شناسهٔ خبر: 38260865 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با ایلنا؛

برای اصلاح جامعه باید به بنیان خانواده توجه کرد

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: عدم توجه به زنان و کمرنگ شدن نقش آنان در بنیان خانواده موجب ایجاد چالش‎های روحی و روانی برای اعضای خانواده‎ها شده است.

صاحب‌خبر -

فاطمه کمساری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا،‌ با اشاره به کمرنگ شدن جایگاه زنان در خانواده و اجتماع، گفت:‌ کمرنگ شدن نقش زنان در خانواده و بیکاری جوانان موجب ایجاد مشکلات و چالش‎های روحی و روانی در خانواده‎ها شده است.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی جوانان به امید یافتن موقعیت و شغل وارد دانشگاه شده و هزینه‎های سنگین آن را متقبل می‎شوند که متاسفانه عدم وجود فضای اشتغال موجب " نان خور" تلقی شدن آنان و نگرانی و اضطراب در خانواده‎ها شده است. بنابرین ایجاد اشتغال از راهکارهای اولیه توجه به خانواده و زنان است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد فضای مناسب در مجلس برای پیگیری مطالبات زنان افزود: پیگیری عملی مطالبات زنان و جوانان از برنامه‎های اولیه بنده به عنوان نماینده مجلس خواهد بود.

وی از لزوم اصلاح برخی از قوانین موجود در مجلس در حمایت از کارگران سخن گفت و افزود: برخی از قوانین در حمایت از کارگران باید اصلاح شوند. افزایش دستمزد کارگران از دغدغه‎های اصلی من به عنوان نامزد انتخابات مجلس است.

کمساری همچنین با اشاره به افزایش کودکان کار و لزوم ساماندهی جدی نه شعار برای آن‎ها گفت: نداشتن سواد و آگاهی‎های لازم، عدم برخورداری از مهارت‎های حرفه‎ای و فنی، عدم اشتغال و فقر در خانواده‎های این کودکان موجب سوق دادن آنها به سمت کارهای کاذب شده است.

وی آموزش‎ مهارت‎های فرهنگی این خانواده‎ها را دارای اهمیت دانست و گفت: عدم برخورداری از سواد لازم در این خانواده‎ها موجب ایجاد نگاه کارگری به کودکان حتی به قیمت از بین بردن روح و روان کودک و قرار گرفتن آنها در معرض آسیب‎های اجتماعی شده است. بنابرین ابتدا باید به خانواده‌های این کودکان پرداخت که برگزاری کلاس‎های آموزشی در این خصوص راهکار اولیه‎ای این مورد است که باید انجام گیرد.

نظر شما