شناسهٔ خبر: 38261372 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آذری جهرمی در اختتامیه تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات:

امکان تولید ۷۰ درصد تجهیزات شبکه ثابت در داخل

وزیر ارتباطات: ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز برای توسعه شبکه ثابت را در داخل می‌توانیم تولید کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اختتامیه مرحله نخست تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات که با حضور پیشکسوتان و مدیران سابق این وزارتخانه برگزار شد، گفت: ۷۰ درصد تجهیزات مورد نیاز برای توسعه شبکه ثابت را در داخل می‌توانیم تولید کنیم و تحریم در این بخش می‌تواند موجب رونق صنعت داخلی شود.
 محمدجواد آذری جهرمی  افزود: به عنوان وزیر جوان هیچگاه تلاش نکرده ام مسئولان قبلی این وزارتخانه را تخریب کنم.
وی گفت: با وجود اختلاف نظر‌ها در این دو سال و نیم، اما برای اثبات خودمان هیچگاه دیگران را در افکار عمومی و در جلسات داخلی زیر سوال نبردیم چرا که همه آن‌ها که در این ۴۰ سال کار کرده اند به دنبال خدمت به مردم و نظام بوده اند.
وی با اشاره به اینکه بزرگداشت یک مجموعه بزرگداشت خود ماست، گفت: ما باید به مردم گزارش دهیم که نظام اسلامی چه خدماتی ارائه کرده است.
وی گفت: نسل جوان باید با خدمات حوزه ارتباطات در دوران جنگ تحمیلی آشنا شوند و ما امروز در حوادث استان گیلان دیدیم که قطع ارتباطات چه مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد.
وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دشمن به دنبال این است که القا کند در این ۴۰ سال هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده است، گفت: ما در خصوص دانش فضایی از صفر به آنچه اکنون داریم، رسیدیم و همه این دانش متعلق به دانشمندان ایران اسلامی است و ما در خصوص ماهواره مصباح تعاملی با برخی کشور‌ها داشتیم که همه شاهدند چه مشکلاتی ایجاد شد و بعد از آن بود که تصمیم گرفتیم روی پای خود بایستیم.
آذری جهرمی گفت: امروز ۵ ماهواره آماده پرتاب است و پرتابگر آن هم داخلی است و شاید در ظاهر ماهواره در مدار قرار نگرفت، اما مسیری که طی می‌کنیم ارزشمند است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به رونمایی از سامانه نت سنج اشاره کرد و افزود: این سامانه نمونه بین المللی و خارجی ندارد و مردم به راحتی می‌توانند در خصوص سرعت اینترنت و عملکرد اپراتور‌ها بررسی مقایسه‌ای داشته باشند.
وی افزود ارزیابی‌ها نشان می‌دهد متوسط سرعت ما ۲۴ مگابایت در ثانیه در سراسر کشور و
متوسط سرعت ثابت ۸ و نیم مگابایت در ثانیه است که بر اساس استاندارد عدد خوبی نیست و باید در بخش ثابت سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.
 
با ۷۰ میلیون کاربر رتبه نخست منطقه را داریم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با سرمایه گذاری‌های صورت گرفته امروز به لحاظ تعداد کاربر مقام نخست منطقه را با ۷۰ میلیون کاربر اینترنت کسب کرده ایم.
 محمدجواد آذری جهرمی در مراسم اختتامیه تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات افزود: پست کشور هم متحول شده و تحول دیجیتال پیدا کرده است و رفع مشکلات اقتصادی کارکنان پست روی آوردن به خدمات دیجیتال است.
وی گفت: با همه اقدامات صورت گرفته پیشرفت ایران در گرو رشد اقتصاد دیجیتال و به ویژه عرصه هوش مصنوعی است و هر کشوری وارد هوش مصنوعی شود روز به روز پول دار‌تر خواهد شد.
وزیر ارتباطات گفت: در پیچ تاریخی هستیم و با وجود همه اختلاف نظرها، اما اصل این است که آینده دنیا در حوزه هوش مصنوعی خواهد بود و ما هم با توجه به آرمان هایمان هیچ راهی جز حرکت در این مسیر نداریم.
جهرمی بهره گیری از تجربیات پیشکسوتان این وزارتخانه را مایه رشد خوند و گفت: درست است وزارتخانه را جوان کردیم، اما هرکدام از دوستان قدیمی که دوست داشتند بمانند نگه داشتیم و از آن‌ها مشورت می‌خواهیم و گاهی اوقات تذکراتی هم می‌دهند که کارگشاست.
وی گفت: فشار‌های بین المللی در حال افزایش است و دولت شرور امریکا شعارش را فشار حداکثری گذاشته است و ما مجموعه جوانی در کشور داریم که به دنبال شغل و رشد کشور هستند و باید ما از جوانانمان حفاظت کنیم.
وزیر ارتباطات گفت: در مدت باقیمانده از دولت باید در بحث صنعت دیجیتال و فضایی به اهداف مان دست پیدا کنیم.
در پایان این مراسم از برخی پیشکسوتان و مدیران سابق این وزارتخانه تجلیل شد.
از همسر مرحوم محمدنبی حبیبی نیز در این مراسم تجلیل شد.
تعدادی از فعالان تهیه مستند تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات نیز تجلیل شدند.
همچنین منطقه‌ای به نام منطقه مشاهیر در محوطه وزارت ارتباطات تهیه شده است که با حضور وزیر رونمایی شد.

نظر شما