شناسهٔ خبر: 38165221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انعکاس جهانی راهپیمایی ۲۲ بهمن

ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی

راهپیمایی مردم ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در رسانه‌های مختلف جهانی بازتاب داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ راهپیمایی مردم ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در رسانه‌های مختلف جهانی بازتاب داشت.
 
بازتاب راهپیمایی بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه‌های چین
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پکن، رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی چین با انتشار تصاویر و اخبار مربوط به راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن نوشتند: ایرانیان با حضور گسترده در اقصی نقاط کشورشان، چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
خبرگزاری شینهوا گزارش داد صد‌ها هزار نفر از مردم در تهران و میلیون‌ها نفر در سراسر ایران در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند. مردم در این راهپیمایی بار‌ها و بار‌ها علیه سیاست‌های آمریکا و اسرائیل شعار دادند و انزجار خود را از راهبرد‌های نادرست منطقه‌ای و جهانی آن‌ها اعلام کردند.
تلویزیون مرکزی چین نیز در گزارشی با انتشار تصاویری از راهپیمایی در شهر‌های مختلف و تهران اعلام کرد مردم با در دست داشتن تصاویری از بنیانگذاری انقلاب اسلامی و رهبر معظم ایران و فرمانده سپاه قدس به استقبال راهپیمایی ۲۲ بهمن رفتند.
چاینا ارگ و چاینا دیلی و دیگر رسانه‌های جمعی چین نیز با انتشار اخبار و تصاویر مربوط به این راهپیمایی، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را گشایش صفحه نوینی در تاریخ ایران عنوان کردند.
 
روزنامه اسپانیایی: بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی در ایران
روزنامه ۲۰ مینوتس اسپانیا نوشت:  صد‌ها هزار نفر روز سه شنبه به خیابان‌های ایران آمدند تا انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ را گرامی بدارند، این مراسم در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ها بین تهران و آمریکا به بالاترین سطح خود در ۴۰ سال اخیر رسیده است.
ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در سخنرانی که از میدان خاطره ساز آزادی در پایتخت ایراد کرد، آمریکا را مورد انتقاد قرار داده و مردم کشور را به رای دادن در انتخابات آتی مجلس ترغیب کرد؛ این در حالی است که مقامات مسئول، هزاران کاندیدا را از جمله ۹۰ نماینده که هم اکنون بر سر کار هستند، رد صلاحیت کرده اند.
روحانی در برابر هزاران شهروندی که به رغم سرمای زمستانی به خیابان‌ها آمده بودند، گفت نباید از انتخابات فاصله بگیریم؛ صندوق‌های رای، راه نجات ما هستند.
به گفته رسانه‌های ایران، این راهپیمایی‌ها در بیش از ۵ هزار شهر، روستا و ناحیه کشور برگزار شدند.
این نشریه اسپانیایی در ادامه نوشت: تلویزیون ملی ایران، مراسم سالگرد امسال را با نام "طلوع سلیمانی" خواند. عکس وی (سردار شهید قاسم سلیمانی) هم در پوستر‌هایی که راهپیمایان حمل می‌کردند و هم در بنری عظیم که در کنار (رئیس جمهور) روحانی در زمان سخنرانی اش قرار داشت، به چشم می‌خورد.
شرکت کنندگان در راهپیمایی تهران، پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند و از این طریق انتقاد خود را نسبت به واشنگتن ابراز کردند.
 
القدس العربی: راهپیمایی باشکوه در سالگرد انقلاب اسلامی ایران
روزنامه القدس العربی در گزارشی به بازتاب تصویری از راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ‏پرداخت. ‏این روزنامه نوشت: بامداد امروز سه‌شنبه راهپیمایی باشکوهی به مناسبت چهل و یکمین ‏سالگرد انقلاب اسلامی در نقاط مختلف ایران برگزار شد. ‏
این روزنامه با اشاره به اینکه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، سخنران این راهپیمایی در تهران است، ‏نوشت این راهپیمایی در شرایطی برگزار می‌شود که ایران شاهد وضع اقتصادی سخت و فشار‌های فزاینده ‏خارجی است. ‏
مشارکت گسترده در این راهپیمایی با وجود موج شدید سرما در ایران صورت گرفت. ‏مراسم سالگرد جشن‌های انقلاب اسلامی در ایران هر ساله اول فوریه در سالگرد ورود آیت ‏الله [امام]خمینی (ره) از تبعیدگاه به کشور آغاز می‌شود و روز یازده فوریه در سالگرد سقوط رژیم سابق پایان ‏می یابد. ‏
 
