شناسهٔ خبر: 38308484 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعطیلی فرودگاه "معیتیقه" لیبی در پی بمباران‌ها/ نشست جدید کمیته (۵+۵) امروز در ژنو

مریم مینایی

مسئولان فرودگاه بین‌المللی "معیتیقة" از توقف پروازهای این فرودگاه به دلیل بمباران‌های بی‌هدف و کورکورانه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، مسئولان فرودگاه بین‌المللی "معیتیقة" اعلام کردند که در پی بمباران‌های بی‌هدف و کورکورانه این فرودگاه تعطیل و تمامی پروازهای آن تا اطلاع ثانوی تعلیق شد.

هنوز هیچ طرفی مسئولیت ابن بمباران‌ها را برعهده نگرفته است.

پروازهای فرودگاه "معیتیقه" هرزگاهی به خاطر بمباران‌های اطراف طرابلس لغو می‌شود.

نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" چهارم آوریل عملیات گسترده‌ای را علیه طرابلس آغاز کردند. در جریان این عملیات درگیری‌های شدیدی میان نیروهای حفتر و دولت توافق ملی رخ داده است.

لیبی از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد بحران سیاسی و نظامی است. در حال حاضر دو طرف اصلی بر سر قدرت در این کشور جنگ دارند. یکی دولت توافق ملی لیبی که مقر آن طرابلس است و از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت موقت در شرق لیبی با ریاست عبدالله الثنی که پارلمان طبرق و ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر از آن حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر، هیئت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی در صفحه کاربری خود در توئیتر اعلام کرد که مذاکرات جدید کمیته‌ نظامی مشترک (۵+۵) امروز (سه‌شنبه) هجدهم فوریه در ژنو با هدف از سرگیری مذاکرات طرف‌های درگیر در لیبی آغاز می‌شود.

هیئت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی احساس مسئولیت و  روحیه جدی و سازنده شرکت‌کنندگان در این کمیته را ستود.

این هیئت ابراز امیدواری کرد که این روحیه جدی و سازنده همچنین در مذاکرات سیاسی و فراگیر لیبی که قرار است در ۲۶ فوریه (۷ اسفند) برگزار شود، نیز وجود داشته باشد.

هیئت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی از تمامی طرف‌ها خواست تا فرصت را غنیمت بشمارند.

طرفین درگیر در لیبی در پایان دور نخست نشست‌های کمیته نظامی مشترک بر لزوم احترام به آتش بس و حفظ حاکمیت ملی لیبی تاکید کردند.

شکل‌گیری این کمیته در کنفرانس برلین در باره لیبی در ۱۹ ژانویه اعلام شد و هدف آن مذاکره برای آتش بس کامل در لیبی میان دو جناح درگیر است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما