شناسهٔ خبر: 38230509 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

ازدحام خودروها در گردنه امین‌الله بجنورد

صاحب‌خبر -
خرداد: جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از ازدحام خودروهای گرفتار در گردنه برفگیر امین‌الله در مسیر بجنورد - آشخانه، که بر اثر کولاک برف بسته شده، خبر داده است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان از رانندگان به علت نبستن زنجیرچرخ گلایه دارد.

به گزارش خرداد ،معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون، به علت بارش برف و کولاک در گردنه امین الله، خودروهای زیادی دچار مشکل شده و شاهد شلوغی و ازدحام شدیدی در این مسیر هستیم.

ابوالفضل محبان اظهار داشت: علت اصلی بروز این گیر ترافیکی، وجود خودروهایی است که به علت نبستن زنجیر چرخ، دچار مشکل شده اند.

وی افزود: اکنون ۲ گروه از امدادگران جمعیت هلال احمر، در گردنه امین الله مستقر هستند و ۲ گروه دیگر نیز برای یاری رسانی به این امدادگران افزوده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر استان برای امدادرسانی، در حالت آماده باش به سر می برد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی هم گفت: اکنون راهداران مشغول خدمات رسانی در راه ها و شن و نمک پاشی در سطح جاده ها هستند.

محمد مشتری، با گلایه از توجه نکردن مسافران به توصیه های راهداران گفت: متاسفانه با وجود تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضرور و نیز بستن زنجیر چرخ، شاهد هستیم که برخی رانندگان از بستن زنجیر چرخ خودداری کرده اند.

وی افزود: نبستن زنجیر چرخ، سبب بروز مشکل در سطح جاده های برفی و لغزنده شده و ایمنی تردد دیگر خودروها را نیز با مشکل روبه رو می کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اکنون تردد در گردنه های استان، تنها با زنجیر چرخ میسر است.

بر اساس اعلام پلیس راه خراسان شمالی، محور بجنورد - آشخانه به علت برف و کولاک، تا اطلاع بعدی بسته شده است.

کارشناس عملیات و کنترل ترافیک پلیس راه خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون، تردد خودروها در گردنه امین الله در مسیر آشخانه به بجنورد باز است اما تنها با زنجیرچرخ میسر است.

سرگرد محمد عمارلو اظهار داشت: تردد کشنده ها در گردنه امین الله در مسیر بجنورد-آشخانه و نیز گردنه اسدلی در مسیر بجنورد- اسفراین نیز به علت کولاک و بارش برف ممنوع است.

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های برف گیر و سخت گذر این استان محسوب می شوند.  

نظر شما