شناسهٔ خبر: 38227499 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاراته وان دبی

۳ کاراته کای ایران در دیدار رده بندی

روز نخست لیگ برتر کاراته وان دبی با راهیابی سه نماینده ایران در 2 بخش کاتا و کومیته به دیدار رده بندی همراه شد. 

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از  فدراسیون کاراته، دومین مرحله لیگ برتر جهانی کاراته وان در دبی امارات از صبح امروز با حضور ۵۷۱ کاراته کا از ۸۵ کشور آغاز شده است، مهسا افسانه در کاتای انفرادی، سارا بهمنیار در وزن ۵۰- کیلوگرم و بهمن عسگری در وزن ۷۵- کیلوگرم بخش کومیته (مبارزه) به دیدار رده بندی اوزان خود راه یافتند.
 
در وزن ۷۵- کیلوگرم، بهمن عسگری یک بر صفر "روسلان سیماخانبت" از قزاقستان را مغلوب کرد، در ادامه ۲ بر صفر "خوزه والدیویا" از پرو را شکست داد، در سومین مبارزه ۲ بر صفر "جو کلاور" از انگلیس را با شکست بدرقه کرد و به نیمه نهایی صعود کرد. او در نیمه نهایی مقابل "رافائل آقایف" آذربایجانی سه بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. عسگری روز یکشنبه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می‌رود.
 
در کاتای انفرادی بانوان مهسا افسانه در دور مقدماتی امتیازات ۲۳.۸۴ و ۲۳.۵۲ را بدست آورد و به نیمه نهایی راه یافت، سپس در این مرحله با کسب امتیاز ۲۴.۷۲ در جای سوم قرار گرفت و به دیدار رده بندی راه یافت. افسانه هم برای کسب مدال برنز روز یکشنبه با "گریس لائو مو" از هنگ کنگ رقابت می‌کند.
 
در وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان سارا بهمنیار در نخستین دیدار پنج بر سه نتیجه را به "نادیا گومز" از اسپانیا واگذار کرد و با توجه به رسیدن این حریف به فینال، بهمنیار هم به جدول شانس مجدد رفت. او در این گروه ابتدا یک بر صفر "آسیا آگوس" از ایتالیا را برد و سپس با نتیجه سه بر یک از سد "سارا هوبریش" آلمانی گذشت و به دیدار رده بندی راه یافت. بهمنیار برای کسب مدال برنز روز یکشنبه با "آیچا سیاح" مراکشی مبارزه خواهد کرد.
 
در وزن ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار سه بر یک "ویکتوریا سیمانیکوآ" از اسلواکی را برد و در ادامه پس از تساوی ۲ به ۲ مقابل "آصیل سیریکوآ" از قزاقستان با قانون سنشو (کسب امتیزا نخست) نتیجه را واگذار کرد و با شکست حریف قزاقستانی، خاکسار هم حضور در ادامه رقابت‌ها را از دست داد.
 
در وزن ۶۷- کیلوگرم، امیر مهدی زاده با نتایج مشابه ۲ بر یک مقابل "کامیلو ولوزو" از شیلی و "علی الساوی" از مصر به برتری رسید، اما در مبارزه سوم در حالی که چهار بر یک از حریف پیش بود، به علت آسیب دیدگی از ناحیه زانو در ثانیه‌های پایانی مسابقه از ادامه مبارزه انصراف داد تا این بازی به سود نماینده گرجستان خاتمه یابد.
 
دیگر نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری ۲ بر یک "ارن آکورت" از ترکیه را شکست داد، اما با نتیجه ۱۰ بر یک مقابل "استانیسلاو هورنا" از اوکراین مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
 
فردا و در دومین روز این رقابت ها، ابوالفضل شهرجردی و متین زارع در کاتای انفرادی، ذبیح اله پورشیب، مهدی خدابخشی و کیوان بابان در وزن ۸۴- کیلوگرم، سجاد گنج زاده، صالح اباذری و مهدی آشوری در وزن ۸۴+ کیلوگرم و در بخش بانوان رزیتا علیپور و شیما آل سعدی در وزن ۶۱- کیلوگرم و حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم به مصاف حریفانشان می‌روند.

نظر شما