شناسهٔ خبر: 38284120 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سازمان جهانی بهداشت در پکن

شمار قربانیان کرونا به ۱۷۷۰ نفر رسید

طبق آمار رسمی منتشر شد‏ه شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۱۷۷۰ نفر رسید که تایید کننده روند کاهشی مرگ و میر است.

صاحب‌خبر -
  شمار قربانیان به ۱۷۷۰ نفر رسیدبه گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از پکن، کارشناسان بین المللی که از سوی سازمان جهانی بهداشت به پکن اعزام شده اند رایزنی با کارشناسان چینی را آغاز کردند. تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در صفحه شخصی خود در فضای شخصی (توئیتر ) نوشت ما بی صبرانه انتظار داریم این همکاری مهم و حیاتی به شناخت جهانی در مورد ویروس کرونای جدید موسوم به COVID۱۹ کمک کند.
این گفتگو‌ها در حالی صورت می‌گیرد که شمار قربانیان این ویروس در چین به ۱۷۷۰ نفر رسید که اکثر آن مربوط به استان هوبی است. این آمار کند شدن شمار مرگ و میر روزانه را تایید می‌کند. علاوه بر این شمار افرادی که به تازگی درخارج از هوبی به ویروس کرونا آلوده شده اند، تنها ۱۱۵ نفر بود. این رقم هفته گذشته پیش از ۴۵۰ نفر بود.
این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت هشدار داد پیش بینی شیوع ویروس کرونا همچنان غیر ممکن است.
یک مقام بلند پایه چین اعلام کرد این کشور در حال مهار این همه گیری است. می‌فنگ، سخنگوی وزارت بهداشت چین گفت ما حالا می‌توانیم تاثیر تدابیر نظارتی و پیشگیرانه همه گیری را در نقاط گوناگون کشور ببینیم.
از ۷۰ هزار و ۵۰۰ مورد آلودگی به ویروس کرونا حدود ۶۰۰ مورد در خارج از چین و در ۳۰ کشور دیگر بوده است.
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در سفر به پاکستان اعلام کرد اطمینان دارد تلاش‌های گسترده صورت گرفته توسط چین موجب از بین رفتن تدریجی این بیماری خواهد شد. اما در مقابل رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد پیش بینی این مسئله که همه گیری در کدام جهت پیش خواهد رفت‏، غیر ممکن خواهد بود. وی در نشست امنیتی مونیخ گفت ما از همه دولت ها، همه جوامع و همه نهاد‌های رسانه‌ای می‌خواهیم برای بالا بردن سطح هشدار بدون ایجاد حساسیت با ما همکاری کنند.
مرکز این بحران استان هوبی چین بود که ۵۶ میلیون نفر جمعیت آن از روز ۲۳ ژانویه ارتباطی با جهان ندارند و رفت و آمد ساکنان آن‌ها در ووهان مرکز این استان همچنان ممنوع است.
 
شمار مبتلایان به کرونا در چین رو به کاهش است
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد؛ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چین رو به کاهش است.
 
تشخیص ویروس کرونا در یک ساعت
شمار قربانیان کرونا به ۱۷۷۰ نفر رسیدمحققان دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ ادعا کردند موفق به ساخت دستگاه آزمایشگاهی جدیدی شده‌اند که به طور کاملاً خودکار و بدون دخالت دست، ویروس کرونای جدید را طی یک ساعت تشخیص می‌دهد.
این فناوری جدید قادر است بیش از ۳۰ نوع باکتری و ویروس منجر به بیماری دستگاه تنفسی از جمله کرونای جدید، سارس و آنفولانزا نوع A را دو برابر سریع‌تر از فناوری‌های موجود شناسایی کند.
افزایش حساسیت آزمایش همچنین بالا رفتن قابلیت اطمینان نتایج از دیگر ویژگی‌های این سامانه به شمار می‌آید.
هزینه‌ی ساخت این دستگاه آزمایشی به طور قابل ملاحظه‌ای پایین بوده و در حال حاضر نیز آماده تولید انبوه است.
 
بیش از هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در چین بهبود یافتند
تلویزیون سی سی تی وی چین گزارشی اعلام کرد، در مجموع هزار و ۴۲۵ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا در سراسر چین پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. شمار قربانیان کرونا به ۱۷۷۰ نفر رسید
در استان گیژو واقع در جنوب غرب چین ۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند. این در حالی است که  ۴۶ مورد جدید ابتلا به ویروس در این استان نیز گزارش شد.
در استان آنهویی ۱۰ بیمار، در استان هاینان در مجموع ۱۳ بیمار و در استان هاینان ۵۲ بیمار بهبود یافتند و از بیمارستان مرخص شدند. در استان شنژن هم در مجموع ۱۳۱ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.
 
نمایشگاه خودرو پکن به تعویق افتاد
فرانس پرس در گزارشی اعلام کرد، برگزار کنندگان بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو در چین دوشنبه اعلام کردند این رویداد به علت شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است.
بیش از ۷۰ هزار تن به این ویروس واگیردار مبتلا شده اند که در استان هوبی در مرکز چین آغاز شد و در سراسر چین شیوع پیدا کرد.
شیوع این ویروس تا کنون جان ۱۷۷۰ تن را گرفته است و موجب شده است تعداد زیادی از مدارس، مراکز تفریحی و رویداد‌های مهم در چین تعطیل شوند.
نمایشگاه خودرو پکن که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، در سال ۲۰۱۸، بیش از ۸۲۰ هزار تن را از ۱۴ کشور مختلف جذب کرد.
قرار بود نمایشگاه امسال از ۲۱ تا ۳۰ آوریل برگزار شود.
برگزار کنندگان این نمایشگاه گفتند این رویداد برای کمک به کنترل و جلوگیری این بیماری واگیردار و حفاظت از سلامت برگزارکنندگان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه، لغو شده است.
لغو برگزاری این نمایشگاه جدیدترین مورد از مجموعه لغو رویداد‌های مختلف در چین و خارج از این کشور به علت شیوع این ویروس است.
رسانه دولتی چین دوشنبه اعلام کرد: احتمالا چین نشست سالانه پارلمان خود را نیز برای کنترل ویروس کرونا لغو خواهد کرد.
مقامات چینی جمعیت ۵۶ میلیون نفری استان هوبی، از جمله شهروندان شهر ووهان، مرکز این استان، را قرنطینه کرده اند و در تلاشی بی سابقه برای مهار کردن این ویروس، سعی می‌کنند این استان را از دیگر بخش‌های کشور جدا کنند.
 
احتمال به تعویق افتادن نشست کنگره خلق چین با توجه به شیوع کرونا
چین ممکن است برگزاری جلسه سالانه پارلمان را به علت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در این کشور، به تعویق بیندازد.
خبرگزاری فرانسه اعلام کرد، رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند با توجه به اینکه کشور درگیر اقدامات برای مهار شیوع نوع جدید ویروس کرونا است، ممکن است برگزاری جلسه سالانه پارلمان را به تعویق بیندازد.
خبرگزاری شینهوا پیش از موعد برگزاری این نشست که پنجم مارس (۱۵ اسفند) است، اعلام کرد شورای حاکم چین درباره به تاخیر انداختن گردهمایی کنگره خلق چین "تصمیم گیری خواهد کرد".
نشست کنگره خلق چین در ۳۵ سال گذشته، هر سال در ماه مارس برگزار شده است.
 
۹۹ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در کشتی دایموند پرنسس
خبرگزاری فرانسه در گزارشی، از کشف ۹۹ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در کشتی تفریحی دایموند پرنسس در ژاپن خبر داد.
 
