شناسهٔ خبر: 38177815 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

شکست تلخ پرسپولیس برابر الدحیل/ اشتباهاتی که گران تمام شد!/ سه امتیاز از دست رفت!

صاحب‌خبر -

شفقنا – از سری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و از چارچوب هفته نخست این رقابت ها، تیم های الدحیل و پرسپولیس به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۲-۰ به سود الدحیل به پایان رسید.

تقابل دوباره با الدحیل؛ تیمی که پرسپولیس خاطره شیرینی از آن دارد و به واسطه پیروزی مقابل این حریف قدرتمند قطری دو فصل قبل توانست به یکقدمی جام قهرمان آسیا دست یابد. از آن تیم اکنون کمترین نفرات در تیم کنونی یحیی گل محمدی باقی مانده‌اند و با تقویت مناسب اکنون گام اول را بار دیگر برابر این حریف برخواهند داشت و باید دید اینبار چه شرایطی پیش پای آنها قرار خواهد گرفت.

داور: عزیز عظیموف کمک داوران: رسلان سرازیت دینوف – الی شهر عثمانوف تماشاگر: ۳۷۸۰ نفر

الدحیل:

کلود امین
محمد موسی
مهدی بن عطیه
سلطان البریک
احمد یاسر
هان کوانگ سونگ
عاصم مادیبو
کریم بوضیاف
ماریو مانژوکیچ
معز علی
ادمیلسون جونیور

سرمربی: ولید رکراکی

 

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند
شجاع خلیل زاده
محمدحسین کنعانی زادگان
مهدی شیری
محمد نادری
احمد نوراللهی
محسن ربیع خواه (۸۱- امید عالیشاه)
مهدی ترابی (۴۵- کریستین اوساگوآنا)
بشار رسن
علی علیپور (۶۴- آنتونی استوکس)
وحید امیری

سرمربی: یحیی گل محمدی

 

شرح گل:

الدحیل ۱ پرسپولیس ۰: (دقیقه ۵، ماریو مانژوکیچ): ارسال روی دروازه پرسپولیس و مانژوکیچ بالاتر از مدافعان سفیدپوش توپ را زد و در شرایطی که کنعانی زادگان توپ را رها کرده بود و بازیکنان پرسپولیس هم مدعی بودند توپ از خط اوت بیرون رفته، ارسال دوباره و کوتاه به تیر دوم با ضربه سر مانژوکیچ وارد دروازه علیرضا بیرانوند شد.

 

الدحیل ۲ پرسپولیس ۰: (دقیقه ۱۳، ادمیلسون جونیور): هان، هافبک کره ای الدحیل به خوبی عمق دفاعی پرسپولیس را نشانه گرفت که ادمیلسون با تک ضربه خود بار دیگر بیرانوند را تسلیم کرد.

شرح بازی:

الدحیل نیمه نخست را طوفانی آغاز کرد و در همان ده دقیقه نخست موفق شد دو گل به ثمر برساند. اشتباه مدافعان پرسپولیس سبب شد تا در شلوغی محوطه جریمه توپ به المعز علی برسد و سانتر این بازیکن را ماریو مانژوکیچ به گل نخست الدحیل تبدیل کند. مدافعان پرسپولیس که اعتقاد به خطای مانژوکیچ بر روی نادری داشتند به سمت داور رفتند و همین غفلت سبب شد تا مانژوکیچ بدون مزاحم ضربه سر خود را بزند. پرسپولیس فرصت خوبی داشت تا بازی را به تساوی بکشاند اما دبل سیو کلود امین مانع از این شد. سانتر بشار رسن با ضربه سر محمد نادری همراه شد که امین توانست این توپ را مهار کند و در برگشت هم ضربه شجاع خلیل زاده را دفع کرد تا الدحیل همچنان ۱-۰ پیش باشد. ضربه سر مهدی ترابی در پشت محوطه جریمه پرسپولیس به بازیکن الدحیل رسید و پاس این بازیکن ادمیلسون را در موقعیت خوبی قرار داد که شوت این بازیکن به گل دوم الدحیل تبدیل شد. بازی پس از گل دوم الدحیل افت کرد. پرسپولیس در ساختن موقعیت های گل موفق عمل نمی کرد و هافبک های پرسپولیس در تغذیه مهاجمین نا موفق بودند. الدحیل هم روی ضد حملات خطرناک ظاهر می شد و چنیدن با دروازه پرسپولیس را تهدید کرد. در دقایق پایانی نیمه نخست، تکل خشن مادیبو روی مهدی ترابی این بازیکن را مصدوم کرد. ترابی پس از اینکه به میدان آمد بار دیگر احساس درد کرد و نتوانست به بازی ادامه دهد.

با شروع نیمه دوم اوساگونا جای ترابی به میدان آمد. بازی در این نیمه در اختیار پرسپولیس بود اما این تیم توانایی خلق موقعیت جدی روی دروازه الدحیل را نداشت. دو صحنه در محوطه جریمه الدحیل رخ داد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت. الدحیل رو به بازی دفاعی آورده بود و موفق هم عمل کرد. تیم فوتبال پرسپولیس عملا در خلق موقعیت نا موفق بود و همین امر کار الدحیل را بسیار آسان کرده بود. المعز علی می توانست روی یک ضربه ایستگاهی دروازه پرسپولیس را باز کند اما ضربه این بازیکن به بیرون رفت. آمدن استوکس و عالیشاه هم برای پرسپولیس نتیجه ای در بر نداشت. پرسپولیس در سه دقیقه پایانی توسط استوکس و امیری می تواسنت به گل برسد اما این ضربات را کلود امین دفع کرد.  در نهایت این دیدار با نتیجه ۲-۰ به سود الدحیل به پایان رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما