شناسهٔ خبر: 38160045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

واشنگتن چهار نظامی چینی را متهم به هک اطلاعات اعتباری آمریکایی‌ها کرد

تهران - ایرنا - وزارت دادگستری آمریکا چهار نظامی چینی را متهم به هک یک موسسه اعتبارسنجی این کشور و سرقت اطلاعات ۱۴۵ میلیون آمریکایی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی، وزارت دادگستری آمریکا گفت که چهار عضو ارتش چین مرکز داده‌های شرکت «اکوئیفاکس» را هک کرده و اطلاعات شخصی ده‌ها میلیون آمریکایی را سرقت کرده‌اند.

اکوئیفاکس یکی از سه مؤسسه اصلی اعتبارسنجی در آمریکا است که اعتبارسنجی برای بررسی سابقه بانکی و اعتباری و گزارش‌دهی به مشتریان  را انجام می‌دهد. این شرکت جمع‌آوری اطلاعات در مورد بیش از ۸۰۰ میلیون شخص و بیش از ۸۸ میلیون کسب وکار در سراسر جهان را برعهده دارد.

این عملیات هک که در سال ۲۰۱۷ انجام شده، اطلاعات ۱۴۵ میلیون آمریکایی شامل نام، شمار امنیت اجتماعی و برخی دیگر از اطلاعات شخصی را فاش کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا همچنین این چهار نفر را که عضو ارتش آزادیبخش خلق چین هستند، متهم به سرقت اسرار تجاری شرکت اکوئیفاکس کرده است.

ویلیام بار وزیر دادگستری آمریکا این عملیات هک را "نفوذ عمدی و گسترده به اطلاعات شخصی مردم آمریکا" دانست و آن را بزرگترین سرقت اطلاعات تاریخ توصیف کرد.

آمریکا بارها چین را متهم به سرقت اسرار تجاری شرکت‌های آمریکایی کرده است. دولت باراک اوباما رییس جمهوری پیشین ایالات متحده نیز در سال ۲۰۱۴ اتهام مشابهی را علیه ارتش آزادیبخش خلق چین مطرح کرد.

نظر شما