شناسهٔ خبر: 38108019 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۸ روستای بانه در خاموشی / باد بیجار را در نوردید

مدیر توزیع برق بانه گفت: برق ۱۸ روستای تابعه این شهرستان از شب گذشته بدلیل بارش سنگین برف، وزش باد و کولاک شدید قطع شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، ارسلان محمدی اظهار داشت: برق این روستا‌ها بدلیل پاره شدن کابل خطوط انتقال، خروج سیم از مقررات برق و شکستی شاخه درختان قطع شده و سیم بانان این شرکت در حال رفع مشکلات هستند.
وی با بیان اینکه برق ۱۰ روستای بخش نمشیر، چهار روستای بخش ننور، ۲ روستای بخش مرکزی و ۲ روستای بخش آرمرده به دلیل بارش برف و وزش باد شدید قطع است، افزود: در بانه نیز چند مورد خاموشی مشترکان خ انگی گزارش شده که همه قطعی‌های برق شهرستان تا پایان امروز وصل می‌شود.
وی اضافه کرد: تاکنون از میزان خسارت احتمالی بر شبکه توزیع برق شهرستان بدلیل بارش سنگین برف و کولاک شدید گزارشی منعکس نشده، ولی در صورت خسارت وارده، مشترکان می‌توانند با بهره گیری از بیمه کوثر، خسارت‌های خود را جبران کنند.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: باد شدید با سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت طی شبانه روز گذشته شهر بیجار را درنوردید.
علی پناهی  اظهار داشت: با استقرار یک سامانه بارشی بر سطح منطقه از روز گذشته در آسمان کردستان بارش برف و وزش باد قابل ملاحظه‌ترین وضعیت جوی است که در بامداد امروز سرعت باد در بیجار به ۹۶ کیلومر در ساعت رسید، اما احتمال می‌رود در مناطق مرتفع سرعت آن بیش از این سرعت ثبت شده باشد.
وی افزود: در این مدت سرعت باد در بابارشانی بیجار ۸۶ کیلومتر و آویهنگ سنندج  ۵۱ کیلومتر بود که پس از شهر بیجار بیشترین میزان وزش باد در استان کردستان را داشته‌اند.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: در شبانه روز گذشته بارش برف برخی نقاط استان را فرا گرفته که بیشترین میزان آن در شهرستان مریوان با ۲۶ میلی‌متر و پس از آن بانه با ۲۱ میلی‌متر گزارش شده است.
پناهی در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان در پنج روز گذشته گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا روز سه شنبه در سطح استان ادامه دارد.
وی یادآور شد: از امروز تا صبح فردا یکشنبه شاهد اوج فعالیت سیستم بارشی، بصورت بارش برف در نواحی گرمسیر استان خواهد شد و از فردا از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود، اما در بعضی ساعات بارش‌ها بصورت تناوبی و رگباری تا روز سه‌شنبه ادامه دارد.
معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان افزود: با توجه به نفوذ توده هوای سرد از عصر امروز بتدریج تمام ریزش‌ها در سطح استان بصورت بارش برف است و پیش بینی می‌شود تا آخر هفته دمای هوا بطور میانگین ۱۰ تا ۱۲ درجه افت کند.
وی اظهار داشت: با توجه به وزش باد و کولاک برف و کاهش دید افقی احتمال وقوع بهمن در دامنه‌های برفگیر استان امکان تردد در جاده‌ها با اختلال روبرو خواهد شد لذا همراه داشتن تجهیزات زمستانه و بکارگیری تمهیدات لازم و ضروری است.

نظر شما