شناسهٔ خبر: 38189774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مطالبه‌گران اجتماعی برای نظارت عمومی بر بازار به میدان بیایند

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر با اشاره به کمپین بدون قیمت نخریم، گفت: شهروندان در احقاق حقوق خود از بازار کوتاه نیایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مصطفی گراشی پیش‌ازظهر امروز با اشاره به کمپین بدون قیمت نخریم، اظهار داشت: شهروندان در احقاق حقوق خود از بازار کوتاه نیایند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر افزود: شهروندان بوشهری باید مطالبه‌گری را به‌عنوان یک فرهنگ بی‌بدیل در کلیه مناسبات اجتماعی خود وارد کنند.

وی تاکید کرد: از آن‌جا که ادامه بقای واحدهای صنفی منوط به حضور، رضایت و هزینه کردن شهروندان است شهروندان نمی‌بایست نسبت به نقش بی‌نظیر خود در رونق بازار کم‌توجه باشند.

گراشی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به ضرورت آگاه بودن شهروندان از قیمت تمام اقلام موجود در بازار، تاکید کرد: اطلاع از قیمت کالا اولین حق شهروندان به‌عنوان مصرف‌کنندگان کالا و خدمات است و ایجاد پویش "بدون قیمت نخریم" موجب ایجاد بزرگترین شبکه نظارت همگانی خواهد شد.

وی افزود: مردم با نخریدن و مقاومت در برابر کالای بدون‌قیمت، می‌توانند این تخلفات را به بازرسی اتاق اصناف مرکز استان بوشهر، سامانه تلفنی۱۲۴ سازمان صمت و یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر هدف شکل‌گیری نهادهای مدیریت بازار را حمایت توامان از حقوق مصرف‌کننده و عرضه‌کننده دانست و گفت: از آنجا که تولید و توزیع هرگونه کالا و خدمات مستقیما توسط مردم حمایت می‌شود و آنها روح زنجیره تولید تا توزیع و مصرف هستند، مدیریت قیمت اولین حق آنها است که همه دستگاه‌های اجرایی و مدیریت اقتصادی باید از آن صیانت کنند.

گراشی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: بخش قابل توجهی از تخلفات صنفی که در سراسر کشور و استان بوشهر رخ می‌دهد ناشی از عدم درج قیمت کالا و فقدان شفافیت در محدوده‌های قیمتی است که شهروندان با پویش بدون قیمت نخریم می‌توانند هم سیستم اقتصاد خرد حوزه بازار را سالم‌سازی کرده و هم مانع از اجحاف به خود و سایر شهروندان شوند.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان بوشهر در پایان تاکید کرد: اتاق اصناف مرکز استان، واحدبازرسی اتاق، اتحادیه‌های صنفی شهرستان بوشهر و کلیه عوامل مدیریتی بازار برای کارآمدی و همه‌گیر شدن پویش بدون قیمت نخریم کنار مطالبه‌گران اجتماعی، شهروندان عزیز و گرامی ایستاده‌اند و از آنها حمایت قاطع خواهند کرد.

 انتهای پیام/

نظر شما