شناسهٔ خبر: 38103098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تمام راه‌های اصلی و فرعی کردستان باز است/گردنه ژالانه مسدود شدرهاسازی 2464 خودرو

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با وجود برف و کولاک شدید در استان تمام محورهای اصلی و فرعی استان باز و تردد در آنها امکان‌پذیر است.

صاحب‌خبر -

رامبد نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: بارش برف و کولاک شدید از روز گذشته در استان آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کولاک شدید در محورهای بانه ـ سقز، دیواندره و قسمتی از محور بیجار به رانندگان پیشنهاد می‌شود از تردد غیرضروری در این مسیرها خودداری و در صورت نیاز به تردد حتما وسایل مورد نیاز به ویژه زنجیرچرخ همراه داشته باشند.

نوذری تصریح کرد: کولاک شدید و بارش سنگین برف، گردنه ژالانه در محور ارتباطی سروآباد به اورامان و پاوه را داریم و برای جلوگیری از ایجاد هر نوع مشکلی این مسیر از ساعت ۱۵ امروز تا اطلاع ثانونی مسدود خواهد شد.

وی گفت: فردا صبح اوج بارندگی را در استان خواهیم داشت و در روز دوشنبه این جو بارشی بیشتر به سمت شرق استان خواهد بود.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: جو بارشی امروز شمال و شمال غرب استان را درگیر کرده است ولی خوشبختانه در حال حاضر تمام راه‌های دسترسی باز است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارش شدید برف و کولاک که از روز گذشته در استان شروع و همچنان ادامه دارد، احتمال می‌دهیم ،تعدادی راه روستایی در بانه و سقز مسدود شده باشد که فعلا آمار دقیقی از آن داریم.

نوذری افزود: تا پایان روز پنج‌شنبه هیچ راه روستایی در سطح استان بسته نشدد و برخی از راه‌ها حتی چندین بار بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در طول هفته گذشته 2 هزار و 464 دستگاه خودرو گرفتار در برف در جاده‌های کردستان رهاسازی شده است، گفت: 46 نفر در راه‌مانده نیز در راهدارخانه‌های سطح استان اسکان یافته‌اند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: 757 نفر و 437 دستگاه ماشین‌ آلات سبک و سنگین در عملیات‌های راهداری در طول هفته گذشته در سطح جاده‌های شهری استان فعالیت داشته‌اند.

وی از انجام 14 هزار و کیلومتر برفروبی در راه‌های استان خبر داد و گفت: 6 هزار کیلومتر برفروبی در راه‌های روستایی در طول هفته گذشته انجام شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در پایان گفت: 528 نفر با بهره‌گیری از 391 دستگاه انواع ماشین‌آلات طی هفته گذشته در سطح جاده‌های روستایی استان خدمات‌رسانی کرده‌اند.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما