شناسهٔ خبر: 38339376 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

تایید فوت دو نفر در قم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید خبر داد. وزارت بهداشت همچنین اخبار مربوط به درگذشت این دو بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا را تایید کرد.

صاحب‌خبر -
رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید خبر داد و گفت: آزمایش اولیه بعمل آمده از نمونه های ارسالی مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید، در دو مورد مثبت گزارش شده است و آزمایشات بعدی برای بررسی قطعیت موضوع در حال انجام است و نتایج آن نیز به محض آماده شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

به گزارش اعتدال، دکتر کیانوش جهانپور در این باره افزود: ظرف دو روز گذشته موارد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در شهر قم مشاهده شد که به محض دریافت گزارش، تیم های شناسایی و مدیریت بیماریهای واگیر و تیم های واکنش سریع در شهر قم مستقر شده و طبق پروتکل های موجود افراد مشکوک تحت ایزولاسیون قرار گرفته و از آنها نمونه آزمایشگاهی اخذ شد، در میان نمونه های ارسالی، آزمایشگاه مرجع ، دقایقی پیش نتایج آزمایش اولیه دو مورد از موارد مشکوک را از نظر ابتلا به کروناویروس مثبت گزارش کرده و برخی موارد نیز آنفلوآنزای تیپ B اعلام شده است.

وی افزود: مراحل بعدی آزمایشات در حال انجام است و نتیجه قطعی آزمایشات نهایی این موارد، پس از مشخص شدن به اطلاع عموم خواهد رسید

براساس گزارش وبدا، وی در پایان تاکید کرد: تیم های مدیریت و کنترل بیماریهای واگیر در شهر قم مستقر شده اند، بخش ایزوله منفی برای ایزولاسیون موارد مشکوک، تجهیز و آماده ارایه خدمت است و همگی هموطنان بویژه شهروندان قم، توصیه های بهداشتی مبنی بر رعایت بهداشت فردی و عمومی، بهداشت دست دادن( پرهیز از مصافحه و دست دادن و روبوسی) و تنفس، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع، پرهیز از حضور در محل کار و تحصیل در صورت وجود علایم شبه آنفلونزا را مد نظر قرار دهند.


۲ مورد مثبت مبتلا به کروناویروس در قم، "ایرانی" هستند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، گفت: دو مورد مثبت مبتلا به کروناویروس در شهر قم، ایرانی هستند.

دکتر محمد مهدی گویا، گفت: هر دو مورد مثبت مبتلا به کرونا ویروس شناسایی شده در استان قم، ایرانی هستند.

وی تاکید کرد: ارائه اطلاعات بیشتر در این خصوص منوط به انجام آزمایشات کامل تر است.

درگذشت یک بیمار مشکوک به کرونا در قم

یک بیمار بستری در یکی از بیمارستان های قم  که تست اولیه کرونای وی امروز مثبت اعلام شد، متاسفانه در اثر شدت عوارض بیماری و عارضه ریوی در گذشته است.

بیمار دوم مبتلا به کرونا هم فوت کرد

دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد: طی ۴ روز گذشته، دو نفر در یکی از بیمارستان‌های قم فوت‌کردند که از لحاظ آزمایش کورونا مثبت شدند.

مشاور وزیر بهداشت: نزدیکان دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در قم در قرطنیه هستند

علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اظهار کرد که نزدیکان دو فرد مبتلا به ویروس کرونا در قم در قرطنیه هستند.

بر این اساس، وزارت بهداشت اعلام کرد که نتیجه آزمایش اولیه دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در قم مثبت بوده و بررسی‌های بیشتر در حال انجام است.

فقط همان ۲ مورد مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند

 رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون فقط ۲ نفر مبتلا به کرونا در قم شناسایی شده‌اند و هیچ مورد دیگری وجود ندارد.

محمد مهدی گویا درباره ابتلای دو نفر به کرونا در قم افزود: مواردی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند با مواردی که به صورت قطعی مبتلا شدند، تفاوت دارد. تاکنون فقط همین ۲ مورد مبتلای قطعی وجود دارد و موارد دیگر مشکوک هستند و تا وقتی جواب آزمایش به صورت قطعی مشخص نشود، نمی‌توان اظهار نظر کرد و نمی‌گوییم مبتلا هستند.

وی ادامه داد: جواب آزمایش بقیه نفراتی که مشکوک هستند تا فردا (پنجشنبه) مشخص خواهد شد.

گویا بیان کرد: این دو نفر اهل قم بوده و دو روز قبل به علت بیماری مراجعه کردند و آزمایش شدند و حتی سابقه مسافرت خارجی هم نداشتند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اطرافیان این افراد هم تحت مراقبت قرار دارند.


شیوع کرونا در قم کنترل شد/ همچنان توصیه‌ها را جدی بگیرید
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: شیوع بیماری کرونا در قم کنترل‌شده است و از مردم می‌خواهیم همچنان با رعایت توصیه‌های بهداشتی، نگران شیوع این بیماری نباشند.

محمدرضا قدیر افزود: ۲ بیمارستان کامکار و فرقانی برای قرنطینه آماده است و افرادی که مشکوک به بیماری کرونا باشند به این مراکز منتقل می شوند.

وی با بیان این‌که تاکنون ۲ تَن براثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند، اضافه کرد: گروهی از مدیران مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت برای کنترل و نظارت بر اقدامات صورت گرفته در قم مستقر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دقایقی قبل جلسه‌ای با رییسان بیمارستان‌های قم برگزار و گزارشی از وضعیت درمانی و تجهیزات مراکز درمانی قم ارائه شد.

قدیر ادامه داد: تمام مراکز درمانی قم در حال آماده‌باش هستند و تجهیزات درمانی نیز به میزان کافی در دسترس است.

وی به شهروندان توصیه کرد: بهداشت فردی را رعایت و دست‌های خود را مرتبط شست‌وشو کنند.

وی افزود: مردم باید از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و در غیر این صورت از ماسک استفاده نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: مردم بدانند وقتی‌که در معرض بیماری نیستند نیازی به ماسک ندارند، چرا که خود ماسک می‌تواند عامل عفونت باشد.

نظر شما