شناسهٔ خبر: 38174352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل کار استان فارس مطرح کرد:

کیفیت و کمیت با مشارکت کارگر در تولید افزایش می‌یابد/ دستمزد کارگر معطوف به کار بهتر و بیشتر باشد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: کارگر اگر متوجه شود که در تولید شریک است این باعث افزایش کیفیت و کمیت تولید می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، سهراب مختاری در جشن بزرگ کارگری دهه فجر در شهرستان سپیدان با اشاره به ارتباط معنا دار رابطه بین کارگر، کارفرما و بخش حاکمیت در تحقق موفقیت عنوان کرد: امروز چه بخواهیم؛ چه نخواهیم برای تحقق موفقیت مسائل و مشکلاتی وجود دارد و از این رو کارگر، کارفرما اگر به دنبال موفقیت هستند باید به فکر تولید ثروت باشند.

‎مختاری با اشاره به اینکه مالکیت کارگاه از نظر اسمی متعلق به کارفرما است؛ تصریح کرد: در واقع  مالک هر واحد کارگاهی و اقتصادی از نظر معنوی علاوه بر کارفرما؛ کارگر و حتی دولت است.

‎مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در جمع کارگران‌ و کارفرمایان گفت: در فضای کارگری و کارفرمایی ضروری است که کارگر کار را بهتر و بیشتر انجام دهد و کارفرما مدیریت حرفه ای بهتر داشته باشد و ما دولتی ها هم باید برای تحقق این موفقیت بصورت حقیقی در خدمت تولید باشیم .

‎مختاری با تاکید بر افزایش تولید واحد های کارگاهی گفت: تلاش برای تولید بیشتر و افزایش کیفیت تولید با هم افزایی کارگر و کارفرما محقق می شود.

‎مختاری   تصریح کرد: در صورت تحقق چنین موضوعی علاوه بر حفظ فرصت های شغلی بر تعداد آنها نیز افزوده می شود و این موضوع در صورت عملیاتی شدن تحقق فرمایش مقام‌معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و استراتژی های دولت است.

‎مدیرکل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی فارس افزود:  همه احاد جامعه در تحقق اشتغال اعم از مسئولین تا مردم نیز مسئولیت دارند.

‎‎مختاری با بیان اینکه کارگر معمولا قدردان کارفرمای خوب است و کارفرما هم قدر کارگر خوب را می داند‌؛ ابراز کرد: معمولا کارفرمایان  در کنار خانواده خود؛ کارگر و خانواده  آنها را دوست دارد و به همین ‌دلیل ما به همراه تشکلات عالی کارگری وکارفرمایی استان تلاش می کنیم که این تعامل روز به روز بیشتر شود و در صورت بروز اختلاف نیز اولویت بر سازش فی مابین گذاشته می شود که در همین رابطه بیش از ۵۰درصد دعاوی در استان به سازش رسیده است. 

‎مختاری با بیان اینکه  سهم عمده فعالیت در  شهرستان سپیدان در بخش کشاورزی ۵۱ درصد ؛در حوزه صنعت علی رغم پیشرفت هایی که صورت گرفته است۲۳.۵ درصد و کمتر از نصف کشاورزی و در حوزه خدمات حدود ۲۵ درصد است.

‎‎مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به ظرفیت ایجاد شده و تعامل مناسب فعالان اقتصادی با مسئولان شهرستان افزود: براساس گزارش ها بیش از ۷۰۰ مورد در سامانه رصد اشتغال شهرستان به ثبت رسیده است و در حوزه کارورزی فارغ التحصیلان بیکار نیز ۵۹ نفر به ثبت رسیده است.

‎مختاری خاطرنشان کرد: همچنین براساس مشوق های بیمه ای برای کارفرمایانی که نیروی جدید می گیرند تا ۲ سال مشوق بیمه ای معافیت۲۰ درصدی در نظر گرفته می شود که این مورد در شهرستان سپیدان شامل  ۲۸ کارفرما شده است.

‎مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: در حوزه تعاون ۱۳ تعاونی با ۳۰۰ نفر عضو و اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در شهرستان سپیدان ایجاد شده است.

مختاری یادآورشد: در حوزه تسهیلات نیز  بیش از ۲۲ میلیارد تومان در حوزه اشتغال روستایی اقدام شده و در سند پیشگام توسعه شهرستان سپیدان ۴ برنامه را فرماندار ی مدنظر دارد که در صورت اجرایی شدن تحول خوبی ایجاد می شود.

نظر شما