ما درس نمیگیریم، در برف و سیل بعدی همان مشکلات قبلی تکرار میشود.
به گزارش تین نیوز، یک کارشناس حمل و نقل با توجه به بحرانهای پیش آمده در بارش برف هفته گذشته در استانهای شمالی کشور، با بیان این مطلب گفت: راه و حمل و نقل نقش حیاتی در موضوع بحران ایفا میکند.
مهرداد تقیزاده معاون سابق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی افزود: سازمان راهداری باید مراقبت مینمود راههای برون شهری بسته نمیشد، یا راه جایگزین معرفی میکرد و یا راه را موقتاً عبور ممنوع میکرد، مگر شرایط اضطراری و به سرعت راه را باز میکرد.
وی تاکید کرد: شهرداریها نیز باید راههای درون شهری را مراقبت و باز میکردند. حتی مشکل ماموران برق و امداد رسان برای رسیدن به موقعیت خاص مکانی، «فقدان راه پاکسازی شده» بود اما ما درس نمیگیریم، در برف و سیل بعدی همان مشکلات قبلی تکرار میشود.
این اظهارات در حالی مطرح شده است که مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو نیز روز 23 بهمن به ایسنا گفته بود: مهمترین مشکلی که در استان گیلان برای وصل برق مشترکان داریم مشکل راه است و اگر این مشکل وجود نداشت تاکنون برق تمام مشترکان را وصل کرده بودیم و اکنون نیز تا زمانی که مشکل راه برطرف نشود، عملیات برقرسانی به کندی پیش خواهد رفت.
به گزارش تین نیوز، میثم جعفرزاده با بیان اینکه در شرایط فعلی تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی به میزان کافی برای خدمترسانی آماده هستند، تصریح کرده بود: تنها مشکلی که اکنون وجود دارد عدم دسترسی واحدهای عملیاتی به معابر عبوری است.
در عین حال وزیر راه و شهرسازی در برنامه گفتوگوی ویژه خبری گفته بود: ما از پلیسراه خواستیم که عبور و مرور در آزادراه قزوین - رشت را متوقف کنند که به دلیل تقاضای زیاد مردم به این موضوع کمتر توجه شد و عملاً حجم ورودی به آزادراه برخلاف هشدارهای سازمان هواشناسی و سازمان راهداری افزایش هم داشت.
محمد اسلامی افزوده بود: روز 19 بهمن 9 هزار تردد از آزادراه قزوین - رشت ثبت شد، روز 20 بهمن 11 هزار تردد ثبت شد اما روز 21 بهمن که اوج بحران طوفان بود و برف سنگین و بیش از یک متر باریدن گرفته بود 14 هزار و 600 دستگاه خودرو در آزادراه تردد داشت یعنی در لحظه بحران با افزایش 40 درصدی تردد مواجه شده بودیم که برخلاف هشدارها بود. از سویی دیگر خودروها زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه نداشتند و همین موجب ماندن مسافران در جاده شد. ضمن آنکه ورودی شهر رشت هم به خاطر حجم ترافیک پذیرش نداشت و همین موضوع پاکسازی راه را غیرممکن ساخته بود.
به گزارش تین نیوز، حامد سجادی معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز به خبرگزاری صدا و سیما، گفته بود: دلیل اصلی تاخیر در خدمات رسانی و امداد جادهای، تاخیر در مسدود سازی راه توسط نیروهای راهنمایی و رانندگی به منظور کاهش ترافیک بود البته باید گفت مردم هم چندان علاقهای به ترک خودروها و پناه گرفتن در اماکن امن ندارند.
نظر شما