شناسهٔ خبر: 38085082 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس بنیاد مستضعفان:

مزایده‌های بنیاد، تاثیری بر افزایش قیمت مسکن نداشته است

فتاح در واکنش به تاثیر مزایده‌های بنیاد بر قیمت مسکن در کشور گفت: حتما این طور نیست، اما ما هم سعی خواهیم کرد مزایده های بنیاد در جایی اتفاق بیفتد که منافع آن برای مردم باشد.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سید پرویز فتاح» امروز جمعه (۱۸ بهمن) حاشیه سفر خود به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیشترین درخواست و نامه های مردم خراسان جنوبی مربوط به زمین های بنیاد مستضعفان است، گفت: زمین های زیادی در خراسان جنوبی در رژیم گذشته منتصب به « اسدالله علم» بوده است که آنها را تصرف و به نام خود زده بودند، هم اکنون مشکل واگذاری برخی از این زمین ها به مردم حل شده و برخی دیگر نشده و باید حل کنیم و واقعا هم حل می کنم.

 

وی با بیان اینکه بنای ما بر این است که از زمین های بنیاد به نفع مردم کارهایی انجام دهیم که خیر مردم در آن است، افزود: برخی زمین های کشاورزی و قنوات خراسان جنوبی هم که مالکیت آن در اختیار بنیاد است، در اسرع وقت این مشکل را حل می کنیم.

 

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با بیان اینکه پروژه های گذشته بنیاد در خراسان جنوبی از جمله مسکن محرومان و دانشجویان و دانش آموزان و ساخت خانه بهداشت همچنان ادامه پیدا می کند، افزود: تمام پروژه های ناقص بنیاد در استان را  100 درصد تمام می کنیم.

 

فتاح افزود: به پیشنهاد مسئولان استان در شهرستان درمیان برای آبادانی و توسعه در کنار دولت خواهیم بود و هرکاری که برای توسعه شهرستان لازم باشد انجام خواهیم داد.

 

وی با بیان اینکه منافع ما در این استان منافع مردم است، افزود: اگر در این استان فروشی را از املاک انجام دهیم منابع آن در همین استان برای زیرساخت ها و کارهای عام المنفعه هزینه خواهد شد.

 

رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص برخی اماکن تاریخی استان که در اختیار بنیاد است هم گفت: اگر این اماکن تاریخی در اختیار میراث است وظیفه آنها است که از آن نگهداری کنند و چنانچه در اختیار بنیاد است و میراث مایل به تحویل گرفتن باشد، به ما نامه بنویسند، ما مالکیت را نمی توانیم واگذار کنیم اما ملک را واگذار می کنیم که بازسازی کنند.

 

وی افزود: چنانچه ملک تاریخی هم در اختیار بنیاد است و میراث فرهنگی آن را تاریخی ثبت کرده است، ما موظف هستیم ملک را حفظ کنیم تا تعیین تکلیف شود.

 

رئیس بنیاد مستضعفان کشور در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تاثیر زمین های بنیاد بر افزایش قیمت مسکن در کشور، گفت: در همه ایران ملک خیلی بالا رفته است، انجا هم بنیاد باعث شده است؟ متوسط گیری کنند و ببینند بیرجند نسبت به سه سال قبل ملک چقدر گران شده و بعد بروند در مشهد، تهران و ایران هم آمارگیری کنند، حتما این جوری نیست، اما ما هم سعی خواهیم کرد مزایده های ما در جایی اتفاق بیفتد که منافع آن برای مردم باشد.

 

 

پایان پیام/ 404

نظر شما