شناسهٔ خبر: 38229954 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رویدادهای یمن

دماغ صهیونیست‌ها در یمن به خاک کشیده شد

نیرو‌های یمنی جنگنده تورنادو متجاوزان سعودی که از فن آوری جدید بهره می‌برد را در آسمان استان جوف با موشک زمین به هوایی سرنگون کردند.

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما از صنعا؛ عملیات بنیان المرصوص برکات خاصی برای ارتش یمن داشته است. سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های یمنی یک فروند جنگنده تورنادو متجاوزان سعودی را در آسمان استان جوف با موشک زمین به هوایی که از فن آوری جدید بهره می‌برد، سرنگون کردند.
گزارش اختصاصی خبرنگار صدا و سیما از صنعا
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4522702" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646495/4522702?width=350&height=250"></script></div>
مصاحبه‌ها:
علی تیسیر معاون وزیر حقوق بشر یمن
حمید الرفیق فعال حقوقی
سرتیپ عابد الثور تحلیلگر مسائل نظامی
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4522438" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646495/4522438?width=350&height=250"></script></div>
 
قتل عام مردم در اطراف تورنادو توسط جنگنده های سعودی
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی در اقدامی جنایتکارانه که نشان بی اعتنایی به جان انسان‌ها است، مردمی را که در شهرستان المصلوب در استان الجوف اطراف جنگنده سرنگون شده تورنادو جمع شده بودند، بمباران کردند. این حمله به کشته و زخمی شدن ده‌ها غیر نظامی منجر شد. خبرنگار المسیره اعلام کرد جنگنده‌های دشمن سعودی به طور عمد مکان سرنگونی جنگنده تورنادو را در این شهرستان هشت بار بمباران کردند. جنگنده‌های سعودی همچنین شماری از خانه‌های اطراف را نیز بمباران کردند که شماری از ساکنان این خانه‌ها به شهادت رسیدند و شماری نیز زخمی شدند. دکتر یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت پرواز پر حجم جنگنده‌های متجاوز مانع کمک امدادگران به زخمی‌ها و بیرون کشیدن جان باختگان از زیر آوار‌ها شد. وی تاکید کرد شماری از شهیدان و مجروحان، زنان و کودکان بیگناه یمنی هستند. همزمان محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن گفت دشمن متجاوز سعودی آمریکایی آنگاه که در میدان‌های نبرد متحمل ضربات درناک می‌شود، با حماقت تمام غیر نظامیان را هدف قرار می‌دهد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4522329" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646495/4522329?width=350&height=250"></script></div>
 
سرنگونی یک فروند جنگنده تورنادو سعودی
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد نیرو‌های یمنی یک فروند جنگنده تورنادو متجاوزان سعودی را در آسمان استان جوف با موشک زمین به هوایی که از فن آوری جدید بهره می‌برد، سرنگون کردند.
سرتیپ یحیی سریع گفت: به لطف و یاری خداوند یک فروند جنگنده تورنادوی متجاوزان که در حال اجرای ماموریت خصمانه بر فراز استان الجوف یمن بود سرنگون شد.
سرتیپ سریع تاکید کرد: این جنگنده با موشک زمین به هوای دارای فناوری جدید هدف قرار گرفت و سرنگون شد.
وی بار دیگر به دشمنان یمن هشدار داد آسمان یمن برای تفریح نیست و دشمن باید هزار بار این موضوع را مدنظر قرار دهد.
شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: دفاع هوایی یمن اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی نیز یک فروند جنگنده تورنادو را هنگام ماموریت خصمانه بر فراز شهرستان کتاف در استان صعده یمن یمن سرنگون کرده بود.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4519512" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646495/4519512?width=350&height=250"></script></div>
 
جنگنده تورنادو با سامانه جدید دفاع هوایی یمن و در حال آزمایش سرنگون شد
عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن با اشاره به اینکه جنگنده پیشرفته تورنادوی متجاوزان با سامانه جدید هوایی و در حال آزمایش سرنگون شد، تأکید کرد جنایت جدید رژیم متجاوز سعودی در استان الجوف که به شهادت ده‌ها یمنی منجر شد بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و کشور‌های متجاوز پیامد‌های ناگوار آن را مشاهده خواهند کرد.
محمد البخیتی در توئیتی در صفحه شخصی خود در صفحه شخصی خود (توئیتر) نوشت: تعداد قربانیان جنایت تجاوز رژیم سعودی به استان الجوف به ۴۱ شهید رسید که این شهدا از غیرنظامیان هستند و در بین آن‌ها کودکان نیز دیده می‌شوند. جنگنده‌های رژیم متجاوز سعودی، مناطق مسکونی این شهدا را در هشت نوبت هدف قرار دادند. این مناطق مسکونی در اطراف منطقه‌ای قرار دارد که در آن هواپیمای تورنادو سرنگون شد. این هواپیما را نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تنها در یک عملیات آزمایشی توسط سامانه دفاع هوایی جدیدی هدف قرار دادند و سرنگون کردند. این جنایت استان الجوف بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و کشور‌های متجاوز پیامد‌های ناگوار ان را مشاهده خواهند کرد.
وی همچنین در توئیت دیگری نوشت: در آغاز تجاوز خالد آل سعود قصیده شعری سرود که با آن در زمینه طوفان قاطعیت که جنگنده‌های ارتش متجاوز سعودی به اجرا درآوردند افتخار کرد، اما فورا پاسخ این شعر را شاعری از منطقه نهم به نام عباد أبو حاتم با قصیده‌ای بسیار قوی داد.
محمد البخیتی در زمینه نابودی اسرائیل نیز نوشت: همانطور که در متن قرآن و احادیث آمده است رژیم صهیونیستی به زوال محکوم است؛ بنابراین به نفع ترکیه نیست که سرنوشت خود را به اسرائیل گره بزند. ترکیه نباید از برخی جریان‌های سیاسی فریب بخورد جریان‌هایی که به عقده خود کم بینی دچارند؛ بنابراین ترکیه نباید عرب‌ها را دست کم بگیرد، زیرا همین مسائل باعث شد که مردم یمن دو بار سلطه گری هایش را در هم بشکنند. همزمان بودن تجاوز اسرائیل و ترکیه به سوریه بار دیگر رژیم ترکیه را رسوا کرد؛ بنابراین ملت‌های عرب باید برای یاری سوریه اقدامی کنند و از روحیه جهادی ملت یمن درس بگیرند ملتی که امپراطوری عثمانی را دو بار در هم شکست و هم اکنون نیز در اوج قدرت قرار دارد و در برابر ائتلاف آمریکا ایستاده است·
سخنگوی انصارالله: به دشمن جنایتکار اجازه نخواهیم داد به تجاوز خود ادامه دهد
محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن با اشاره به سرنگونی جنگنده پیشرفته تورنادو در آسمان الجوف تاکید کرد: مردم یمن به دشمن جنایتکار اجازه نخواهند داد به تجاوز خود ادامه دهد و به یاری خدا نخواهند گذاشت دشمن خواب راحت داشته باشد.
عبدالسلام سرنگونی جنگنده پیشرفته تورنادو را در آسمان الجوف ضربه‌ای دردناک به دشمن و نشانه‌ای مهم از پیشرفت در توان پدافند هوایی یمن دانست.
 
