شناسهٔ خبر: 38283756 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در اختتامیه جشنواره بین‌المللی خوارزمی؛

غلامی: هماهنگی بین‌المللی یکی از برنامه‌های موفق جامعه علمی کشور است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به همکاری‌های مشترک بین‎‌المللی گفت: همکاری و هماهنگی بین‌المللی یکی از برنامه‌های جدی و موفق جامعه علمی کشور محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: این جشنواره سال‌های طولانی با هدف ارزش گذاری به خدمات علمی و نوآوری‌های ایرانیان و غیرایرانیان تشکیل شده و در راستای معرفی، همکاری و هماهنگی محققان و دانشمندان دنیا تلاش کرده است.

وزیر علوم ادامه داد: مجموعه علمی ایران که عمدتا در حوزه دانشگاه ها، پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و بخشی از حوزه علوم پزشکی فعالیت دارند در کنار سایر مراکز علمی تلاش شان را در جهت کار بست علوم و تبدیل علم به فناوری برای تامین آسایش و صلح کشور در دنیا قرار می‌دهند.

غلامی بیان کرد: نوآوری‌هایی که اتفاق افتاده و از جانب ما حمایت می‌شود، جایگاه بسیار خوبی را برای محققان و نوآوران در دنیا فراهم کرده است. حضور ایران در مجامع علمی دنیا در راستای مرز‌های دانش ارائه یافته‌های جدید از موفقیت جامعه علمی کشور و توجه مسئولان توسعه‌ای به بخش علم و فناوری ایران است.

وزیر علوم هماهنگی بین المللی را یکی از برنامه‌های جدی و موفق جامعه علمی کشور دانست و عنوان کرد: این هماهنگی‌های مختلف باعث شده پروژه‌های متعدد، انتشار مقالات مشترک علمی در مجلات و نشریات دنیا و همچنین تربیت نیروی جوان متخصص و نوآور را داشته باشیم.

به گفته وی کنار هم قرار گرفتن دانشمندان کشور‌های مختلف علاوه بر توسعه علم و فناوری زمینه ساز صلح، دوستی و تبادلات فکری بین مجامع مختلف دنیا است.

غلامی تصریح کرد: در برنامه‌های توسعه علمی ارتباطات بین المللی جایگاه ویژه‌ای دارد جمعیت جوان کشور برای حرکت در زمینه کاربست علم و فناوری ظرفیت بالایی را فراهم کرده اند. با توجه به تحولات علمی و فناوری در سال‌های اخیر از مجموعه دستاورد‌های علمی داخلی خود توانسته ایم بسیاری از نیازمندی‌های صنعت و حوزه‌های توسعه‌ای را تامین کنیم که این‌ها همه جزو ذخایر دانش بشری است و باید ضمن اشتراک گذاری در توسعه صلح و رفاه موثر باشد.

وی تاکید کرد: جشنواره بین المللی خوارزمی به توسعه ارتباطات بین المللی و ارزش گذاری کار‌های مشترک توجه بسیار دارد و امیدواریم که همچون گذشته بتواند مبنای توسعه علم و فناوری بین کشور‌های دوست، همسایه و همکار باشد چرا که ایران یکی از کشور‌های مهم در حوزه توسعه علم و فناوری به شمار می‌رود.

نظر شما