شناسهٔ خبر: 38336195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واعظی در حاشیه هیئت دولت

خنثی شدن توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی با مشارکت مردم در انتخابات

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد، شاهد خنثی شدن مجدد توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

خنثی شدن توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی با مشارکت بیشتر مردم در انتخاباتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ آقای محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستوری را روز گذشته آقای رئیس جمهور به آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دادند، این بود که آن دسته از کارمندانی که حقوق شان افزایش پیدا نکرده است، مقدماتی فراهم شود که آن‌ها هم بتوانند از این حقوق بالاتر برخوردار شوند.
وی گفت: انشاا... آقای نوبخت قول دادند در اسرع وقت این کار را انجام دهند، اگر این اتفاق رخ دهد، تحول خوبی در بخش قابل توجهی از کارمندان دولت خواهد بود.
آقای واعظی درباره سهمیه بندی بنزین هم گفت: این موضوع در حال بررسی است، خیلی نباید قبل از اینکه بررسی‌ها به پایان برسد امیدواری به مردم بدهیم، به هر حال در حال بررسی است و نباید خیلی به آن بپردازیم، چرا که ملاحظات مختلفی وجود دارد که ممکن است، نشود.
رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: من فکر می‌کنم که انتخابات دوم اسفند می‌تواند بسیاری از مشکلاتی را که امروز کشور دارد آن را حل کند دلیل آن هم این است که گذشته خوبی را داشتیم از جمله در تشییع پیکر سپهبد سلیمانی و همچنین حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که بسیار ارزشمند است.
واعظی افزود: در دوم اسفند ماه مشارکت بسیار خوبی در سراسر کشور روبه رو خواهیم بود، چرا که این یک انسجام و وحدت داخلی را در پی خواهد داشت، همین که مجلس با قوت بیشتری کار خود را شروع خواهد کرد و از طرفی دیگر آمریکایی‌ها در دو سه هفته اخیر مرتب درباره انتخابات پیش روی ما صحبت می‌کنند و این که مردم با صندوق انتخابات قهر کرده اند و این بهترین پاسخ به آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
وی همچنین گفت: شاید در برخی از مسائل مردم گلایه‌هایی داشته باشند، اما این‌ها گلایه‌های درون خانوده‌ای است و ربطی به دشمن و آمریکا ندارد، مردم ما هرگز در چنین مقاطعی اجازه‌ای ندادند که کشور‌های خارجی در امور داخلی شان دخالت کنند.

آمار کشته شدگان آبان ماه باید توسط دستگاه ذیربط اعلام شود
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: روز گذشته نامه‌ای برای شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی ارسال شد تا در مورد اعلام آمار کشته شدگان آبان ماه هر چه تصویب شده، سریعتر انجام شود.

آقای محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر سخنان رئیس پزشکی قانونی در مورد آمار کشته شدگان حوادث آبان ماه از سوی شورای عالی امنیت ملی، افزود: پزشکی قانونی باید آمار را داشته باشد که البته دارد، اما روز گذشته از شورای امنیت استعلام کردیم که آیا چنین مصوبه‌ای وجود دارد؟ ما هر چه مصوب باشد همان کار را انجام خواهیم داد.
وی گفت: همانگونه که آقای رئیس جمهور گفتند، عددی که در مورد آمار کشته شدگان مطرح می‌شود، اصلا عدد درستی نیست و رقم بسیار پایین است، ​ که باید از سوی دستگاه ذیربط اعلام شود.
رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: زمانی که این عدد اعلام شود، دقیقاً مشخص خواهد شد که چه تعداد از کشته شدگان از نیرو‌های بسیج، مردم عادی، عابر، ​ چه تعداد زن و کودک بوده اند و همچنین در برخی از نقاط نیز زمانی که ساختمانی را آتش زدند، افراد در طبقه پایین زیر آوار ماندند که ربطی به اعتراضات نداشته است.
آقای واعظی با بیان اینکه همه این موارد روشن خواهد شد، اظهار داشت: معمولا در دنیا اینگونه موارد از سوی پزشکی قانونی اعلام می‌شود که آقای رئیس جمهور نیز به همین روش معمول، ​ آن را اعلام کردند، اما پزشکی قانونی اعلام کرد که مصوب شده است این آمار از سوی شورای امنیت اعلام شود.
وی افزود: روز گذشته نامه‌ای هم برای شورای امنیت کشور و آقای رحمانی فضلی وزیر کشور فرستاده شد و هم برای شورای عالی امنیت ملی و آقای شمخانی ارسال شد تا در مورد اعلام آمار کشته شدگان آبان ماه هر چه تصویب شده، سریعتر انجام شود.

نظر شما