شناسهٔ خبر: 38282455 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر جشنواره تشریح کرد

جزئیات سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی

مریم رضایی

در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی بیشترین طرح‌های ارسالی در حوزه برق و کامپیوتر و پس از آن کشاورزی و منابع طبیعی با ۴۲ طرح بوده است، ضمن آنکه برگزیدگان این دوره از جشنواره که از کشور چین بوده‌اند، از سوی مقامات این سفارت دریافت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر علی الیاسی، دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی امروز در این جشنواره که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان این‌که این جشنواره از سال ۶۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: در این دوره از جشنواره اقدام به پذیرش طرح‌های داخلی، طرح‌های خارجی، طرح‌های ایرانیان مقیم خارج، طرح برگزیده موفق در تولید ملی و برگزیده ویژه شده است.

وی با بیان این‌که پذیرش طرح‌ها به صورت الکترونیکی صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: این طرح‌ها در ۱۸ گروه تخصصی مورد داوری قرار گرفتند و بر اساس رای داوران از ۳۲۸ طرح دریافت شده، ۱۵ طرح به عنوان طرح‌های برگزیده این دوره از جشنواره انتخاب شدند.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی خاطر نشان کرد: از این تعداد ۱۰ طرح داخلی، چهار طرح خارجی و یک طرح ایرانی مقیم خارج بوده است.

الیاسی ادامه داد: در این دوره از جشنواره بیشترین طرح‌های پذیرفته شده در گروه برق و کامپیوتر با ۴۲ طرح و پس از آن حوزه کشاورزی و منابع طبیعی با ۴۰ طرح و فناوری‌های شیمیایی با ۳۱ طرح قرار داشتند.

وی اضافه کرد: در حوزه هوافضا هشت طرح، در حوزه هنر پنج طرح و در حوزه معماری و شهرسازی پنج طرح برای داوری به این جشنواره ارسال شده بود.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی تصریح کرد: طرح‌های پذیرفته شده در گروه‌های ۱۸‌گانه برق و کامپیوتر، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، فناوری‌های شیمیایی، طرح‌های موفق در تولید ملی، مهندسی صنایع و مدیریت فناوری، علوم پایه، علوم پزشکی، عمران، فناوری‌ نانو، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، مکاترونیک، مکانیک، مواد و متالورژی و انرژی‌های نو، نرم‌افزار و فناوری اطلاعات، معماری و شهرسازی، هنر و هوافضا بوده است.

انتهای پیام

نظر شما