انتقال صد‌ها تبعه ژاپن از استان هوبئی چین
تلویزیون الجزیره گزارش داد، دولت ژاپن پنجمین هواپیما را برای انتقال اتباع خود از شهر ووهان مرکز استان هوبئی چین ارسال کرد. کادر پزشکی، مسافران این هواپیما را از نظر داشتن عوارضی مانند تب و نیز ابتلا به ویروس کرونا آزمایش خواهند کرد.
دولت ژاپن تاکنون ۷۶۵ نفر از اتباع خود را از استان هوبئی در چهار پرواز قبلی، به این کشور منتقل کرده بود.
<div id="video-display-embed-code_4528158" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648383/4528158?width=350&height=250"></script></div>
اقتصاد ژاپن با تهدید رکود مواجه است
ژاپن در سه ماهه چهارم سال 2019 بدترین کاهش تولید ناخالص داخلی خود را در پنج سال گذشته به ویژه به علت افزایش مالیات بر مصرف متحمل شد و اکنون نیز با تهدید شیوع ویروس کرونا مواجه است که می تواند اقتصاد این کشو را دچار رکود کند.
رکود که به معنای کاهش تولید ناخالص داخلی در دو سه ماهه پیاپی است‏، به علت پیامدهای شیوع ویروس کرونا که ارزیابی آنها هنوز کار سختی است‏‌، برای اقتصاد ژاپن امکان پذیر است.
ژاپن در حال حاضر پس از چین دومین کانون این بیماری مرگبار است.
خبرگزاری فرانسه از پکن اعلام کرد،‌ تولید ناخالص داخلی ژاپن در فاصله اکتبر تا دسامبر گذشته در مقایسه با سه ماهه قبل از آن، 1.6 درصد کاهش پیدا کرد.
افزایش مالیات بر ارزش افزوده بر بیشتر کالاهای مصرفی و خدمات از هشت درصد به 10 درصد باعث انصراف از مصرف شد.
تحلیلگران انتظار این کاهش رشد اقتصادی را که برای نخستین بار در پنج سه ماهه گذشته روی می دهد، داشتند.
با این حال میزان آن بیشتر از حد پیش بینی آنها بود و بدترین کاهش از زمان کاهش 1.9 درصدی است که پس از افزایش قبلی مالیات بر ارزش افزوده در آوریل 2014 به ثبت رسیده بود.
دولت ژاپن خاطر نشان کرد کاهش تولید ناخالص داخلی کشور در سه ماهه چهارم سال 2019 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل‏، 6.3 درصد بود.
دولت ژاپن افزود در کل سال 2019‏، رشد اقتصادی کشور هفت دهم درصد بود. رقمی که بعدا در آن بازنگری خواهد شد و همچنین در رقم تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم بازنگری صورت خواهد گرفت.
مصرف خانوار‏ که عامل اصلی کاهش رشد اقتصادی ژاپن در سال گذشته است‏، در سه ماهه چهارم سال 2019 نسبت به سه ماهه قبل از آن سه درصد کاهش داشت.
بسیاری از مصرف کنندگان خرید عمده خود را تا قبل از افزایش مالیات بر ارزش افزوده انجام دادند.
ژاپنی ها همچنین از عبور چند طوفان مرگبار رنج بردند که بر میزان مصرف آنها تأثیر گذاشت. ویروس جدید کرونا نیز تهدیدی گسترده تر را به وجود آورد.
تاکاشی شینونو از موسسه کردیت سوئیس سکیوریتیز اعلام کرد نگرانی زیادی در مورد پیامدهای گسترده ویروس کرونا بر بخش خدمات وجود دارد.
موج گردشگران چینی که در سال های اخیر رشد اقتصادی ژاپن را تغذیه می کرد از زمانی که پکن عملا گذراندن تعطیلات را برای اتباعش در خارج از کشور ممنوع کرد‏‌، متوقف شد.
شیوع ویروس کرونا به ویژه از این جهت برای ژاپن دردناک تر است که این کشور قرار است در کمتر از شش ماه دیگر بازی های المپیک توکیو را برگزار کند.
 
تحت تاثیر قرار گرفتن صنعت گردشگری در جنوب شرق آسیا
تلویزیون فرانس ۲۴​ اعلام کرد‏، در تایلند چینی‌ها ۲۰ درصد گردشگران خارجی را تشکیل می‌دادند، اما حالا هتل‌ها و سواحل خالی از گردشگران است. بخش گردشگری آسیای جنوب شرقی به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. نماد این کاهش گردشگر، ساحل پاتایا در تایلند است. تایلند سال گذشته پذیرای ۱۱ میلیون گردشگر چینی بود. وزیر گردشگری تایلند اعلام کرد شمار گردشگران آن‌ها از ابتدای ماه فوریه ۸۶ درصد کاهش یافته است.
<div id="video-display-embed-code_4527708" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2648383/4527708?width=350&height=250"></script></div>
مالک یک مزرعه فیل در تایلند می‌گوید ما به طور متوسط روزانه پذیرای ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ گردشگر در روز بودیم. اما حالا این میزان به شدت کاهش یافته و حدود ده درصد ارقام گذشته است. یعنی روزانه صد تا دویست نفر از مزرعه ما بازدید می‌کنند.
پکن از اواخر ماه ژانویه ۵۶ میلیون نفر از ساکنان خود را به دلیل شیوع ویروس کرونا قرنطینه کرده است و سفر سازمان یافته به خارج از کشور برای همه اتباع چینی ممنوع است. این شرایط بی سابقه اقتصاد منطقه را که به شدت به گردشگری وابسته است با خطر رو به رو کرده است.
در کامبوج معبد‌ها دیگر درآمدی ندارند و بنابر اعلام وزارت گردشگری، فروش بلیط‌ها از ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.
مالک یک آژانس مسافرتی در چین می‌گوید من فکر می‌کنم تاثیرات جانبی ویروس کرونا بر هتل‌ها و رستوران هاست. همه چینی‌ها در خانه مانده اند و از اینکه بیرون بیایند می‌ترسند. این برای گردشگری یک بن بست است.
کامبوج و تایلند با وجود آنکه از خطر آگاهند گردشگران چینی را رد نمی‌کنند و تنها کنترل در فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های مرزی را افزایش داده اند. مقامات تایلند حتی ویزای رایگان به گردشگران چینی پیشنهاد داده اند.

نظر شما