شناسهٔ خبر: 38119157 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نیروهای ارتش سوریه به نزدیکی فرودگاه تفتناز رسیدند

سپیده حسینی

نیروهای دولت سوریه با وجود استقرار نیروهای ترکیه‌ای در فرودگاه تفتناز واقع در نزدیکی شهر ادلب، عصر شنبه پیشروی بزرگی به سمت این فرودگاه داشته و در فاصله چند کیلومتری آن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، رسانه‌های وابسته به دولت سوریه و نیز روسیه پیشروی میدانی بزرگ نیروهای دولت سوریه در شمال شهر سراقب را که پنج‌شنبه به کنترل این ارتش درآمده بود، تایید کردند.

برخی منابع میدانی به روزنامه عربی۲۱ گفتند، نیروهای دولت سوریه چند کیلومتر از آزادراه مواصلاتی لاذقیه- حلب مشهور به "ام‌4" فراتر رفته و تنها سه کیلومتر از سمت جنوب شرقی با فرودگاه تفتناز فاصله دارند.

این منابع افزودند: نیروهای دولت سوریه به نزدیکی ورودی فرودگاه تفتناز که به تازگی سربازان ترکیه‌ای برای حمایت از مرکز شهر ادلب در اطراف آن مستقر شده‌اند، رسیدند.

 به گفته منابع یاد شده، نیروهای دولت سوریه پس از درگیری‌هایی با مخالفان سوری و هیات تحریر الشام (النصره سابق)، کنترل شهرک طلیحه در جنوب شرق فرودگاه تفتناز را به دست گرفتند.

همچنین ارتش سوریه صبح امروز (یکشنبه) پیشروی دیگری را رقم زد و و دایره تسلط خود بر جاده بین‌المللی حلب - دمشق موسوم به "أم 5" را گسترش داد.

نیروهای سوریه دو شهرک جدید به نام‌های الایکاردا در شرق جاده و الکسیبه در غرب آن را که در هم‌جواری جاده هستند، به تصرف خود درآوردند.

همچنین با آزاد کردن شهرک العیس و تپه آن نیروهای پیشرونده سوریه از حومه شرقی ادلب به نیروهای پیشرونده از حومه جنوبی حلب در شهرک العیس در حومه حلب به هم رسیدند.

منابع میدانی نیز گفتند، ارتش سوریه دیده‌بانی ترکیه در تپه العیس را که ششمین دیده‌بانی تحت محاصره این کشور محسوب می‌شود به محاصره خود درآورود.

شهرک‌های حومه‌های شرقی ادلب و حومه جنوبی حلب دومینووار یکی پس از دیگری به دست ارتش سوریه سقوط می‌کنند اکنون ارتش بخشی از جاده بین‌المللی که حماة را به حلب متصل می‌کند،‌ به دست گرفته است.

با تسلط بر شمال سراقب و راندن تروریست‌ها از آنجا ارتش سوریه به جاده بین‌المللی که به حلب می‌رسد، بسیار نزدیک شده است.
 

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما