شناسهٔ خبر: 38217639 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت آنلاین | لینک خبر

درخواست آقاتهرانی و محصولی برای حذف قالیباف از سرلیستی شورای ائتلاف/حدادعادل مخالفت کرد

به نوشته خبرگزاری فارس، آخرین پیشنهاد قالیباف برای وحدت نیز رد شد و در نهایت اصولگراها با دو لیست به صحنه انتخابات مجلس یازدهم وارد می‌شوند.

صاحب‌خبر - پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بعد از انتشار لیست اولیه ائتلاف اصولگرایان، محمدباقر قالیباف اعلام کرد به جهت شرایط اقتصادی کشور لازم است تعداد نامزدهای اقتصادی در لیست بیشتر شود و لذا ائتلاف اصولگراها، مجددا با ترکیب ۹ نفره وارد شور و تصحیح لیست قبلی شد.

در همین فاصله حجت الاسلام آقاتهرانی در مصاحبه ای اعلام کرد که جبهه پایداری حاضر است بر سر اصول مشترک و شاخص های اصولی با ائتلاف به وحدت برسد و در اینصورت از انتشار لیست مجزا خودداری خواهند کرد. پیرو این مصاحبه قالیباف در یک توئیت از این موضع استقبال و اعلام کرد که لیست ائتلاف هنوز نهایی نشده است و برای وحدت آماده مذاکره ایم.

بنا به روایت ها در جریان مذاکره، درخواست اصلی آقایان آقاتهرانی و محصولی برای ارائه فهرست مشترک حذف قالیباف از فهرست نهایی بود.

حدادعادل با این پیشنهاد مخالفت می کند و پیشنهاد دیگری می دهد که درصورت لیست مشترک، ائتلاف با سرلیستی قالیباف منتشر شود و پایداری با سرلیستی آقاتهرانی که این پیشنهاد نیز از سوی محصولی و آقاتهرانی رد می شود.

در ادامه محمدباقر قالیباف پیشنهاد دیگری می دهد و اعلام می کند حاضر است از لیست کناره گیری کند و به صورت مستقل و منفرد در انتخابات شرکت کند. لیست جبهه انقلاب نیز ۲۹ نفره منتشر شود که این نیز مورد موافقت ائتلاف قرار نمی گیرد و در نهایت نتیجه این می شود که اصولگرایان در انتخابات ۹۸ با ۲ فهرست شرکت می کند.

ساعتی قبل فهرست نهایی جبهه پایداری در تهران منتشر شد و ائتلاف نیروهای انقلاب نیز قرار است تا ساعاتی دیگر فهرست نهایی خود را اعلام کنند.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما