شناسهٔ خبر: 38273417 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مهرشاد جواهر دشتی:

اعلام آمادگی معاونت علمی ریاست‌جمهوری برای اتصال شرکت‌های بزرگ با دانش‌بنیان‌ها برای رفع گلوگاه‌های فناورانه

مشاور معاون امور علمی و فناوری رییس‌جمهور از اعلام آمادگی این معاونت برای ارتباط شرکت‌های بزرگ با دانش بنیان‌ها برای رفع گلوگاه‌های فناورانه خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرشاد جواهر دشتی در نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی با بیان اینکه ما در دوره اقتصاد بدون نفت تمرکز خود را بر نظام نوآوری گذاشته‌ایم، اظهارداشت: 15 هزار بررسی از شرکت‌های دانش‌بنیان منجر به تایید 4 هزار و 700 شرکت شد که بیش از 500 شرکت از 10 میلیارد تا 4 هزار میلیارد فروش دارند.

وی با بیان اینکه انتقال فناوری، شاخص ارزیابی این شرکت‌ها است، افزود: این عامل اساسی برای بومی‌سازی فناوری‌ها به کار گرفته می‌شود و با توجه به اصل جلوگیری از خام‌فروشی روی ابزار بومی‌سازی فناوری‌ها تاکید داشته است.

مشاور معاون امور علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ما به عنوان نهاد تسهیلگر آماده‌ایم شرکت‌های دانش بنیان با شرکت‌های بزرگ برای رفع گلوگاه‌های فناورانه وصل شوند. همچنین توسعه زیست بوم اقتصاد در صنعت پتروشیمی ایجاد شود .

وی یادآور شد: عناصر زیست بوم نیازمند تامین مالی برای ایجاد نهادهای پشتیبان هستند که با کمک هلدینگ در حال بررسی ایجاد یک مرکز در ماهشهر در این زمینه هستیم.

جواهردشتی تاکید کرد: یکی از اقدامات معاونت علمی ریاست جمهوری مشارکت معنوی در رویدادهای به هم رسانی شرکت های دانش بنیان به صورت هدفمند است.

نظر شما