شناسهٔ خبر: 38261788 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور مطرح کرد؛

مشکلات بودجه‌ای مانع استخدام نیرو‌های جدید در پزشکی قانونی

مسجدی آرانی درباره آخرین وضعیت استخدام متقاضیان فعالیت در پزشکی قانونی توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در مراسم افتتاح ساختمان اداره کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان تهران که صبح امروز یکشنبه (۲۷ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: کمیسیون‌ها از معدود بخش‌های پزشکی قانونی هستند، زیرا در اینجا برای احقاق حقوق مردم تلاش می‌کنیم.

وی افزود: منظور از مردم ممکن است بیمار یا پزشک باشد، این کمیسیون در تسریع پرونده‌های قضایی کمک می‌کند و در حوزه پیشگیری هم موثر است.

فروزش تصریح کرد: اگر در نظام پزشکی قانونی مشکلات و قصور پزشکی را احصا کنیم و این مشکلات را در کلاس درس به پزشکان آینده یاد دهیم، مردم کمتر آسیب می‌بینند و این کار می‌تواند از افزایش تعداد پرونده‌ها جلوگیری کند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره پرونده‌های قصور پزشکی گفت: ارتباط ناصحیح با اطرافیان بیمار و وقت نگذاشتن پزشک برای بیمار از جمله مشکلات است، لذا ما تفاهم نامه‌ای را با وزارت بهداشت به امضا رسانده‌ایم و هر یک از این پرونده‌ها می‌تواند درسی در دانشگاه‌ها باشد.

وی تصریح کرد: احترام به مردم وظیفه ما است و باید برای رسیدن به کیفیت مناسب قدم برداریم، البته سرعت هم برای ما بسیار مهم است.

مسجدی آرانی ادامه داد: ما وظیفه داریم مشکل مردم را کمتر کنیم، البته سازمان پزشکی قانونی سازمانی نوپا است و به دلیل آگاهی ناکافی مسئولان ما مشکلات بسیاری داریم، برای مثال همین فضای کنونی امانی است و ممکن است صاحب اصلی آن مدتی بعد این فضا را از ما بگیرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره فضای فیزیکی گفت: وقتی فضای فیزیکی کافی وجود نداشته باشد نمی‌توان به خوبی کارد کرد. هم اکنون بیش از ۸۰ مرکز ما امانی هستند و از مجلس، دولت و کمیسیون‌ها خواسته‌ایم که این مشکل پزشکی قانونی را برطرف کنند.

وی افزود: اینجا فضای نخبگان است و در سال ۹۸ نتوانستیم از مجوز قانونی برنامه ششم توسعه استفاده کنیم و فردی را به استخدام سازمان دربیاوریم.

مسجدی آرانی درباره جنس کار پزشکی قانونی تصریح کرد: پایه بودجه این سازمان از ابتدا ضعیف بنا نهاده شده است. حجم کار پزشکی که در پزشکی قانونی کار می‌کند متفاوت است، اما ما نمی‌توانیم پاسخگوی نیاز‌های آنان باشیم و انتظار داریم این بودجه ضعیف تقویت شود تا زحمت پزشکان را جبران کنیم.

وی گفت: علی‌رغم وجود تمام مشکلات مادی با اقدامات جهادی توانستیم ۱۵ پروژه ملی و استانی را افتتاح کنیم و حدود ۸۰۰ میلیارد ریال ارزش این پروژه‌ها است.

انتهای پیام/

نظر شما