شناسهٔ خبر: 38243786 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

روایتی سینمایی از شهید تکاور ارتش/ جایزه‌‌ای برای «رونا مادر عظیم»

فیلم مستند داستانی «دو ابراهیم» روایتی از سرگذشت سرلشکر شهید ابراهیم خانی تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مجید فرجی کارگردان «دو ابراهیم» ضمن اعلام پایان مراحل تولید این مستند داستانی گفت: دو ابراهیم برداشتی از خاطرات یک درجه‌دار عراقی است که مواجهه خود با شهید تکاور ابراهیم خانی را روایت میکند. 

وی افزود: این فیلم از جمله اولین آثاری است که روایت‌های داخلی و بین‌المللی درباره یکی از نیروهای تکاور ارتش در دوران دفاع مقدس را به شکل داستانی بیان می‌کند. 

فرجی تاکید کرد که روایت های بسیار جذابی از نیروهای تکاور ایران از جمله شهید ابراهیم خانی وجود دارد که تا کنون از زاویه دید بین المللی به آنها پرداخته نشده است و این فیلم ادای دینی در این زمینه است. 

مستند داستانی «دو ابراهیم» به کارگردانی مجید فرجی و تهیه‌کنندگی دبیرخانه فرهنگی شهید ابراهیم خانی و همکاری حوزه هنری البرز تولید شده است.

 

 

* اهدای جایزه تنوع فرهنگی آسیاپاسفیک به «رونا مادر عظیم»
روز گذشته در مقر یونسکو در پاریس جایزه تنوع فرهنگی آسیاپاسفیک به جمشید محمودی برای فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» با نام بین المللی «رونا مادر عظیم» رسید.
برای این فیلم در یونسکو سه نمایش در سه روز متوالی در نظر گرفته شده بود که پس از پایان هر نمایش جمشید محمودی کارگردان فیلم به سوالات حاضران پاسخ داد و در روز سوم جایزه تنوع فرهنگی آسیاپاسفیک به وی اهدا شد.
مراسم پایانی سیزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک پنجشنبه ۳۰ آبان در استرالیا برگزار اما جایزه بخش تنوع فرهنگی آن دیروز در پاریس اهدا شد.
محسن تنابنده، مجتبی پیرزاده، فرشته حسینی، فاطمه حسینی، فاطمه میرزایی، محیی رضایی، سعید چنگیزیان و علی‌رضا استادی در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

نظر شما