شناسهٔ خبر: 38314216 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

صمدیان در نشست هفدهمین جشن تصویر سال و فیلم تصویر

«سوهانک» با بازی عباس کیارستمی برای نخستین بار در تصویر سال به نمایش در می آید

دبیر هفدمین جشنواره تصویر سال و فیلم تصویر از نمایش فیلم «سوهانک» با بازی عباس کیارستمی برای نخستین بار در این رویداد خبر داد و گفت: این فیلم تنها فیلمی است که خود مرحوم کیارستمی درتمام آن بازی کرده و بهمن کیارستمی آن را تصویر برداری کرده است .

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگارفرهنگی خبرگزاری شبستان ، نشست خبری هفدمین جشنواره تصویر سال و فیلم تصویر پیش از ظهر امروز سه شنبه 29 بهمن  با حضور «سیف الله صمدیان» دبیر این رویداد  در خانه هنرمندان برگزار شد.

در این نشست «سیف الله صمدیان» با  تشریح برنامه های هفدمین جشنواره تصویر سال و فیلم تصویر گفت: هفدمین نمایشگاه تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر از ۲ تا ۲۳ اسفندماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود. افتتاحیه نمایشگاه روز جمعه ساعت ۱۷ است که گالری های دو طبقه را شامل می شود و عکس ها در دوبخش آزاد و جوانان زیر ۲۵ سال که بخش مسابقه ای است ارائه خواهد شد.

 

دبیر جشن تصویر سال و فیلم تصویر با اشاره به جایزه «محسن رسول اف» اظهار کرد: از ده دوره پیش فکر کردیم که برای تشویق جوانان بهتر است جایزه در نظر بگیریم، به همین دلیل جایزه ای را به نام «محسن رسول اف» آغاز کردیم، سال گذشته برگزیده برگزیده های عکس، پوستر، کاریکاتور و سینما را هم مشخص کردیم.

 

سیف الله صمدیان از اجرای طرح «چهل سال تهران» در هفدهمین جشن تصویر سال و فیلم تصویرخبر داد و گفت:  چهل سال تهران عنوان طرحی است که تاکنون در این وسعت انجام نشده است، قرار است با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران تصاویری از شهر تهران از اولین روز انقلاب تا وقایع چند روز پیش به نمایش درآید.  افتتاحیه این بخش روز ۱۵ اسفند در خانه اتحادیه خواهد بود و تمامی وقایع راهپیمایی، فرهنگی، ساخت و سازهای شهری و... به نمایش گذاشته می شود.

 

وی افزود: علاوه بر بخش عکس، کارتون و کاریکاتورهای مطبوعات و مجموعه شخصی هنرمندان هم که به موضوع زندگی شهری می پردازد جمع آوری شده، طراحی ها و پوسترهای گرافیست ها با این موضوع هم به نمایش درمی آید. همچنین در بخش سینما، فیلم ها و مستندهای تولید شده با موضوع تهران همزمان با نمایشگاه تصویر سال در سالن ناصری خانه هنرمندان اکران خواهد شد.

 

سیف الله صمدیان از اکران فیلم «سوهانک» با تصویر برداری بهمن کیارستمی  در هفدهمین جشن تصویر سال و فیلم تصویرخبر داد و گفت: این فیلم  تنها فیلمی است که خود مرحوم کیارستمی درتمام آن بازی کرده است و برای اولین بار در ایران نمایش  داده می شود، این فیلم در بهار ۲۰۲۰ در پاریس به نمایش در خواهد بود.

 

دبیر جشن تصویر سال و فیلم تصویر اظهار کرد:  در این دوره از بخش ایران ما استقبال چشمگیری به عمل آمده است و امیدواریم  کتاب آن هم چاپ شود، هرسال تصاویر این بخش را به صورت مولتی مدیا نمایش می دادیم که فردین خلعتبری موسیقی آن را برعهده داشت، امسال هم نمایش می دهیم و در بخش موبایلی جشنواره هم ۳۰۰ اثر داریم.

 

سیف الله صمدیان از با اشاره به نمایش شش پروژه عکس هفدهمین جشن تصویر سال و فیلم تصویر گفت: در بخش پروژه های منتخب که قدمت آن به ۴ سال پیش در نمایشگاه بازمی گردد، امسال پروژه های «کره شمالی از نگاه یک عکاس ایرانی» از مجتبی دعایی، «دریاچه ارومیه دیروز و امروز» از جواد پورصمد، «از نگاه یک خلبان» آثار کاپیتان امیرحسن غلبی، « پاریس از نگاه یک عکاس ایرانی» از زهره خالقی، «پدرانه» از مونا علیخواه بانوی ایرانی مقیم هلند و «عکاسی مینیمال از ایران تا هلند» اثر نیلوفر شریفی در هفدهمین جشن تصویر سال و فیلم تصویر حضور دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: هفدهمین جشن تصویر سال و فیلم تصویر ساعت ۱۹ روز جمعه دوم  با پخش فیلم «آتابای» نیکی کریمی افتتاح می شود.

 

دبیر هفدهمین جشن تصویر سال و فیلم تصویر درباره ترکیب هیات داوران بخش های مختلف این رویداد توضیح داد: داوران بخش پوستر رضا عابدینی، مسعود سپهر و فرزاد ادیبی هستند که برای انتخاب پوستر چهل سال تهران هم فاطمه کرکه آبادی و نوشین ناظمان اضافه شدند. همچنین هیات داوران بخش عکس: مجتبی آقایی، کیارنگ علایی و آرش خاموشی هستند و آثار جوانان زیر ۲۵ سال را در ۵ شاخه داوری می کنند، برای انتخاب عکس تهران هم مجید ناگهی و مجتبی موسوی هم اضافه شدند.در بخش کاریکاتور کامبیز درمبخش، کیارش زندی و مسعود شجاعی طباطبایی داور هستند و جواد علیزاده و آروین به داوری بخش چهل سال تهران اضافه می شوند.

 

وی افزود: در بخش فیلم رخشان بنی اعتماد، مرتضی پورصمدی و مهرداد اسکویی داور و احمدمحیط طباطبایی و علیرضا قاسم خان در بخش داوری چهل سال تهران حضور دارند. همچنین هیات انتخاب بخش فیلم پیروز کلانتری، ساعد نیک ذات و فائزه عزیز خانی بودند.

 

سیف الله صمدیان  از نمایش۸۰۰  اثر در بخش های آزاد، جوان، موبایل و گرافیک در هفدهمین جشن تصویر سال خبر داد و گفت:   ۱ هزار و ۵۰۰  تصویر به صورت مولتی مدیا در گرایش های مختلف به نمایش در می آید همچنین از ۳۱۲ فیلم رسیده در بخش آزاد ۱۳۵ فیلم، ۳۰ فیلم درباره تهران و ۳۰ فیلم هم از مدعوین و بزرگان به نمایش درمی آید.

 

دبیر هفدهمین جشن تصویر سال و فیلم تصویر افزود:  در بخش فیلم جوان هم از ۱۵۶ فیلم رسیده ۶۱ فیلم اکران می شود، همچنین یک نسخه کتاب از برترین آثار جوانان زیر ۲۵ سال در ۲۴۰ صفحه گردآوری و چاپ شده است که در روز افتتاحیه رونمایی و با ۲۵ درصد تخفیف در نمایشگاه به فروش می رسد.

پایان پیام/ 32

نظر شما