شناسهٔ خبر: 38243187 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

هفته بیم و امید

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری ۴ بازی نمایندگان کشورمان در کویت، ازبکستان، امارات و قطر پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

هفته تداوم و جبرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ تیم‌های استقلال، شهرخودرو، پرسپولیس و سپاهان ایران از هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ به ترتیب به مصاف تیم‌های الاهلی عربستان، پاختاکور ازبکستان، الشارجه امارات و السد قطر می‌روند.
آبی پوشان استقلال که در بازی اول مقابل الشرطه عراق در خاک این کشور مساوی کردند در بازی دوم از ساعت ۱۹ دوشنبه در کویت میهمان الاهلی عربستان هستند. شاگردان مجیدی در حالی پا به این رقابت حساس می‌گذارند که با بحران مصدومیت بازیکنان روبرو هستند. بعد از مصدومیت داریوش شجاعیان، سیاوش یزدانی، عارف غلامی و شیخ دیاباته حالا مهدی قائدی دیگر بازیکن کلیدی آبی پوشان هم در بازی مقابل الشرطه مصدوم شد و حضورش در بازی مقابل الاهلی در هاله ابهام است. البته دکتر کاوه ستوده پزشک باشگاه استقلال اعلام کرده سیاوش یزدانی و عارف غلامی مشکلی برای بازی مقابل الاهلی ندارند.
استقلال در حالی باید به مصاف الاهلی برود که این تیم عربستانی هم دچار بحران است؛ نشریه «عکاظ» عربستان خبر داد که مسئولان باشگاه الاهلی تصمیم نهایی خود را درباره پایان همکاری با کریستین گروس، سرمربی سوئیسی گرفتند و طی ساعات آینده برکناری او اعلام می‌شود. به غیر از سرمربی آن‌ها هم چند بازیکن مصدوم دارند. نه تنها عمر السومه به تمرینات گروهی الاهلی بازنگشت بلکه یوسف بلایلی دیگر مهاجم خارجی از الجزایر هم گریبانگیر مصدومیتی غیرمنتظره برابر الوحده امارات در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا شد تا الاهلی بدون مهاجم تخصصی خود را برای بازی با استقلال ایران آماده کند.
الاهلی در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا در خانه تیم اوحده امارات به تساوی یک یک رسید. بازی دو تیم از ساعت ۱۹ (به وقت تهران) در ورزشگاه جابربن احمد در شهر کویت و با قضاوت کو هیون جین از کره جنوبی برگزار می‌شود.
تیم شهرخودرو دوشنبه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه (به وقت تهران) مقابل پاختاکور ازبکستان به میدان می‌رود. شاگردان سرآسیایی که در بازی اول مغلوب مدافع عنوان قهرمانی شدند برای اولین بار است که حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کنند. البته این نماینده شایسته خراسان رضوی بازیکنان باتجربه‌ای نظیر سیدمهدی رحمتی در ترکیب خود دارد، اما حضور این بازیکنان برای مقابله با تیم متمولی همچون الهلال عربستان کافی نیست. شهرخودروی ایران در حالی به مصاف پاختاکور ازبکستان در خانه این تیم می‌رود که میزبان در بازی نخست شباب الاهلی امارات را دو یک شکست داده و حالا شاگردان سرآسیایی که در بازی نخست شکست خوردند برای گرفتن امتیاز به تاشکند می‌روند؛ کار سختی که البته غیرممکن نیست. دیلان پریرا، داور سریلانکایی قضاوت دیدار پاختاکور با شهرخودرو ایران در لیگ قهرمانان آسیا برعهده دارد.
طلایی پوشان سپاهان در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا درخشان‌ترین نتیجه را گرفتند؛ تیم مدعی العین در خانه خود ۴ بار دروازه اش را مقابل مهاجمان تیم قلعه نویی باز شده دید تا یکی از تلخ‌ترین شکست‌های خانگی اش ثبت شود. سپاهان با این نتیجه از همین هفته نخست برای سایر مدعیان خط و نشان بکشد. شاگردان قلعه نویی در دومین بازی خود سه شنبه از ساعت ۱۹ و ۵ دقیقه میهمان تیم متمول السد قطر هستند. ژاوی که اهمیت بازی سه شنبه تیمش مقابل نماینده ایران را می‌داند در بازی قبلی تیمش به بازیکنان اصلی استراحت داد؛ آن‌ها در بازی نخست مقابل النصر عربستان در خانه این تیم ۲ - ۲ مساوی کردند، اما السد همیشه مقابل تیم‌های ایرانی به مشکل خورده است به ویژه شرایط کنونی تیم سپاهان که در اوج است کار را برای ژاوی و تیمش سخت می‌کند.
اولین تجربه یحیی گل محمدی در لیگ قهرمانان امسال، تجربه خوبی نبود. پرسپولیسی‌ها در ۱۳ دقیقه نخست مقابل الدحیل غافلگیر شدند و ۲ بار دروازه آن‌ها باز شد پس از آن گل محمدی و تیمش هر چه تلاش کردند نتوانستد خطری جدی روی دروازه الدحیل ایجاد کنند و این بازی در نهایت با برتری ۲ صفر میزبان به پایان رسید؛ هر چند پرسپولیسی‌ها در مالکیت توپ و تعداد پاس‌ها برتری محسوسی نسبت به حریف داشتند، اما نتیجه به سود الدحیل تمام شد. پس از این بازی مسئولان حقوقی باشگاه پرسپولیس نسبت به حضور معز علی در ترکیب تیم الدحیل به علت دو اخطاری که در بازی قبلی الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا گرفته بود اعتراض کردند، اما با توجه به زمان اعتراض پرسپولیسی‌ها و همچنین قوانین جدید لیگ قهرمانان آسیا بعید است در نتیجه بازی اول پرسپولیس تغییری رخ دهد.
گل محمدی و تیمش حالا باید آماده بازی مقابل الشارجه امارات شوند. آن‌ها دیروز (جمعه) راهی دبی شدند و تمرینات آن‌ها هم در زمین اصلی الوصل برگزار می‌شود؛ مهدی ترابی نیز که در بازی نخست به علت مصدومیت نتوانست نیمه دوم برای پرسپولیس بازی کند مصدومیتش برطرف شده و پا به پای سایر بازیکنان در تمرینات گروهی شرکت می‌کند. پرسپولیسی‌ها اگر می‌خواهند در ادامه لیگ قهرمانان آسیا شانس صعود داشته باشند و مثل سال ۲۰۱۸ تا مراحل پایانی پیش روند باید با دست پر از امارات به تهران باز گردند. شارجه در بازی نخست و در خانه خودش با یک گل مغلوب التعاون عربستان شد.
بازی الشارجه امارات و پرسپولیس ایران از ساعت ۱۹ و ۵ دقیقه (به وقت تهران) سه شنبه در امارات برگزار می‌شود.

نظر شما