شناسهٔ خبر: 38109274 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صنعت:

تعهدات خودروسازان به روز شد

صاحب‌خبر -
غلامرضا صارمیان مدیرکل دفتر بازرسی وزارت صنعت بیان کرد: به دلیل اعمال تحریم و مشکلات مربوط به تأمین قطعات و تأخیر در انجام تعهدات شرکت‌های خودرویی، بیشترین شکایت از طرف مشتریان مطرح شده است.او، با اعلام کاهش زمان پاسخگویی به شکایات به زیر ۳۰ روز گفت: بیش از ۳۳ درصد شکایات و تخلفات رسیدگی شده در ۶ ماهه ابتدای سال در حوزه امور صنفی بوده است و بعد از حوزه صنفی بیشترین تخلف و شکایت در حوزه خودرو با بیش از ۲۶ درصد قرار دارد.این مسئول وزارت صنعت یادآور شد: در ۶ ماهه ابتدای سال حوزه صنعتی ۱۲.۸ درصد، حوزه معدنی ۶.۵ درصد، اشتغال ۴.۵ درصد امور بازرگانی و تجارت ۴.۴ درصد، امور پرسنلی بیش از سه درصد و تخلفات اداری دو درصد شکایات و تخلفات را به خود اختصاص دادند.

حضور بازرس مقیم در سایپا و ایران خودرو
صارمیان تصریح کرد: از سوی این دفتر بازرس مقیم روز‌های شنبه و دوشنبه در معاونت بازاریابی و فروش شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا برای رسیدگی به شکایت‌ها و تسریع در رفع مشکلات مشتریان حضور می‌یابد.این مسئول بیان داشت: هدف این است که هماهنگی و تعامل را با شرکت‌های خودرویی ادامه دهیم تا بدعهدی‌های دوران تحریم به حداقل برسد.

مقابله جدی با فساد اداری
صارمیان ادامه داد: به استناد تبصره یک ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری و دستورالعمل اجرایی آن، بازرسانی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و ستاد وزارتخانه به منظور انجام بازرسی‌های مستمر در رابطه با تخلفات اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری منصوب شدند تا با انجام بازرسی‌های لازم و جدیت و پشتکار در محدوده تخلفات موضوع ماده ۹۱ قانون مدیریت خدمات کشوری (رشوه خواری، سوء استفاده از مقام اداری و غیره) و رعایت بی‌طرفی و امانت‌داری انجام وظیفه کنند.

او از طرح‌ریزی دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای مقابله با فساد در سال جاری خبر داد و گفت: به منظور اجرایی کردن بند ۱۸ از شماره بند‌های مرتبط با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، پروژه شفاف سازی و ارتقای سلامت اداری تعریف شده است.او افزود: این پروژه با رویکرد سنجش فساد و سلامت اداری برای نظارت، پیشگیری و ارتقای سلامت اداری و کاهش فساد و همچنین ارتقای شناخت، آگاهی بخشی و جلب اعتماد و حمایت عمومی از برنامه‌های ضد فساد خواهد بود.مدیرکل دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صنعت، راه‌های ارتباطی ثبت شکایات و تخلفات را اعلام کرد و افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به پورتال وزارتخانه به آدرس www.mimt.gov.ir و با پر کردن فرم الکترونیکی ثبت شکایات و نیز مراجعه به سامانه «سامد» (سامانه الکترونیکی مردم با دولت) و نیز مراجعه حضوری شکایت‌های خود را به ثبت برسانند یا با شماره فکس ۸۸۸۹۷۶۲۴، شماره تلفن‌های ۸۸۸۹۷۵۸۳ و ۸۸۹۰۵۶۸۶ و نیز سامانه پیامکی ۰۹۱۲۲۹۶۵۰۸۷ طرح شکایت کنند.

برچسب‌ها: