شناسهٔ خبر: 38171851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در راه ماندن ۱۰ کیلومتری مسافران در محور سراوان رشت/ مسافران از ترک خودرو و اسکان اضطراری مقاومت می‌کنند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از در راه ماندن مسافران به طول ۱۰ کیلومتر در محور سراوان به رشت خبر داد و گفت : امدادرسانی به آن‌ها و توزیع بسته‌های غذایی توسط امدادگران در حال انجام داد.

صاحب‌خبر -

مهدی ولی پور دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر گیلان به در راه ماندگان در محورهای مواصلاتی استان، اظهار کرد: از شب گذشته تمامی پایگاه‌های امداد و نجات استان در حالت آماده‌باش بودند و هم‌اکنون نیز ۲۵۰ نفر از نیروهای امدادی از آستارا تا رودسر درگیر بحران برف و نجات افراد هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل و در راه مانده در محور سراوان به رشت است، افزود: خیل کثیری از خودروها در یک محور ۱۰ کیلومتری متوقف‌شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان همچنین با اشاره به در راه ماندن تعداد کثیری از رانندگان در محورهای غربی استان گفت: تعدادی از رانندگان و مسافران در محور سه‌راه شفت به فومن در بین جاده مانده‌اند و در حال ساماندهی آن‌ها به پناهگاه امن هستیم.

ولی پور با اشاره به اقدامات هلال‌احمر استان در توزیع بسته‌های غذایی در کنار نجات جان در راه ماندگان، بیان کرد: تاکنون حدود سه هزار قرص نان و هشت کارتون خرما در بین در راه ماندگان توزیع‌شده و بسیاری از مسافران در محورهای مختلف استان در مساجد، رستوران‌ها و مراکز بین‌راهی اسکان موقت داده‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه همچنان توزیع بسته‌های غذایی و اسکان مسافران توسط امدادگران در حال انجام است، تصریح کرد: بخشی از مسافران و در راه ماندگان توسط امدادگران جمعیت هلال‌احمر استان اسکان داده‌شده اما بسیاری از رانندگان هستند که حاضر به ترک خودرو در بین مسیر نشده و همچنان در خودروهای خود مستقر هستند‌ که بین آن‌ها پتو بسته‌های غذایی توزیع‌شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان انسداد راه را یکی از عوامل کندی امدادرسانی به در راه ماندگان عنوان کرد و گفت: اگر مسیر محورهای مواصلاتی توسط راهداران و سایر دستگاه اجرایی بازگشایی شوند امدادرسانی به در راه ماندگان و مسافران با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

ولی پور با بیان اینکه شرایط جوی امکان امدادرسانی هوایی را به جمعیت هلال‌احمر نمی‌دهد، گفت: در صورت مساعد شدن هوا و امکان پرواز و علامه امدادرسانی به مسافران و در راه ماندگان احتمالاً توسط بالگرد نیز انجام شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نظر شما