شناسهٔ خبر: 38227519 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سردار فدوی:

توان اخراج امریکایی‌ها را داریم

جانشین فرمانده کل سپاه: جبهه مقاومت توانمندی اخراج امریکایی‌ها از منطقه را دارد.

صاحب‌خبر -
جبهه مقاومت قادر به تحقق اخراج آمریکا و ایادی آن از منطقه استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ جانشین فرمانده کل سپاه در چهارمین کنگره بین المللی گرامیداشت شهدای مدافع حرم  و امنیت با اشاره به پیش بینی رهبر معظم انقلاب بعد از شهادت شهید سردار سلیمانی مبنی بر این که سیلی بزرگتر و انتقام بزرگتر آن است که یک نفر از دشمنان خبیث به ویژه آمریکا در منطقه نباشند گفت: توانمندی جبهه مقاومت به گونه ای است که قادر به انجام این کار است.
سردار سرتیپ علی فدوی افزود: امیدوارم به زودی این مهم تحقق یابد که شر این خبیثان عالم از منطقه کم شود.
وی با بیان این که تا وقتی آمریکا و ایادی آن در منطقه هستند جز خباثت و جنایت  از آن ها نمی توان دید گفت: چرا که ذات آن ها شیطانی است.
سردار سرتیپ فدوی خاطرنشان کرد: مسلما مستضعفان عالم که در مناطق مختلف عالم زیر سلطه شیطان بزرگ قرار دارند به تبعیت از جبهه قدرتمند انقلاب اسلامی بساط شیطان بزرگ را در وسعت بیشتری از بین خواهند برد.
وی اتحاد ، هماهنگی و وحدت کلمه  میان مسلمانان را یکی از عامل های موفقیت های سال های اخیر بیان کرد و گفت: از ابتدای مبارزه علیه استکبار ، شاخص ترین کلید ، وحدت کلمه است.
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این که آمریکا و متحدانش می خواستند دولت سوریه را از بین ببرند، افزود: رییس جمهور پیشین آمریکا گفت که ما قصد داشتیم حکومت سوریه از بین برود اما نتوانستیم چرا که ایران نخواست.
سردار سرتیپ فدوی با تاکید بر این که در جبهه سوریه وحدت کلمه تجلی پیدا کرد گفت: همه رزمندگان دراین جبهه در مقابل دشمن به ظاهر بزرگ و توانمند اما در واقع کوچک و  ضعیف ایستادند و به پیروزی رسیدند.
وی افزود: جبهه مقاومت با اتحاد با جبهه انقلاب اسلامی توانستند آمریکا و متحدان بین المللی و منطقه ای آن را شکست دهند.
سردار فدوی با بیان این که رزمندگان در جبهه سوریه از چهارده ملیت بودند گفت: ان شاء الله لشکرهای بی شماری برای شکست صهیونیست ها و اخراج جانیانی که از سال 48 میلادی تاکنون در فلسطین جنایت می کنند، تشکیل خواهد شد و این خبیثان  نقطه آخری باشند که در منطقه از بین می روند.
جانشین فرمانده کل سپاه همچنین به مقاومت رزمندگان یمن اشاره کرد و گفت: رزمندگان یمن در بعضی مواقع در عرض چند ماه یک توانمندی جدیدی را رونمایی کرده و استفاده می کنند، توانمندی هایی که در مخیله دشمنان نمی گنجد.
وی با بیان این که در فلسطین، لبنان و عراق نیز به همین صورت است افزود: ما این روند را با استقامت ، قوت و سرعت ادامه می دهیم که سرعت اضمحلال دشمنان خبیث افزایش یابد.
سردار فدوی با تاکید بر این که برای بالا بردن استطاعت و توان نباید لحظه ای را از دست دهیم ، گفت: استکبار ، موشک ، شناور، فناوری  و مواد منفجره بسیار قوی را خوب می فهمد و این ها به عنوان یکی از تکالیف و وظایف ماست که باید هر روز به قدرت خود اضافه کنیم.
وی گفت: مسلما استطاعتی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد بسیار بیشتر از آن چیزی است که دشمن می داند و اگر لزوم داشته باشد موشک های ما در یک نقطه مشخص فرود می آید .
سردار فدوی تصریح کرد: زمانی دشمن به قدرت جبهه مقاومت پی می برد که برای آن ها خیلی دیر است.
