شناسهٔ خبر: 38296199 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت ورق های مورد نیاز نفت توسط شرکت فولاد اکسین

وزیر نفت گفت : ساخت ورق های مورد نیاز توسط متخصصان شرکت فولاد اکسین مورد افتخار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا ئو سیما مرکز خوزستان ، بیژن نامدار زنگنه در نشست مدیران شرکت ملی نفت ایران و شرکت فولاد اکسین خوزستان افزود : با تلاش متخصصان این شرکت صنعت نفت در شرایط تحریمی از وارد کردن ورق های مورد نیاز نجات دادند و این برای ما افتخار است.

وی ادامه داد : طرح  گوره جاسک الویت وزارت نفت است و تا اتمام آن هرچه ورق ترش و شیرین در فولاد اکسبن تولید شود آنها را وزارت نفت خریداری می کند.

وی ادامه داد :  از تولیدگران و صنعتگرانی که عزم خود را برای اتمام پروژه گوره جاسک در سال ۱۴٠٠ جزم کرده اند حمایت می کنیم.


ابراهیمی مدیر عامل فولاداکسین نیز در این نشست گفت  :  در  10 سال گذشته شرکت درگیر تولید ورقهای ساختمانی بود که بهره کمی را به همراه داشت اما این کارخانه یونیک به لطف پروژه گوره جاسک و اعتماد وزیر نفت توانست رکورد ده ساله تولید و صادرات را بشکند و برای اولین در ایران ورقهای مورد نیاز صنعت نفت را تولید کند.

همچنین مدیران شرکت های ملی نفت ایران و فولاد اکسین خوزستان  از خط تولید این شرکت بازدید و سپس فاز دوم آزمایشگاه خوردگی فولاد اکسین که نقش اساسی در پیش بردن پروژه گوره جاسک دارد افتتاح شد.

ورود وزیر نفت به خوزستان

وزیر نفت برای بازدید و افتتاح چند طرح وارد خوزستان شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، بیژن نامدار زنگنه در فرودگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

وی در این سفر  از خط تولید مته های حفاری جهاد دانشگاهی خوزستان  و مراسم امضای تفاهم نامه قرارداد طراحی، ساخت و بهره‌برداری واحدهای پیش‌ساخته (skide-mounted) فرآورش نفت بین جهاد دانشگاهی و شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) شرکت می کند.

همچنین در سفر وزیر نفت به خوزستان  دکل حفاری ساخت جهاد دانشگاهی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

هم اکنون وزیر نفت در نشست هم اندیشی قرار دادهای  وزارت نفت و شرکت فولاد اکسین خوزستان شرکت کرده است.

سفر وزیر نفت به خوزستان تا فردا ادامه دارد.

نظر شما