شناسهٔ خبر: 38250673 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

سازمان امور دانشجویان اعلام کرد؛

ارزیابی مدارک دانش‌آموختگان کشورهای خارجی از امروز آغاز شد

اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در‌خصوص تشکیل پرونده دانش‌آموختگان کلیه کشورها به جز آمریکا، کانادا و انگلیس برای ارزشیابی مدارک اطلاعیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، بر اساس این اطلاعیه، آن دسته از دانش‌آموختگانی که مدارک تحصیلی خارجی خود را به جز کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس دریافت نموده‌اند جهت ارزشیابی مدارک ضروری است از امروز ۲۶ بهمن‌ماه نسبت به تشکیل پرونده الکترونیکی از طریق پرتال سامانه سجاد به نشانی https://portal.saorg.ir/ اقدام کنند.
لازم به توضیح است متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام اولیه به نشانی https://portal.saorg.ir/registration-the-applicant مراجعه و پس از انجام ثبت‌نام، جهت تشکیل پرونده الکترونیکی در اداره کل امور دانش‌آموختگان به منظور ارزشیابی مدارک تحصیلی خارجی به بخش خدمات سامانه مراجعه نمایند.
متقاضیان لازم است قبل از ثبت نام در سامانه، اعتبار دانشگاه محل تحصیل و نیز ضوابط و مقررات عمومی مندرج در وب گاه این اداره کل به نشانی grad.saorg.irرا مطالعه کنند و در صورت احراز اعتبار محل تحصیل و مطابق بودن مدارک تحصیلی اخذ شده با ضوابط و مقررات یاد شده، نسبت به ثبت نام اقدام فرمایید. لازم به ذکر است در صورت عدم احراز شرایط یاد شد، هزینه پرداخت شده جهت ارزشیابی عودت داده نمی‌شود. چنانچه کلیه مقاطع تحصیلی، خارج از کشور اخذ شده باشد لازم است نسبت به ثبت درخواست هر مقطع به طور جداگانه اقدام نمایند.
بر اساس این اطلاعیه، بررسی و ارزشیابی مدارک مربوط به رشته های پزشکی و پیراپزشکی به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد، لذا از بارگذاری مدارک مربوط به این رشته‌ها جدا خودداری فرمایید.
درصورتی که دانش‌آموخته کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس می باشید، لازم است حضوری با تکمیل کاربرگه های تشکیل پرونده (grad.saorg.ir/credential-evaluation-book) به سازمان امور دانشجویان مراجعه نمایید.
ل.م ۵۴/ ع.ع ۵۷

نظر شما