسکو به عملیات احتمالی ترکیه در سوریه به خبرنگاران گفت: بیایید منتظر واقعیت یافتن بدترین سناریو نباشیم.
سخنگوی کرملین افزود: اگر این عملیات علیه مقام‌های قانونی سوریه و نیروهای مسلح این کشور باشد، قطعا بدترین سناریو خواهد بود.
وی یادآور شد که روسیه به برقراری تماس با ترکیه ادامه می‌دهد تا از متشنج شدن اوضاع در ادلب جلوگیری به عمل آید. پسکوف گفت: مصمم به استمرار تماس‌های کاری مان با همتایان ترکیه ای هستیم تا از بدتر شدن اوضاع در ادلب جلوگیری شود. وی در مورد رضایت روسیه از تازه ترین توافق‌ها با ترکیه در مورد سوریه افزود: ما از آن توافق‌هایی رضایت خاطر داریم که بیش از یک سال پیش در سوچی حاصل شد و مورد خرسندی متقابل بود. پسکوف تاکید کرد که در حال حاضر برنامه خاصی برای مکالمات تلفنی بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در مورد این موضوع مطرح نیست، اما در صورت لزوم، در مورد آن ظرف چند ساعت توافق به دست می‌آید.
این در حالی است که اردوغان با اشاره به آمادگی ارتش ترکیه برای آغاز عملیات بزرگ ادلب گفت: متاسفانه در مذاکرات با روسیه درباره ادلب، نتیجه مورد نظرمان به دست نیامد و در نتیجه این آخرین هشدارمان به ارتش سوریه است. رئیس جمهوری ترکیه در سخنان خود در مجلس ترکیه افزود: مبارزه ما در سوریه تنها برای امنیت مرزی‌مان نیست، بلکه خواهان به آرامش رسیدن کل ۸۳ میلیون شهروند ترکیه هستیم. در هفته‌های گذشته تنش‌ها در منطقه ادلب بار دیگر افزایش یافته است. اوضاع منطقه ادلب بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و در گلوله‌باران مناطق اطراف ادلب از جمله حلب، شمار زیادی از غیرنظامیان کشته شده و ورود نیروهای ترکیه به این منطقه نیز بر تنش‌ها افزوده است. اردوغان و پوتین بتازگی در تماس تلفنی درباره اوضاع این منطقه، گفت‌ وگو و نسبت به اجرای کامل 
توافق سوچی تأکید کردند.

نظر شما