شناسهٔ خبر: 38110147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهدای عضو در رفسنجان به چهار بیمار جان دوباره بخشید

کرمان - ایرنا - خانم ۳۱ ساله رفسنجانی که به علت بیماری دچار مرگ مغزی شده بود خانواده این مرحوم به اهدای ۴ عضو بدن فرزندشان که عملی خداپسندانه است رضایت دادند.

صاحب‌خبر -

رئیس بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان روز شنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: صبح امروز شنبه ۱۹ بهمن تیم ۵ نفره از بیمارستان مسیح دانشوری تهران جهت برداشتن قلب این مرحوم به رفسنجان اعزام شدند.

وی تصریح کرد: قبلا برای انجام این کار مرحوم را به شهرهای دیگر کشور جهت عمل پیوند و برداشت قلب اعزام می کردند و این نخستین بار است که تیم جراحی از تهران به رفسنجان اعزام شده است.

علی موسوی تصریح کرد: تاکنون در رفسنجان تنها عمل های پیوند کبد و کلیه انجام می شد و در عمل های اهدای قلب فرد اهدا کننده به تهران اعزام می شد.

وی ادامه داد: این تیم با هواپیمای جت به فرودگاه رفسنجان آمد و ۴ ساعت زمان برای اهدای قلب داشتند.

خانم جوان ۳۱ ساله به نام نجمه حسین زاده ۴ بهمن ماه  به دلیل بیماری  مغزی در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان  بستری  و ۱۵ بهمن ماه به دلیل سکته مغزی  دچار مرگ مغزی شده است؛ قلب این مرحوم به بیمارستان مسیح دانشوری تهران و کبد و دو کلیه این شخص هم به کرمان و شیراز جهت انجام عمل پیوند ارسال خواهد شد.

گفتنی است در مجموع تاکنون ۳۰ نفر در رفسنجان که دچار مرگ مغزی شده اند اعضای بدن آنها به بیماران نیازمند اهدا شده که از ابتدای امسال تا کنون ۴ بیمار در رفسنجان دچار مرگ مغزی شده و اعضای بدن آنها اهد شده است.

نظر شما