جانشین فرمانده کل سپاه به توانمندی های بسیار خوب و پیشرفته در کشورمان اشاره کرد و گفت: این توانمندی که در انقلاب اسلامی وجود دارد به معنی آن است که در کل جبهه مقاومت وجود دارد.
وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و از روز نخستین که امام (ره) نهضت را شروع کردند ، صهیونیست و استکبار احساس خطر کرد.
سردار فدوی با بیان این که بزرگترین نهضت اسلامی که چهل و یک سال پیش به رهبری حضرت امام (ره) بنیان نهاده شد، اکنون نیز بر صراط مستقیم خود پیش می رود، افزود:  چهل و یک سال است که مستکبران و خبیثان عالم لحظه ای از جنگ با انقلاب اسلامی فروگذار نکرده اند اما نتیجه کاملا برعکس بوده است.
وی افزود: در حالی که تمام مستکبران با همه توان به جنگ با انقلاب اسلامی می پردازند، اما نتوانسته اند تاکنون نتیجه ای حاصل کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه به حضور استکبار و آمریکا در فلسطین ، سوریه ، عراق ، یمن و افغانستان اشاره کرد و گفت:  در این کشورها نیز با وجود ایجاد جنگ های متعدد اما نتوانستند حتی به یک عنوان پیروزی دست یابند.
سردار فدوی افزود: بیش از 5 سال هست که همه شیاطین عالم در یمن می جنگند اما این فرزندان اسلام هستند  که پیروز شدند.
وی عمل به تکلیف را بسیار مهم خواند و گفت:​ در صورت عمل به تکلیف باید از حصول نتیجه مطمئن باشیم چرا که خداوند آن را وعده داده است.
جانشین فرمانده کل سپاه  در بخش دیگری از سخنان خود به میلاد باسعادت صدیقه طاهره (س) اشاره کرد و گفت: این افتخار برای همه مسلمانان در سرتاسر دنیا  وجود دارد که باوجود دروغی که غرب راجع به زن و آزادی زن می گوید اما بالاترین تکریم ها نسبت به زن در اسلام صورت می گیرد .
سردار فدوی افزود: زنان انقلاب اسلامی در بعد از چهل و یک سال از پیروزی انقلاب ثابت کردند که در دامان خود بزرگمردانی را پرورش داده اند که این مردان در سر بزنگاه وظیفه و تکلیف خود را انجام داده و به درجه رفیع شهادت رسیدند.
در این مراسم از دو دستاورد علمی یگان فاتحین، یکی  سامانه جستجوگر ضد رادار با نام سامانه شهید محمدرضا دهقان  و دیگری سامانه اخلال گر در رادار سامانه پدافندی و جنگنده ها و ناوها و همچنین سایت خبری تحلیلی بسیج قوه مقننه رونمایی شد.
 
سردار فدوی: وسعت جبهه مقاومت بسیار گسترده است
 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: جبهه مقاومت، در جغرافیای بسیار وسیعی گسترده است. 
سردار سرتیپ علی فدوی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه کنگره گرامیداشت شهدای مدافع حرم امنیت افزود: زمانی که انقلاب اسلامی، مقاومت را آغاز کرد در محدوده ایران بود اما اکنون جبهه بزرگ مقاومت در یک جغرافیای بسیار بزرگ اقدام می کند. 
وی گفت: جبهه مقاومت مسلماً هر روز بر این روال خود ادامه می دهد و دو مشخصه دارد یکی وسیع تر شدن و دیگری قدرتمندتر شدن. 
جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص توقیف قایقی در خلیج عدن به بهانه حمل سلاح از سوی امریکا افزود: امریکایی ها هر از گاهی برای اینکه در ازای شکست های خود در یمن حرفی داشته باشند، اینگونه عمل می کنند. 
سردار فدوی گفت: ممکن است یمنی ها از خارج سلاح خریداری کرده و با کشتی و شناور به کشور خود منتقل کنند اما این موضوع مربوط به خود یمنی هاست و ارتباطی با دیگر کشورها ندارد. 
وی با بیان اینکه این اتهاماتی که امریکا به دیگران می زند مایه حقارت آن است ، افزود: این مایه بزدلی آنان است که عوامل دیگری را در شکست های خود دخیل می کنند. 
جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه این یمنی ها هستند که شکست را بر جبهه باطل امریکایی ها، سعودی ها و اماراتی ها تحمیل می کنند ، گفت: امریکایی ها، صهیونیست ها و اروپایی ها و نیز دیگر کشورها در یمن با مردم این کشور می جنگند اما نوک این پیکان، سعودی ها و اماراتی ها هستند.
سردار فدوی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس افزود: در جنگ تحمیلی نیز نوک پیکان به سمت ايران صدام بود اما 53 کشور به طور رسمی اعلام کردند که در جنگ دخالت داشته اند. 
وی گفت: مایه حقارت این جبهه وسیع است که شکست خورده اند و تصور می کردند در یک هفته کار یمن به اتمام می رسد اما اکنون بیش از پنج سال است که در این ورطه گرفتار شده اند و همه پیروزی ها از آن رزمندگان جبهه یمن است نه امریکایی ها و سعودی ها. 
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: چند روز پیش امریکا و ایادی آن 2 هزار نفر اسیر دادند که این مایه حقارت است. 
سردار فدوی در خصوص اطلاع رسانی نکردن امریکا درباره میزان تلفات و خسارت ها در پایگاه نظامی عین الاسد گفت: دنیای غرب مدعی آزادی بیان و اطلاعات است و گوش دنیا را با این ادعا کر کرده است. 
وی افزود: در طول سال های اخیر اتفاق هاي زیادی افتاده است اما امریکایی ها آن را کتمان کرده اند. 
سردار فدوی با بیان اینکه دروغگویی یکی از نشانه های جبهه باطل است ، گفت: دروغ در مکتب امریکایی ها اشکالی ندارد و اگر منافعشان اقتضا کند دروغ می گویند در حالی که دروغ در اسلام کلید همه گناهان است.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: میزان آسیب ها و خسارات پایگاه عین الاسد آشکار می شود و به لحاظ رقابت هایی که در مسائل حزبی با هم دارند ، بروز پیدا می کند. 
وی گفت: همه ابعاد حمله به پایگاه امریکایی عین الاسد از سوی خود امریکایی ها روشن خواهد شد. 
سردار فدوی افزود: ما از ابعاد آسیب ها مطلعیم اما مایلیم اعتراف از سوی امریکایی ها باشد. 
 
انتقام شهادت سردار سلیمانی، پاکسازی کامل منطقه از لوث امریکایی هاست
دبیرکل جنش نجبای عراق با بیان اینکه ما از انقلاب اسلامی ایران برای تحقق پیروزی کامل بر نیروهای شر و استکبار الهام می گیریم، گفت: کمترین اقدام برای اثبات وفاداری و همچنین کمترین انتقام به علت جنایت بزدلانه دشمن در شهادت سردار سلیمانی، پاکسازی کامل منطقه از لوث امریکایی هاست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین شیخ اکرم الکعبی در چهارمین کنگره بین المللی گرامیداشت شهدای مدافع حرم و امنیت افزود: عراق درحال جنگی سرنوشت ساز علیه استعمارگران و اشغالگران است.
وی با بیان اینکه عراق امروز با حملات فریبنده قدرت های استکباری روبروست، گفت: امریکا پس از آنکه سرزمین عراق را اشغال کرد و نفت و ثروت آن را به سرقت برد، مرتکب جنایاتی پی در پی در این کشور می شود و حاکمیت آن را نقض می کند.
شیخ اکرم الکعبی افزود: اکنون امریکا تلاش می کند که مردم عراق را فریب دهد و به آنان تلقین کند که عراق به نیابت از دیگران می جنگد و افکارعمومی را علیه مقاومت می شوراند.
وی گفت: اما همانگونه که جمهوری اسلامی ایران امروز با استکبارجهانی وارد جنگ کرامت و عدالت شده است تا عزت و عظمت خود را حفظ کند و آینده درخشان برای ملت خود رقم زند، ما نیز در عراق وارد جنگی عدالت طلبانه و سرنوشت ساز برای آزادی سرزمین مان، تحقق حاکمیت و حفاظت از ثروت ملت در برابر هیمنه استعمارگران شده ایم.
دبیر کل جنش نجبای عراق با بیان اینکه امریکای شرور اکنون سیاست ایجاد رعب و وحشت را با قلدری تمام در پیش گرفته است، افزود: آنان به هیچ ارزشی پایبند و برای افکارعمومی هیچ احترامی قایل نیستند. 
شیخ اکرم الکعبی گفت: امریکاییها ما را همانند جنایتکاران و وحشی ها تهدید می کنند چرا که گمان می کنند با این تهدیدها می توانند ما را از ادامه راه منصرف کنند اما باید بدانند ما در محور مقاومت عقیده ای استوار داریم و از تهدید و ارعاب نمی ترسیم و تصمیم خود را برای تحقق معادله رعب گرفته ایم و آنان را از سرزمین خود اخراج می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ما راه مقاومت را ادامه خواهیم داد و در برابر ارعاب و زورگویی امریکایی ها سرخم نخواهیم کرد، افزود: مقاومت راه خود را با اقتدار و پیروزی ادامه خواهد داد و در عراق آرام نخواهیم نشست مگر پس از پاکسازی کامل همه سرزمینمان از آلودگی اشغالگران امریکایی.
شیخ اکرم الکعبی تصریح کرد: آمادگی هجومیِ کامل داریم و همه تحرکات زمینی دشمن در پایگاه های عین الاسد، کی وان، التاجی، المطار و ... و همچنین تحرکات هوایی آن را رصد می کنیم و می بینیم چگونه آسمان کشورمان مورد تجاوز مستمر و تکراری آنها قرار می گیرد و چگونه حاکمیت عراق را زیرپا می گذارند درحالیکه دولت عراق رسما آنها را از پرواز در آسمان کشور بدون کسب موافقت دولت منع کرده است.
وی تاکید کرد: وقت آن رسیده است که شمارش معکوس برای اجرایی کردن قانون نمایندگان مجلس عراق در جهت اخراج اشغالگران امریکایی را محقق کنیم،​ قانونی که حاکمان شرور امریکایی از اجرای آن سر باز می زنند.
دبیر کل جنش نجبای عراق گفت: ما همچنین باید برای تحقق تصمیم ملت عراق که با حضور میلیونی در تظاهرات شرکت کردند و هر روز در میادین مختلف (کلا کلا امریکا) یا " نه نه به آمریکا" را فریاد می زنند و خواستار خروج اشغالگران از کشور هستند ، تلاش کنیم.
شیخ اکرم الکعبی افزود: بر ما واجب شد که این راه را با پاسخی نابودکننده از سوی مقاومت کامل کنیم. پاسخی که با عملیات ویژه و فرسایشی همراه است و نتیجه آن فقط شکست امریکایی ها خواهد بود. 
وی تاکید کرد: به وضوح اعلام می کنم که ما درحال حاضر باوجود آمادگی هجومی، آمادگی کامل دفاعی را هم ایجاد کرده ایم.
شیخ اکرم الکعبی با بیان اینکه سوم ژانویه روز تولد سلیمانی های بی شمار در سراسر این کره خاکی است، گفت: مقاومت پس از این تاریخ از حالت پدافندی به آفندی تغییر وضعیت داده است و اینک مسیر فرودگاه بغداد، راهروی ورود نظامیان امریکایی به جهنم خواهد بود.
وی افزود: منطقه غرب آسیا قلمروی امپراتوری مقاومت به پایتختی جمهوری اسلامی ایران است و پاسخ به ترور فرماندهان مقاومت از سراسر این امپراتوری انجام خواهد پذیرفت.
دبیر کل جنش نجبای عراق خطاب به نظامیان فریب خورده امریکا گفت: به خانه بازگردید، ساعت صفر عملیات مقاومت عراق پیش روی شماست و ما از رگ گردن به شما نزدیکتریم، همه جا برای شما ناامن است و همه برای شما تهدید محسوب می شوند.
شیخ اکرم الکعبی افزود: ژنرال های ائتلاف و فرماندهان ارتش ایالات متحده را مورد خطاب قرارداد و افزود: شما باید از فضای سینمای هالیوودی خارج شوید، دفن شدن در زادگاهتان کوچکترین حق شهروندی شماست ، نگذارید که سیاستمداران امریکا که مشغول سرقت ثروت و مکیدن خون ملت ها و بی گناهان هستند شما را از این حق مسلم محروم کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به معامله ننگین قرن اشاره کرد و گفت: در این مرحله استثنایی و پیچ تاریخی که امت اسلام با توطئه های استکبارجهانی به سردمداری امریکا، رژیم صهیونیستی و غرب روبروست، توطئه اخیر به دنبال پایان دادن به مسئله فلسطین، تحمیل معامله ترامپ بر امت اسلامی، ذلیل کردن همه عرب ها و مسلمانان و اهانت به مقدسات و مجبور کردن آنان بر اعتراف به دولت یهودی و اشغال سرزمین فلسطین است.
شیخ اکرم الکعبی افزود: این معامله که از سالها تخریب، اشغال، نسل کشی و مهاجرت اجباری پا را فراتر گذاشته و مصداق واقعی سرقت تاریخ، گذشته، تمدن و فرهنگ فلسطین است، مسخ ماهیت، نابودی آینده و حقوق ملت فلسطین و به بردگی کشیدن و فراری دادن آنان را دنبال می کند.
وی گفت: نگاهی اجمالی به تاریخ نشان از آن دارد که مذاکره با صهیونیست ها و امریکایی ها و باورکردن وعده های آنان از سوی کسانی که فریب شعارهای دروغین تاجران جنگ را باور می کنند، دستاوردی جز ناکامی، سرافکندگی و از دست رفتن مقدسات ندارد.
دبیر کل جنش نجبای عراق افزود: لغو معاهده اسلو و پایان دادن دائمی به همکاری امنیتی دولت خودگردان با رژیم صهیونیستی، کمترین اقدامی است که باید در کرانه باختری صورت پذیرد.
شیخ اکرم الکعبی تاکید کرد: ترامپ و طراحان معامله قرن به خوبی بدانند که مانع اصلی تحقق منویات آنها همان محوری است که از صنعا تا تهران و از بغداد تا دمشق و از بیروت تا نوار غزه و از قدس تا تونس امتداد یافته است.
وی گفت: با این نگاه می توان پی برد که اقدامات اخیر امریکا در منطقه از جمله ناامن سازی کشورها و ترور فرماندهان مقاومت ارتباط مستقیم با معامله قرن داشته است.
شیخ اکرم الکعبی افزود: مقاومت اسلامی، امت را مورد خطاب قرار می دهد تا اراده خود را تقویت کرده، سطح آمادگی خود را بالا برده و مقاومت خود را ریشه دارتر کند تا در بالاترین درجه آمادگی برای مقابله با دشمن باشند و بر نیروها و عناصر دشمن پیروز شوند.
 
تاکید بر تقویت خط مبارزه با صهیونیست ها و  آمریکایی ها در منطقه
نماینده حماس بر پایبندی به خط مبارزه با صهیونیست ها  و آمریکایی ها در منطقه و ادامه آن تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا  و سیما آقای خالد القدومی در چهارمین کنگره بین المللی گرامیداشت شهدای مدافع حرم امنیت گفت:​  همه بدانند اگر می خواهند خون شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و تمامی شهداء را پاس بدارند فقط با خروج آمریکا از منطقه و ریشه کن شدن غده سرطانی رژیم صهیونیستی از منطقه قابل تحقق است.
وی به اقدامات و رشادت های سردار شهید سلیمانی  اشاره کرد و افزود: شهید سلیمانی چهل سال برای حفظ اسلام و جمهوری اسلامی و کشورهای اسلامی و نیز جبهه مقاومت تلاش کرد.
آقای خالد الاقدومی  در بخش دیگری از سخنان خود برحمایت از جمهوری اسلامی تاکید کردو   گفت: ایران پایگاه اصلی اسلام در جهان است.
وی همچنین حمایت از امت اسلامی به ویژه فلسطین را بسیار ضروری و مهم خواند و افزود:  متاسفانه شاهدیم که بعضی حاکمان اسلامی ، خائن یا ترسو هستند و به همین علت فقط جمهوری اسلامی  آرزو و امید امت اسلام  است.
نماینده حماس  بر  وحدت اسلامی و تمام مسلمانان، احزاب، علماء و بزرگان تاکید کرد و گفت:  همه باید از جمهوری اسلامی ایران و همچنین محور مقاومت حمایت کنند.
وی  با تاکید بر مبارزه با تمام دشمنان  به ویژه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی و ایادی آنان در کشورهای عربی گفت: بر حمایت از قدس شریف تاکید می کنیم چرا که حاج قاسم بسیار بر این مسئله تاکید  داشت.
نماینده حماس بر ادامه راه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای محور مقاومت تاکید کرد.

 

نظر شما