شناسهٔ خبر: 38271897 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

غلامحسین مظفری خبرداد:

حضور 155 شرکت فعال نفتی و گازی در جزیره کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از حضور 155 شرکت فعال نفتی و گازی در جزیره کیش خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خرنگار اقتصادی ایلنا، غلامحسین مظفری در نمایشگاه و همایش حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت خوبی که در کشور به لحاظ نیروی انسانی و شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، این امکان هست که از این فرصت برای توسعه کشور استفاده شود و یکی از صنایع پیشران در این زمینه صنعت پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه همایش کنونی این امکان را فراهم می‌کند که در هم‌افزایی بهره ببریم و گام‌هایی اساسی برای استفاده از ظرفیت‌های صنعت پتروشیمی برداریم، افزود: جزیره کیش بخش اصلی پشتیبانی صنایع نفت و گاز است و توانسته به این صنعت کمک خوبی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در حال حاضر 155 شرکت فعال نفت و گاز و 2800 نفر در این حوزه در جزیره کیش مشغول به کار هستند. همچنین 67 شرکت در زمینه فروش خدمات فنی و مهندسی و 23 شرکت تولید مونتاژ تجهیزات در این جزیره مستقر هستند. اینها در کنار ظرفیت هلدینگ خلیج فارس و آموزش‌ها یک فرصت را فراهم کرد که بتوانیم در کنار مراکز نوآوری کیش که یکی از بزرگترین جزایر کشور است نقشی را در توسعه و آبادانی کشور ایفا کنیم.

وی در پایان افزود: پیش‌بینی می‌شود در حوزه دانش‌بنیان که پتروشیمی امکان استفاده از ظرفیت‌ها را دارد ما آمادگی داریم شرکت‌های فعال با کمک ما شرایط مناسبی داشته باشند.

نظر شما