شناسهٔ خبر: 38124435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

آغاز اعزام‌های دانشجویی راهیان نور از سوم اسفند ماه

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی از آغاز اعزام دانشجویان به اردو‌های راهیان نور از سوم اسفند خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، محسن جهانی، معاون فرهنگی بسیج دانشجویی در نشست خبری راهیان نور که امروز در وزارت علوم برگزار شد، گفت: راهیان نور یکی از بزرگترین رویداد‌های فرهنگی دانشجویی است که هر ساله بیش از هزار نفر از دانشجویان در این فضا قرار می‌گیرند و بهره مند می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته ۴۵۰۰ نفر از دانشجویان به اردو‌های غرب و شمال غرب و بیش از ۷۰ هزار نفر به اردو‌های جنوب اعزام شدند.

جهانی اضافه کرد: اعزام به راهیان نور دریایی تاکنون الزامی نداشت، اما امسال پیش بینی شده که این اردو‌ها برگزار شود.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ هزار دانشجو به اردو‌های راهیان نور جنوب اعزام شوند تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ خادم شهید ثبت نام کرده اند که این خادمین از دانشجویانی هستند که قبلا در اردو‌های راهیان شرکت کرده اند.

وی در خصوص برنامه ویژه اردو‌های امسال گفت: پیش بینی شده که در هر اردو یک خدمت به مناطق سیل زده خوزستان داشته باشیم که در ۴ محور پزشکی، دامپزشکی، عمرانی، مطالبه گری، فرهنگی و اجتماعی ارایه خدمت داشته باشند.

جهانی از کار ویژه این اردوی راهیان نور یک شب در جبهه در حورالعظیم خبر داد و گفت: یک شب دانشجویان دفاع مقدس را تجربه می‌کنند.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی یادآور شد: روایت گری گسترده برنامه یادمان شلمچه با حضور حسین یکتا و بیش از ۴ یا ۵ هزار دانشجو برگزار می‌شود. یادمان هویزه و نمایشگاه هسته‌های مسئله محور بسیج دانشجویی نیز برگزار خواهد شد و دانشجویان در یادمان هویزه دستاورد‌های خود را ارایه می‌دهند.

وی از حضور دانشجویان خارجی نیز در این حوزه‌ها خبر داد و گفت: دانشجویان مذاهب مختلف که دردانشگاه‌های کشور تحصیل می‌کنند در این اردو‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

جهانی یکی دیگر از برنامه‌های راهیان نور امسال را توجه به مسائل محتوایی عنوان کرد و گفت: در راهیان نور امسال مسائلی از جمله توقف ممنوع، سستی ممنوع، نگاه به دشمن و رخوت ممنوع و اتکا به ظرفیت‌های داخل برای حل مشکلات کشور را برای دانشجویان در قالب محتوایی تدوین می‌کنیم که دانشجو بداند مشکلات کشور راه حل دارد و همان گونه که تاکنون حل شده امید و اعتماد به نفس را در دانشجویان ایجاد کند.

جهانی در خصوص اعزم دانشجویان به راهیان نور گفت: اعزام از ۳ اسفند آغاز می‌شود و ۱۵ اسفند اوج اردو‌های راهیان نور دانشجویی است و تا ۲۷ اسفند ادامه دارد.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی در خصوص اسکان دانشجویان گفت: اسکان به صورت رایگان است و هزینه‌ای که از دانشجو دریافت می‌شود بابت حمل و نقل است که ۵۰ درصد نیز شرکت جوان سیر تخفیف در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور موفقیت و بازخوردش اثبات شده گفت: این اردو‌ها توانسته مباحث فرهنگی و زیربنایی در دانشگاه‌ها ایجاد کند.

جهانی در خصوص یادمان‌های آماده شده برای دانشجویان گفت: یادمان‌های دو کوهه، فتح المبین، شرهانی، فکه، هویزه، چذابه و بسیاری یادمان‌های دیگر برای بازدید دانشجویان آماده شده است.

نظر شما