شناسهٔ خبر: 38316995 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رشد 3 برابر استقبال کردستانی‌ها از اکران فیلم‌های جشنواره فجر

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از رشد سه برابری استقبال کردستانی‌ها از اکران فیلم‌های جشنواره فجر خبرداد و گفت: قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان حاشیه‌نشین امسال از جشنواره فیلم‌ فجر دیدن کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبید رستمی ظهر امروز در  یکصد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، اظهار کرد: شرکت گسترده مردم در مراسم چلمین روز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی در سالن آزادی سنندج قابل تقدیر بود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به  اکران فیلم‌های جشنواره فجر در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسالان در پردیس سینما بهمن سنندج اشاره کرد و گفت: استقبال مردم از این فیلم‌ها نسبت به دوره قبل  رشد سه برابری داشته است.

رستمی افزود : قریب به ۳ هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان حاشیه شهر استان امسال از فیلم‌های جشنواره فیلم‌ فجر دیدن کردند.

وی در ادامه رونمایی از پوستر جشنواره مولودی خوانی هه تاو و افتتاح پنج کانون فرهنگی و هنری مساجد را  از جمله برنامه‌های فرهنگی در استان  عنوان کرد و خاطرنشان کرد:  هزینه‌ برگزاری مراسم افتتاح جشنواره فیلم فجر  به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اهدا شد.  

 رستمی افزود:  چاپ و انتشار کتاب شاعران انقلابی، برگزاری جشن بزرگ موسیقی با عنوان دیاری ریبندان به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مردم، اهدای کتاب به ۴۱ کتابخانه روستایی استان و اقدام برای زیرپوشش بیمه قرار گرفتن ۲۰۴ فعال قرانی و انجام مقدمات راه‌اندازی ۲۳ موسسه قرآنی، برگزاری سوگواری یاد نبوی  در 8 امامزاده  از دیگر برنامه‌های این اداره کل  در مدت زمات یادشده است.  

وی در پایان تجلیل از  برگزیدگان  پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و جشنواره میراث، تجلیل از برگزیدگان فیلم کوتاه چراغ و برگزاری دومین همایش نغمه سرایان نبوی را  از دیگر برنامه‌های اجرا شده طی این مدت در استان نام برد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما