شناسهٔ خبر: 38191799 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در اطراف روستائیان قامشلی

شهادت غیرنظامی سوری به ضرب گلوله نظامیان آمریکایی

یک غیر نظامی سوری به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر آمریکایی در روستای «خربه عمو» از توابع شهر قامشلی واقع در استان حسکه سوریه به شهادت رسید.

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری سوری سانا؛ یک غیرنظامی سوری به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر آمریکایی در روستای «خربه عمو» از توابع شهر قامشلی واقع در استان حسکه سوریه به شهادت رسید.
<div id="video-display-embed-code_4513557" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2644930/4513557?width=350&height=250"></script></div>
 درگیری اهالی القامشلی با گشتی های آمریکایی
خبرگزاری شهاب تصاویری از درگیریهای ساکنان روستای «خربه عمو» در شرق شهر قامشلی سوریه با گشتی های نظامی آمریکاییان که قصد داشتند وارد این روستا شوند, منتشر کرد.در نتیجه این درگیریها یک شهروند سوری به ضرب گلوله نظامیان آمریکایی به شهادت رسید و شماری هم زخمی شدند.. پس از این درگیریها هواپیماهای جنگی آمریکا به پرواز درآمدند و برخی مواضع نیروهای سوری را هدف قرار دادند.ساکنان این روستا پرچمهای ارتش آمریکا را از روی خودروهای نظامی پایین کشیدند.
<div id="video-display-embed-code_4512762" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2644930/4512762?width=350&height=250"></script></div>
کشته شدن یک نظامی آمریکایی در روستای خربه عمو 
پایگاه اینترنتی النشره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: برخی خبر‌ها حاکی از کشته شدن یک نظامی آمریکایی در القامشلی است.پایگاه اینترنتی النشره به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه نوشت: خبر‌هایی از کشته شدن یک نظامی آمریکایی در روستای خربه عمو در شرق القامشلی گزارش شده است. به گزارش پایگاه اینترنتی النشره؛ الاخباریه سوریه اعلام کرد؛ بر اثر درگیری‌های مستقیم بین اهالی روستای خربه عمو و نیرو‌های آمریکایی با سلاح سبک، یک نظامی آمریکایی کشته شد.این شبکه از خروج آمریکائی‌ها از روستای خربه عمو با پشتیبانی هواپیما‌های جنگی شان خبر داد.
پیش‌تر خبرگزاری سانا اعلام کرده بود: اهالی روستای خربه عمو, ۴ خودروی زرهی آمریکا در این روستا را از کار انداختند.النشره نوشت: نیرو‌های پلیس روسیه مجبور شدند، در این درگیری‌ها دخالت کنند و محاصره نیرو‌های آمریکایی از طرف اهالی منطقه را بشکنند. هواپیما‌های آمریکایی با ارتفاع پایین در این مناطق در حال پرواز هستند.
شهادت یک غیر نظامی سوری به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر آمریکایی
بر اثر تیراندازی نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به ساکنان روستای «خربه عمو» و «خربه حامو» واقع در شرق قامشلی که در کنار ایست بازرسی ارتش عربی سوریه تجمع کرده بودند، یک شهروند سوری به شهادت رسید و تعدادی نیز زخمی شدند.خبرنگار سانا اعلام کرد: ایست بازرسی ارتش عربی سوریه در این منطقه چهار خودروی نظامی وابسته به نیرو‌های اشغالگر آمریکایی را که به سمت روستای «خربه عمو» واقع در شرق قامشلی در حال حرکت بودند، متوقف کرد.
این در حالی بود که صد‌ها نفر از ساکنان این دو روستا نزدیک ایست بازرسی تجمع کردند تا از ورود خودرو‌های اشغالگران آمریکایی به این روستا ممانعت کنند و آن‌ها را مجبور به بازگشت کنند، اما سربازان اشغالگر آمریکایی با گلوله‌های جنگی و بمب‌های آتشزا اقدام به شلیک علیه ساکنان این دو روستا کردند که به شهادت یک غیر نظامی از روستای «خربه عمو» و زخمی شدن یک نفر از روستای «خربه حامو» منجر شد.
در پاسخ به اقدام نیرو‌های اشغالگر آمریکایی ساکنان این دو روستا در مقابل خودرو‌های اشغالگران آمریکایی ایستادند و چهار دستگاه خودروی آن‌ها را از کار انداختند. شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر هم اعلام کرد: در پی حمله نیرو‌های سوریه به نیرو‌های گشت آمریکا، جنگنده‌های آمریکایی مواضع نظام سوریه را در شمال استان حسکه بمباران کردند.

نظر شما