بازتاب وسیع راهپیمایی باشکوه مردم ایران در رسانه‌های روسیه
شبکه‌های تلویزیونی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی روسیه لحظه به لحظه اخبار حضور گسترده مردم تهران و شهر‌های مختلف ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را پوشش دادند.
ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، خبرنگار شبکه روسیا الیوم در ارتباط زنده تصویری از تهران، راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب را میلیونی و کم نظیر عنوان کرد.
شبکه خبری «روسیه۲۴» و شبکه یک تلویزیون روسیه نیز در فواصل کوتاه به پخش تصاویر راهپیمایی و بخش‌هایی از سخنرانی رئیس جمهور کشورمان پرداختند. خبرگزاری تاس، ریانووستی، اینترفکس، اسپوتنیک فارسی، روسی و عربی نیز به طور وسیعی، شکوه حضور ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن را پوشش خبری دادند.
«خبرگزاری تاس» نوشت: تظاهرات سالانه عظیم در شهر‌های مختلف ایران، همزمان با چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب ۱۹۷۹ برگزار شد، انقلابی که به سقوط سلطنت پهلوی و استقرار جمهوری اسلامی منجر شده است.
«خبرگزاری ریانووستی» هم اعلام کرد: در تهران و شهرستان‌های ایران، به طور سنتی برای چنین رویداد مهمی، میادین و خیابان‌های مرکزی پایتخت و شهر‌های دیگر این کشور، پر از جمعیت می‌شود.
«بالشایا آسیا» از پایگاه‌های خبری پربیننده در حوزه روس زبانان نیز نوشت: جشن سالروز پیروزی انقلاب ایران، امسال متفاوت و حضور مردم برای نشان دادن مخالفت خود با سیاست‌های آمریکا معنادار بود.
«خبرگزاری اینترفکس»، با تیتر: «صفوف فشرده در بیش از پنج هزار شهر ایران»، به تحلیل و بررسی حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی امسال به ویژه در تهران، مشهد، شیراز. اصفهان و تبریز پرداخت.
اسپوتنیک هم نوشت: ملت ایران با حضور میلیونی به استقبال دهه پنجم انقلاب خود رفتند و با این حضور، به آمریکا نشان دادند که گزینه ایرانی‌ها در برابر آمریکا، مقاومت است.
پایگاه اطلاع رسانی روزنامه‌های پرتیراژ روسیه همچون ایزوستیا، راسیسکا گازتا، نیزاویسیمایا گازتا، کامرسانت و پراودا در عناوین گوناگونی حضور ملت ایران در راهپیمایی امسال و سخنان حجت الاسلام حسن روحانی جمهور کشورمان اشاره کردند.
 
آی ۲۴ نیوز: راهپیمایی مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آی ۲۴ نیوز رژیم صهیونیستی راهپیمایی مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را بازتاب داد.
پایگاه اینترنتی این شبکه در گزارشی نوشت: هزاران ایرانی در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند. با وجود سرمای هوا، جمعیت به سمت میدان آزادی حرکت می‌کرد و تصاویری از آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دست داشتند. تظاهرکنندگان شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند. 
 
العهد: راهپیمایی گسترده مردم ایران در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
پایگاه خبری العهد نوشت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به رغم سرمای هوا و بارش برف در برخی استان ها، راهپیمایی‌های گسترده از ساعات اولیه امروز در همه استان‌های جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. راهپیمایی‌های امسال با چهلمین روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش، همزمان شده است.
ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی
شرکت کنندگان در این راهپیمایی، پلاکارد‌هایی که روی آن‌ها، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نوشته شده بود، پرچم ایران، تصاویری از امام خمینی (قدس) بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی و محور مقاومت در دست داشتند.
ایرانی‌ها تاکید می‌کنند امروز روز وحدت است و ملت ایران به همه جهان پیام محبت می‌دهد؛ همچنین ملت ایران با حضور در این راهپیمایی با رهبر فرزانه خود تجدید پیمان می‌کنند تا در برابر توطئه‌هایی که علیه کشورشان صورت می‌گیرد و هدف از آن‌ها، ضربه زدن به امنیت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است، بایستند.
 
ائتلاف جوانان بحرینی: شرکت بحرینی‌ها در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی
ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار عکسی از راهپیمایی پرشور سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، نوشت: «در راهپیمایی‌های میلیونی که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر ایران آغاز شده است، مردم بحرین پلاکارد‌های با مضمون تبریک به مردم ایران را در دست دارند.»
ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی
 
خبرگزاری شهاب: جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران
خبرگزاری شهاب فلسطین در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار عکس‌هایی، نوشت: «راهپیمایی‌های پرشور در تهران، پایتخت ایران در جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب»
ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی
سانا: مشارکت میلیونی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن
خبرگزاری سوریه (سانا) گزارش داد: در همه استان‌ها و شهر‌های ایران راهپیمایی میلیونی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور رؤسای سه قوه و مسئولان ارشد ایران برگزار شد.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها، پرچم‌های ایران و پرچم‌های کشور‌های محور مقاومت، یعنی سوریه، لبنان، عراق، فلسطین و یمن و نیز تصاویری از شهید قاسم سلیمانی در دست داشتند، چهلمین روز شهادت این شهید با سالگرد پیروزی انقلاب همزمان شده است. شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها شعار‌هایی در محکومیت آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.
سانا در گزارش خود با اشاره به صحبت‌های محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، علی فدوی معاون فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سید محمود علوی وزیر اطلاعات ایران، افزود: عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران نیز در راهپیمایی تهران شرکت کرد.
ایرانی‌ها در راهپیمایی امروز بر پایبندی خود به اصول انقلاب، مقاومت، حاکمیت و کرامت ملی کشور خود تاکید کردند.
 
سی ان ان: مردم ایران سالروز پیروزی انقلاب خود را جشن گرفتند
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، مردم ایران چهل و یکمین سالگرد پیروی انقلاب خود را جشن می‌گیرد. حسن روحانی رئیس جمهور این کشور نیز در میان جمعیت ده‌ها هزار نفری که برای شرکت در این مراسم به خیابان‌ها آمده بودند سخنرانی کرد. در سال ۱۹۷۹ آیت الله خمینی (ره) پایه گذار جمهوری اسلامی بعد از سرنگونی محمدرضا شاه (از تبعید در فرانسه) به تهران بازگشت.
 
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4506602" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2643745/4506602?width=350&height=250"></script></div>
 
گزارش زنده خبرنگار فرانس ۲۴ از تهران درباره راهپیمایی میلیونی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4506778" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2643745/4506778?width=350&height=250"></script></div>
 
بازتاب راهپیمایی میلیونی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شبکه الجزیره
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4506255" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2643745/4506255?width=350&height=250"></script></div>
 
تصاویر زنده شبکه المنار از راهپیمایی میلیونی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4505751" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2643745/4505751?width=350&height=250"></script></div>
 
بازتاب راهپیماییِ پرشور سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اسپوتنیک
خبرگزاری اسپوتنیک در حساب کاربری خود در فیس بوک، تصاویر سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان را در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در میدان آزادی تهران به صورت زنده پخش و این تیتر را منتشر کرد: «راهپیمایی پرشور در تهران به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی».
 
انعکاس جهانی حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن
 
تصاویر زنده شبکه الاتجاه عراق از راهپیمایی میلیونی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4504633" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2643745/4504633?width=350&height=250"></script></div>
 
خبرگزاری مستقل عراق؛ روحانی: آمریکا قصد دارد مردم ایران را به زانو درآورد
خبرگزاری الرای العام عراق در حساب کاربری خود در توئیتر در خبری فوری نوشت: «حسن روحانی، رئیس جمهور ایران: آمریکا قصد دارد مردم ایران را به زانو درآورد و تسلیم کند.»
ایرانِ قوی در رسانه‌های بین‌المللی
 
تصاویر زنده شبکه المسیره از راهپیمایی در تهران
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4504270" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2643745/4504270?width=350&height=250"></script></div>
 
تصاویر زنده شبکه المیادین از راهپیمایی در تهران
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4504247" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2643745/4504247?width=350&height=250"></script></div>
 
تصاویر شبکه تلویزیونی آسوشیتدپرس
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_4504423" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2643745/4504423?width=350&height=250"></script></div>

نظر شما