مشخصات جنگنده سرنگون شده در یمن
المسیره ویژگی‌های جنگنده تورنادو وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی را که با آتش پدافند ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آسمان منطقه جوف یمن سرنگون شد، تشریح کرد. هواپیمای تورنادو از جنگنده‌های چند منظوره و ساخت انگلیس است که قیمت آن به ۲۴ میلیون دلار آمریکا می‌رسد. طول این جنگنده بیش از ۱۶ متر و طول یک بال آن حدود ۲۷ متر است و نهایت سرعت آن به دو هزار ۸۸۹ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این جنگنده می‌تواند تا ارتفاع بیش از ۱۵ کیلومتر اوج بگیرد.
هواپیمای تورنادو از افتخارات نیروی هوایی سلطنتی انگلیس است و نیروی هوایی آلمان، ایتالیا و همچنین نیروی هوایی سعودی بیش از دیگر کشور‌ها از این جنگنده استفاده می‌کنند. این جنگنده از سامانه راکت انداز پی کی ۲۷، موشک‌های هوا به زمین و موشک‌های ضد رادار برخوردار است. رادار این جنگنده از نوع داپلر است و مقاومت بالایی دارد. این رادار برای شناسایی اهدف هوایی در فاصله دور و تعقیب چند هدف در آن واحد، طراحی شده است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4519805" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646495/4519805?width=350&height=250"></script></div>
حمله ائتلاف متجاوز به تجمع کنندگان کنار لاشه هواپیمای سرنگون شده
در پی هشت حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی به منطقه المصلوب در استان الجوف، بیش از ۳۰ تن از شهروندان یمنی شهید یا زخمی شدند.
به گفته خبرنگار این شبکه، این حمله در حالی صورت گرفت که شهروندان یمنی در کنار لاشه هواپیمای سرنگون شده در منطقه المصلوب تجمع کرده بودند.
سخنگوی وزارت بهداشت به این شبکه گفت: در جنایت ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه المصلوب، ده‌ها تن شهید یا زخمی شدند که شماری از آن‌ها زن و کودک بودند.
وی افزود جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی شهروندان را در محل سقوط هواپیمای سرنگون شده و منازل آن‌ها در المصلوب هدف قرار دادند. جنگنده‌های این ائتلاف به شدت در حال پرواز در منطقه هستند و همین موضوع مانع از انتقال پیکر‌های شهدا و کمک رسانی به زخمی‌ها می‌شود.
 

امروز جزئیات خنثی سازی ۳۰۰ طرح امنیتی علیه یمن اعلام می‌شود

وزارت کشور یمن امروز جزئیات خنثی سازی حدود ۳۰۰ طرح امنیتی علیه یمن را اعلام خواهد کرد.

عبدالخالق العجری سخنگوی وزارت کشور یمن گفت: دستگاه‌های امنیتی ساعت پانزده امروز به وقت محلی، جزئیات عملیات بزرگ امنیتی را فاش خواهند کرد.

وزارت کشور پیش از این، از کشف و خنثی سازی ۲۹۶ طرح خصمانه نیرو‌های ائتلاف متجاوز سعودی طی پنج سال جنگ علیه یمن، از جمله ۲۳ طرح در سال ۲۰۱۹ علیه جبهه داخلی، خبر داد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4520380" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646495/4520380?width=350&height=250"></script></div>
 
کشته و زخمی شدن شماری از نیرو‌های ارتش سعودی
المسیره از کشته و زخمی شدن شماری از نیرو‌های ارتش سعودی در منطقه عسیر عربستان در درگیری با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خبر داد.
نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با حمله مزدوران ارتش سعودی در منطقه ابواب الحدید در محور عسیر مقابله کردند. این درگیری‌ها به کشته و زخمی شدن شماری از نیرو‌های دشمن منجر شد.
به گفته منبع آگاه نظامی، ۱۲ تن از مزدوران نیز در عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در منطقه همجوار گذرگاه علب، ابواب الحدید و شرق المجازه کشته یا زخمی شدند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4520279" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646495/4520279?width=350&height=250"></script></div>
 
شبکه مخابراتی یکی از مناطق صعده در حمله هوایی از کار افتاد
شبکه ارتباطات مخابراتی یمن در یکی از مناطق استان صعده این کشور در پی حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی از کار افتاد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی شبکه مخابراتی وابسته به یکی از شرکت‌های محلی یمن را در منطقه خولان عامر در استان صعده هدف قرار دادند.
همان طور که تصاویر نشان می‌دهد این حمله هوایی به از کار افتادن ایستگاه مخابراتی در منطقه خولان منجر شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4520379" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646495/4520379?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما