شناسهٔ خبر: 38317810 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی

۴۸۲ قلم داروی اساسی کشور در داخل کشور تولید می شود

اختراعی گفت: ۴۸۲ قلم داروی اساسی کشور در داخل تولید می شود که با قیمت پایین در همه جای کشور تولید می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ، «فرامرز اختراعی» در نشست خبری نمایشگاه فارمکس ۲۰۲۰ گفت: بعد از تاثیر تحریم ها در یکی دو سال اخیر و در سال جاری علیرغم پیش بینی دشمنان، ما 600 میلیون دلار در مصرف ارز در حوزه دارو صرفه جویی داشتیم.

 

رئیس هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی گفت: بعد از پیروزی انقلاب با اجرای طرح ژنریک وابستگی دارویی کشور به خارج از کشور برطرف شود که ما 97 درصد مصرف دارو در داخل کشور انجام می دهیم و به زودی در اقلامی که کمبود دارویی وجود دارد نیز در داخل تولید خواهیم کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای منطقه و اطراف ما دانش تولید ماده موثره دارو وجود ندارد، گفت: ایران 70 درصد ماده موثره مورد نیاز در تولید دارو را در داخل کشور انجام می دهد و در مواد لازم برای بسته بندی دارویی نیز تولید صددرصدی داریم و برخی از اقلام مانند کیسه آمپول و کپسول صادرات نیز داریم.

 

اختراعی گفت: ما در حوزه مواد پایه معدنی دارویی هنوز به موفقیت خوبی نرسیده ایم که نیازمند است در این حوزه نیز سرمایه گذاری های لازم انجام شود.

 

وی افزود: در نمایشگاه فارمکس 2020 کتاب روش های تولید مواد واسطه دارویی در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

 

اختراعی تاکید کرد: در ایران 482 قلم داروی اساسی وجود دارد که رقم بالایی است و مواد اولیه همه اینها در داخل کشور تولید می شود و با قیمت پایین این داروها در همه جای ایران در دسترس مردم قرار دارد و در نظام دارویی کشور مشکل نگران کننده ای وجود ندارد.

 

دومین نمایشگاه بین المللی فارمکس خاورمیانه از ۶ تا ۸ اسفند ماه در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/ 55

نظر شما