شناسهٔ خبر: 38346301 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جان بابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تمهیدات ویژه برای مقابله با ویروس کرونا در قم

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تمام همکاران پزشک و پرسنل بیمارستان‌های قم در حالت آماده باش هستند.

صاحب‌خبر -

ویروس کرونابه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: به دلیل مسری بودن این بیماری، پیش بینی می‌شد که به کشور ما نیز وارد شود. البته فعلا این دو مورد در تشخیص اولیه مثبت بوده و تشخیص نهایی از راه ژنتیک درحال انجام است.

او افزود: در صورت مثبت بودن نتیجه نهایی قطعا به اطلاع مردم خواهیم رساند. خوشبختانه در کشور ما با تاخیر وارد شد. کشور‌های منطقه و اطراف ما حداقل دو سه هفته زودتر با این ویروس درگیر شدند.

جان بابایی ادامه داد: این بیماری کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست. بعضی از انواع آنفلوانزا از این ویروس کشنده‌تر هستند. مهم‌ترین مسئله در مواجهه با این بیماری، مراقبت و پیشگیری است. 

او تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی قم یکی از بیمارستان‌ها را برای این بیماران در نظر گرفته است . همچنین بیمارستان دوم نیز در حال آماده باش است. تمام همکاران پزشک و پرسنل بیمارستان در حالت آماده باش هستند. لوازم حفاظتی هم برای پرسنل و هم بیماران آماده شده است. از نظر دارو، هیچ کمبودی در استان وجود ندارد و وزارتخانه نیز پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۲ نمونه مثبت کرونا در ایران مشاهده شد

جان بابایی بیان کرد: به دستور وزیر بهداشت یک گروه از اداره کل بیماری‌های واگیردار در قم مستقر شده و با همکاری رئیس دانشگاه این مسئله را مدیریت می‌کنند. مردم نگران نباشند و فقط به بهداشت فردی توجه کنند. شستشوی مداوم دست‌ها و مراقبت در برخورد با دیگران مانند دست دادن و روبوسی کردن از مواردی است که مردم باید در نظر بگیرند. ترجیحا از رفتن به مکان‌های شلوغ پرهیز و از ماسک استفاده کنید. از جهت تامین ماسک در کشور جای نگرانی نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا این دو نفر تبعه خارجی هستند، گفت: خیر هر دو از ساکنین خود استان قم هستند و شایعه پاکستانی بودن آن‌ها صحت ندارد. در حال حاضر گزارشی از استان‌های دیگر به ما نرسیده است. 

انتهای پیام/

نظر شما