شناسهٔ خبر: 38189397 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز بهره برداری آزمایشی از آزادراه تهران - شمال

نرخ عوارض آزادراه تهران - شمال هنوز نهایی نشده است

معاون ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان: هنوز وزارت راه نرخ عوارض آزادراه تهران - شمال را مصوب و ابلاغ نکرده است.

صاحب‌خبر -
منوچهر خواجه دلویی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، گفت: هنوز وزارت راه نرخ عوارض آزادراه تهران - شمال را مصوب و ابلاغ نکرده است و در روز‌های افتتاح آزمایشی، مبلغی از مردم دریافت نمی‌شود.
 
<div id="video-display-embed-code_4512077" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2644848/4512077?width=350&height=250"></script></div>

معاون ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان افزود: این طرح یکی از طرح‌های عمرانی بزرگ کشور و قدیمی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود که بعد از اتکا به توان داخل، به سرعت تکمیل شد.
وی با اعلام اینکه آغاز تردد آزمایشی در آزادراه تهران- شمال از ساعت ۱۲ امروز آغاز شد، افزود: به دنبال انجام هماهنگی نهایی با پلیس راهور نیروی انتظامی، تردد آزمایشی در قطعه نخست آزادراه تهران-شمال از ساعت ۱۲ تا ۱۴ امروز و فردا انجام می‌شود.
معاون بنیاد مستضعفان در خصوص افتتاح رسمی این قطعه از آزادراه، افزود: درحال حاضر عملیات عمرانی در قطعه نخست آزادراه تهران- شمال به اتمام رسیده و برای افتتاح رسمی که اوایل اسفند با حضور رئیس جمهور خواهد بود در انتظار هماهنگی نهایی دولت هستیم.
<div id="video-display-embed-code_4512081" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2644848/4512081?width=350&height=250"></script></div>

وی با اشاره به ورودی‌های آزادراه تهران - شمال، گفت: ابتدای قطعه نخست آزادراه ۳۲ کیلومتری تهران- شمال از انتهای بزرگراه آزادگان در تقاطع بزرگراه همت است و تا محدوده شهرستانک در جاده چالوس ادامه دارد و در حال حاضر ورودی تردد آزمایشی آن از انتهای بزرگراه شهید همت و در مجاورت دانشگاه علامه است که در آینده ورودی‌ها و دسترسی‌های دیگر آن نیز بازگشایی خواهد شد.
خواجه دلویی ادامه داد: قطعه نخست آزادراه تهران- شمال دارای ۴۰ تونل است و با کاهش ۶۲ کیلومتری مسافت، بیش از ۱/۵ ساعت، از زمان تردد مسافران کم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه آزادراه تهران- شمال نخستین آزادراه کف بتنی ایران است، گفت: با بهره برداری از قطعه نخست آزادراه تهران-شمال، سالانه ۸۶ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود که معادل مصرف یک روز کل کشور است و این صرفه‌جویی باعث کاهش ۳۷ میلیون تنی آلاینده‌های هوا خواهد شد.
خواجه دلویی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در این قطعه از طرح حدود یک میلیارد دلار است که بخشی از آن از محل عوارض تردد خودرو‌ها مستهلک خواهد شد و البته عوارض تردد در زمان عبور آزمایشی آزادراه تهران- شمال رایگان خواهد بود.

نظر شما